Nekoliko drugačno sliko dobimo, ko pogledamo dogajanje na področju uporabe interneta. Samo letos, v prvi polovici leta, se je število uporabnikov povečalo za 25 milijonov, kar je za dobrih 12 Slovenij. Kitajska je s 538 milijoni uporabnikov interneta največja država na svetu tudi na tem področju. Delež je glede na celotno prebivalstvo še vedno relativno nizek. Govorimo o 40 % populacije, medtem ko je v bolj razvitih državah ta delež nad 70 %: ZDA 78 %, Japonska 79 %, Nemčija 83 %, Velika Britanija 84 %, Slovenija 71 %. Tudi Brazilija in Rusija prehitevata s 45 % in 49 %, daleč pod kitajskim dosegom pa je Indija z 11 % deležem prebivalstva. Projekcije za Kitajsko kažejo, da bo število uporabnikov interneta do leta 2015 preseglo 700 milijonov, kar je približno 50 % prebivalstva oz. 160 milijonov več kot danes. Že danes pa je mobilni telefon postal najpomembnejša dostopna točka interneta med Kitajci.

*Podatki za leto 2012 so do konca junija (prva polovica leta).
Z rastjo števila uporabnikov se povečujejo tudi vse ostale dimenzije uporabe interneta: nakupovanje, video vsebine, e-bančništvo, plačila, informacije, rast števila spletnih strani (kljub cenzuram), glasba, e-knjige, igre, družabna omrežja, protivirusna zaščita… Govorimo o največjem internetnem trgu na svetu, ki ima 193 milijonov t.i. 'on-line' kupcev, kar presega 170 milijonov iz ZDA. Do leta 2015 se bo število še povečalo, prav tako se bo potrojila prodaja na drobno, ki bo presegla 350 mrd USD. Eksploziji uporabe interneta na Kitajskem skušajo slediti podjetja iz vseh segmentov gospodarstva in vseh koncev sveta. Potencial kitajskega potrošnika, kot bodoče gonilne sile kitajskega gospodarstva, se skriva tudi na internetu.
Najpogostejši prvi stik z internetom se prične z uporabo iskalnika. Baidu je družba, ki jo mnogi označujejo za kitajski Google. Gre za vodilni internetni iskalnik v kitajskem jeziku. Je najpopularnejša kitajska spletna stran in med 10 najbolj obiskanimi na svetu. Podobno kot pri Google-u prihaja glavnina prihodkov iz oglaševanja. Prek Baidu oglašuje okrog 390.000 oglaševalcev, v glavnem majhnih in srednje velikih podjetij. Pri tem omenimo še, da je na Kitajskem registriranih 40 milijonov majhnih in srednje velikih podjetij. V tretjem kvartalu letošnjega leta je imela družba 79 % tržni delež glede na prihodke iz iskanja/oglaševanja preko interneta. Google je na kitajskem trgu zasedel drugo mesto in ima 15 % delež. Ne gre le za kvaliteto samega iskalnika, temveč tudi za izjemno poznavanje lokalnega trga, pretežno mlade in zabave željne kitajske populacije. Mnogo storitev je brezplačnih, kar dviguje obiskanost in privablja oglaševalce. Pred petimi leti, leta 2008, je imela družba le 460 mio USD prihodkov, letos pričakujemo 3,5 mrd USD prihodkov, za leto 2013 pa rekordnih 5 mrd USD.

*Podatki za leti 2012 in 2013 so na podlagi pričakovanj.
Priljubljen kazalnik P/E (tečaj/dobiček na delnico) znaša trenutno, sredi novembra, 24, kar glede na predvideno rast niti ni visoko. To je tudi območje najnižjih vrednosti kazalnika, ki ga je v preteklosti, konec leta 2008 in v začetku 2009, dosegla delnica. Običajno je delnica kotirala po P/E kazalniku nad 50. Na nižjo ceno delnice vpliva tudi stanje v kitajskem gospodarstvu, kar se posledično pozna v manjši rasti oglaševanja prek interneta. Tržna kapitalizacija družbe je okrog 37 mrd USD. Za primerjavo, ameriški Google, ki je sicer globalna družba, je težak 220 mrd USD. Glede na privlačnost lokalnega trga ni presenetljivo, da se Baidu srečuje z vse močnejšo konkurenco in s tem pritiskom na marže. Pojavljajo se družbe kot so: Qihoo 360, Tencent, Alibaba, NetEase, Sohu in druge, ki vse ogromno investirajo v povečanje tržnega deleža. Poleg tega je pred vsemi izziv, ki ga poznata tudi Facebook in Google, in je povezan z oglaševanjem na mobilnih napravah. Tukaj se lahko karte med oglaševalci premešajo, saj sta tudi pristop k internetu in prikaz vsebin nekoliko drugačna. Potencial na tem segmentu še zdaleč ni izkoriščen in pravega recepta še ni. Glede na to, da po zadnjih podatkih večina Kitajcev dostopa do interneta preko mobilnih naprav, bo osvojitev tega ključna za dolgoročno uspešnost poslovanja. Pri družbi Baidu se tega zavedajo in si prizadevajo, da bi osvojili tudi ta segment. Planirajo, da bi do konca letošnjega leta 80 % kitajskih android telefonov lahko že imelo prednastavljen njihov mobilni iskalnik. Android telefoni zavzemajo dve tretjini lokalnega trga pametnih telefonov in delež teh bi v prihodnje lahko še zrasel.
Gospodarska slika Kitajske ni takšna, kot smo je bili navajeni v preteklih letih. Odraz stanja vidimo tudi na borznih trgih. Pričakujemo lahko, da bo novo vodstvo v letu 2013 poskušalo zagnati gospodarstvo z dodatnimi stimulacijami. Pred nedavnim so kitajske oblasti že potrdile 60 infrastrukturnih projektov, ki bodo usmerjeni v ceste, pristanišča, rafinerije… Nekaj zaenkrat še šibkih znakov okrevanja je zaznati tudi v zadnjih objavljenih makroekonomskih podatkih. Ne glede na to so na Kitajskem še vedno področja, kjer se rasti ne da ustaviti. Eno izmed takšnih je poslovanje na internetu, kjer so ne glede na težave kitajskega gospodarstva visoke rasti predvidene še vsaj nekaj let. Nekaj izmed prej omenjenih družb je tudi v portfelju podsklada Infond Trgi v razvoju in drugih podskladih, ki jih upravlja družba KBM Infond.
*'on-line' - na spletu