Vroča delnica - Visa Inc. | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  01.03.2013 12:45

Objavljeno v časniku Delo, priloga Posel & denar, 25.02.3013

 
Visa je vodilno globalno podjetje, ki posluje v segmentu elektronske plačilne tehnologije. Povezuje potrošnike, podjetja, banke ter vlade v skoraj 200 državah sveta. Finančne institucije jim plačujejo licenčnino za izdajo kreditnih in debetnih kartic strankam, trgovci provizijo od zneska transakcije. Vzdržuje največjo globalno potrošniško mrežo elektronskih plačil. V njihovi mreži je 14.800 finančnih institucij.

Visa deluje kot izvrševalec transakcij, ob tem poskrbi za avtorizacijo in poravnavo transakcij v njihovi  lastni mreži. Letno opravijo več kot 4 trilijone USD prometa z 1,6 milijardami kartic. Visin logotip ima več kot 60 % vseh po svetu izdanih kartic. Visina konkurenčna prednost izhaja iz obsega poslovanja, saj lahko finančnim institucijam zaračunajo le delček vrednosti transakcije. Visine kartice pod različnimi blagovnimi znamkami sprejemajo skoraj vsepovsod. , kar jim omogočata, da so njihove kartice prva izbira uporabnikov plačilnih kartic. Tako imajo zagotovljen stabilen in ponavljajoč se prihodek. Število uporabnikov kartic se viša z rastjo števila trgovcev, ki sprejemajo kartice kot plačilno sredstvo. Za zagotavljanje konkurenčnosti nenehno vlagajo v svojo blagovno znamko. Visine kartice veljajo za zaupanja vredne, zanesljive in priročne, zato se zanje odločajo tako uporabniki kot trgovci. Zaradi naštetega je pričakovati, da se bodo tudi novi uporabniki, tako imetniki kot prejemniki plačil, obnašali racionalno in pristopili v največjo – Visino - globalno elektronsko plačilno mrežo, ki joje skoraj nemogoče kopirati. Prav tako je izredno težko na novo vstopiti na ta trg. Prehod k drugemu kartičnemu ponudniku je drag proces in ni pogost.

Visa ni izpostavljena kreditnemu tveganju, saj posojanje denarja imetnikom kartic ni sestavni del njihovega posla.  Ima malo neposrednih konkurentov, ki so občutno manjši. Dokler bodo elektronska plačila rasla, bo rasla tudi Visa. Ob tem bo pomembno, da se bodo podjetja, posamezniki ter oblasti odločali za elektronska plačila namesto denarja ali čekov. Po študiji podjetja The Nilson Report bo v letu 2014 delež negotovinskih plačil znašal 65 % vseh plačil, delež kartic bo dosegel 50 % (trenutno dobrih 40 %). Visin poslovni model omogoča, da v primeru globalne rasti elektronskih plačil rastejo hitreje od konkurence, hkrati pa se jim povišuje tudi marža iz poslovanja.

Ko primerjamo Viso in Mastercard, ugotovimo, da je rast prodaje v zadnjih 8 letih občutno višja pri Visi, prav tako marža iz poslovanja, ki v povprečju za 5 odstotnih točk presegajo maržo glavnega konkurenta. Visa je v zadnjih treh letih imela 14,6 % (Mastercard 10,6 %) povprečno rast prodaje ter 58,5 % (Mastercard 51,4 %) rast dobička iz poslovanja. Prosti denarni tok se je v zadnjem letu povišal za 75 %. Povprečna 3-letna rast donosnosti prostega denarnega toka je 16,5 %, v letu 2012 pa kar 24,3 %.



Tudi v prihodnje lahko pričakujemo oster konkurenčen boj v segmentu elektronske plačilne industrije, še najbolj v segmentu mobilnih plačil, kjer stranke ne bodo več tako omejene na ponudnika kartic. Ampak to dejstvo je znano in nanj se pripravlja tudi Visa s svojim razvojem. 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.