Vzpon potrošnika v državah v razvoju | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Šoba, CFA upravljavec - analitik
Aleš Šoba, CFA upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  23.08.2012 08:04

Potrošniki bodo prevladali predvidoma leta 2025

 
Ena izmed glavnih posledic svetovne gospodarske in finančne krize je zmanjšana vloga zahodnega potrošnika kot motorja svetovnega gospodarstva in vzpon potrošnika v državah v razvoju. Ta trend se je šele dobro začel in se bo v naslednjih letih in desetletjih dodatno okrepil. Gre za trend, ki bo močno zaznamoval prihodnjo rast in strukturo svetovnega gospodarstva.

Na začetku leta 1990 je bila dobra milijarda ljudi (20 % svetovnega prebivalstva)'potrošnikov', ki so imeli dohodke višje kot 10 USD na dan - gre za znesek, s katerim si gospodinjstva lahko privoščijo nakupe dobrin, kot sta hladilnik ali televizija. Večina teh potrošnikov je bila locirana v razvitih državah severne Amerike, zahodne Evrope in Japonske. 

Vendar smo zadnji dve desetletji priča urbanizaciji držav v razvoju, ki so se vključile v svetovno gospodarstvo, zmanjšale so se trgovinske ovire in vpeljali so se elementi tržnega gospodarstva. To je povzročilo povečanje števila 'potrošnikov' na 2,4 milijarde. McKinsey Global Institute (MGI) napoveduje, da se bo ta številka do leta 2025 skoraj podvojila na 4,2 mrd (od skupaj 7,9 mrd). Prvič v zgodovini bo število potrošnikov preseglo število ljudi, ki imajo težave z zagotavljanjem osnovnih življenjskih potrebščin. Glavno gonilo tega bo potrošnik v razvijajočih državah. 

Do leta 2025 se bo tako letna potrošnja v razvijajočih državah povzpela z 12.000 mrd USD na 30.000 mrd USD in bo predstavljala skoraj 50 % globalne potrošnje, v letu 2010 le 32 %. Posledica tega bo, da bo potrošnik v razvijajočih državah gonilna sila svetovnega gospodarstva. Že danes na mnogih področjih potrošnik v razvijajočih državah dominira, tako je recimo Kitajska že postala največji trg za avtomobile.

Te dramatične spremembe predstavljajo veliko priložnost za zahodna multinacionalna podjetja, ki lahko zmanjšajo odvisnost od anemičnega potrošnika na zahodu, ki se hitro stara in je prezadolžen. Podjetja, ki bodo to izkoristila, bodo bogato nagradila svoje delničarje. Da obstaja velik potencial za nadaljnjo rast priča podatek, da je v letu 2010 100 največjih zahodnih multinacionalk ustvarilo le 17 % prihodkov v državah v razvoju – čeprav te države predstavljajo 36 % svetovnega BDP in bodo do leta 2025 odgovorna za 70 % rasti svetovnega BDP. Edina pot do uspeha je tako osvojitev potrošnika v razvijajočih državah, kjer imajo največjo možnost podjetja s prepoznavnimi blagovnimi znamkami.

Prihodnost svetovnega gospodarstva je torej v potrošniku iz razvijajočih držav. Vlagatelji naj to upoštevajo pri odločitvi, kam dolgoročno naložiti sredstva.  
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.