Zanimiva delnica: Alibaba | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  02.10.2014 14:05

Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 29. septembra 2014

 
Alibaba je največji svetovni ponudnik spletnih trgovin. Upravlja najbolj priljubljene kitajske spletne trgovske platforme, kot so Taobao, kjer med seboj trgujejo fizične osebe, pri Tmall-u podjetja ponujajo produkte in storitve posameznikom, ter Juhuasuan, kjer prodajalci ponujajo produkte večjih količin ob določeni minimalni količini posameznega naročila. Za ta portal je tudi značilno, da se kupci lahko združujejo in oddajajo skupna naročila.  V letu 2013 je bilo preko teh treh platform skupaj prodanega za 248 mrd USD blaga, kar pomeni  84 % tržni delež spletne trgovine na Kitajskem - za primerjavo naj omenimo, da sta Ebay in Amazon v enakem obdobju prodala za 88- in 116 mrd USD blaga.  Prek svojih treh trgovskih platform ustvarijo okoli 82 % vseh prihodkov. Ostali prihodki izhajajo iz spletne prodaje veletrgovcev, mednarodne trgovine, poslovanja v oblaku ter ostalih storitev.

Alibaba ima izrazite konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz njegovega mrežnega učinka. Tako se vrednost platform za potrošnike zvišuje s poviševanjem števila prodajalcev ter obratno. Njihov mrežni učinek je dokaj nenavaden, saj so ga razvili na področju, kjer lahko upravičeno dolgoročno pričakujemo nadpovprečno rast. Le ta izhaja iz vedno višjega razpoložljivega dohodka potrošnikov, sprememb njihovih nakupovalnih navad, vedno višje ravni uporabe interneta ter zelo razdrobljenega trga na drobno.

Alibabine platforme so med seboj dobro vsebinsko povezane in tudi tako dajejo podjetju mrežni učinek, ki se kaže tudi v drugih konkurenčnih prednostih podjetja. Zaradi ekonomije obsega imajo najnižje fiksne stroške na enoto med vsemi konkurenti. Med drugim njihova podružnica (China Smart Logistics), v kateri imajo 48% lastniški delež, ponuja storitve trgovinske platforme tretjim osebam in posluje popolnoma brez zalog. Iz tega tudi  izhaja stroškovna učinkovitost ter nadpovprečne marže. Njihova marža iz poslovanja znaša 47,6 %,  za eBay in Amazon pa 20,4- oziroma 0,4 %. Pri donosu na investiran kapital je zgodba še precej boljša v korist Alibabe,  ki dosega 55,5 % donosa na investiran kapital, Amazon in eBay pa le 2,3- oziroma 0,9 %.



S tem, ko upravljajo dve najbolj obiskani spletni nakupovalni strani na Kitajskem, je tudi njihova blagovna znamka postala konkurenčna prednost. Za večino kitajskih kupcev sta Taobao ter Tmall izhodišči za spletno iskanje produktov in storitev. Po raziskavi iz leta 2013, narejeni na Kitajskem, bi naj prek 70 % kupcev menilo, da sta Taobao ali Tmall najbolj pogosto uporabljani strani za spletne nakupe. Leta 2011 bi naj prek 30 % uporabnikov strani Taobao opravilo spletni nakup tako, da so šli direktno na njegovo spletno stran - samo 1 % jih je pričelo svoje nakupe na strani splošnega spletnega brskalnika. Alibabine spletne platforme vse bolj postajajo vstopna točka spletnih nakupov na Kitajskem. Izrazite konkurenčne prednosti jim bo uspelo ohraniti tudi na dolgi rok, predvsem zaradi obsega poslovanja in tehnoloških rešitev. Potencial rasti na lokalnem trgu je ogromen. Le 46 % Kitajcev uporablja internet, od tega jih le slaba polovica opravlja spletne nakupe. V ZDA na primer 83 % prebivalcev uporablja internet, od teh pa jih kar tri četrtine opravlja tudi spletne nakupe. Delnice družbe Alibaba so zastopane v portfeljih skladov Infond Globalni delniški,  Infond Trgi v razvoju in Infond Tehnologija. 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.