Zanimiva delnica: Amazon | SAVA INFOND

Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  12.12.2013 14:35

Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 9. decembra 2013

 
Postati uspešen spletni trgovec je izredno zahtevno. Nikakor ni dovolj, da odpreš spletno trgovino. Danes Amazon proda toliko kot devet najbližjih konkurentov, ki se ne ukvarjajo z avkcijami, skupaj.  V ZDA ima prodaja prek spletnih trgovin 6 % tržni delež v celotni prodaji na drobno in se je po podatkih comScora samo letos povišala za 14 %. Amazonu so prihodki v tretjem četrtletju zrasli za 24 % glede na isto obdobje lani. V prihodnjih nekaj letih lahko pričakujemo malo nižjo, a še vedno več kot 10 % rast. 

Amazon je imel v letu 2012 6 % delež v svetovni spletni prodaji, ki znaša 1.000 milijard USD, s čimer je največji globalni spletni trgovec. 33 % prodaje ustvari na področju medijskih vsebin (knjige, glasba, filmi, video igre…) ter 63 % na področju elektronike ter blaga za splošno potrošnjo. Preostale 4 % ustvari z oglaševanjem, spletnimi storitvami in kreditnimi karticami. Amazonovi mednarodni prihodki znašajo 43 % celotne prodaje. Imajo 224 milijonov aktivnih uporabnikov. V zadnjih 5 letih se je njihovo število v povprečju poviševalo po 20 % na leto, medtem ko je eBay dosegal le 6 % letno povprečno rast števila uporabnikov.

Kakovost Amazonovih storitev, namenjenih potrošniku, vedno dosega najvišje ocene. Do uporabnika prijazni vmesniki, priporočila produktov in seznam želja pomagajo povečevati  promet.  Zanimiv je tudi podatek, da je njihova spletna trgovina postala izhodiščna točka spletnih nakupov. 

V zadnjih nekaj letih je bil Amazon največja grožnja drugim trgovcem na drobno in z veliko verjetnostjo lahko tudi v prihodnje pričakujemo povečanje njegovega tržnega deleža. Imajo kapitalsko precej bolj učinkovit poslovni model kot tradicionalni trgovci na drobno, zato lahko del prihrankov iz poslovanja prenesejo na  potrošnike prek nižjih prodajnih cen. Strošek vzdrževanja sicer ogromne distribucijske mreže je precej manjši kot strošek vzdrževanja trgovin na drobno. Izkoriščajo tudi prednost mrežnega učinka – nizke cene ter veliko produktov privabljajo množico potrošnikov, ti pa spet privabljajo razne vrste trgovcev, veletrgovce in proizvajalce, da prodajajo neposredno na Amazonu.  

Na področju digitalnih medijev (elektronskih knjig, glasbe in filmov, ki niso na fizičnih nosilcih) Amazon nima enakih prednosti, kot na drugih področjih. Z lastnim izjemno konkurenčnim produktom Kindl (tablica z lastno programsko in strojno opremo) najverjetneje ne bodo presegli Applovega položaja v digitalnih medijih, a kljub temu lahko postanejo pomemben igralec na tem področju.

Izjemno velik potencial rasti imajo Amazonove storitve v oblaku. Z njimi bi lahko zaslužili več milijard USD, saj podjetja iščejo načine, kako zmanjšati stroške, povezane s tehnologijo. V prihodnjih nekaj letih bo znašal potencial rasti več kot 30 % na leto. Marže so v tej dejavnosti izjemnno visoke, zato lahko pričakujemo zelo pozitiven vpliv na skupno maržo.


Vir: Bloomberg

Delnice družbe Amazon so zastopane v portfeljih skladov Infond ZDA, Infond Delniški, Infond Globalni defenzivni, Infond Globalni uravnoteženi, Infond Razviti trgi, Infond Megatrendi, Infond Družbeno odgovorni, Infond Dividendni, Infond Tehnologija, Infond Globalni delniški, Infond Globalni fleksibilni in Infond Smart Quality. 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.