Zanimiva delnica: Hershey | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  20.02.2015 11:03

Z več kot 80 blagovnimi znamkami do nadpovprečnih marž

 
Hershey je največji proizvajalec slaščic v ZDA in ima 13.000 zaposlenih. Prisotni so tudi na svetovnem trgu, a večino prodaje ustvarijo na domačem trgu, kjer imajo vodilni in sicer 45 % tržni delež. Dosegajo nadpovprečne marže za sektor osnovnih potrošnih dobrin. Njihova marža iz poslovanja znaša zavidljivih 19,4 %, medtem ko ima Nestle s precej bolj razpršenim poslovanjem 15,6 % maržo iz poslovanja. V 120 letih je Hershey razvil portfelj produktov, ki obsega preko 80 različnih blagovnih znamk. Z novimi produkti vedno znova osvojijo potrošnike. Njihov uspeh ni ostal neopažen pri konkurenci. Blagovna znamka Reese`s, preko katere Hershey prodaja kikirikijeve ploščice in praline, je dobila močnega konkurenta. Nestle je na ta trg vstopil s svojo blagovno znamko Butterfinger. Glede na to bo moral Hershey vložiti precej sredstev v podporo svojim blagovnim znamkam.

Hershey kljub temu ostaja osredotočen na širitev mednarodne mreže. Za vstop na kitajski trg so razvili posebno blagovno znamko »Lancaster«, preko katere bodo prodajali različne vrste karamel. Hershey je prvič po 30 letih razvil novo blagovno znamko in sploh prvič je kakšna njihova blagovna znamka premiero doživela izven ZDA. Kitajska je za njih očitna postala zelo pomemben trg – leta 2013 so prevzeli lokalnega slaščičarja za dobrih 500 milijonov USD.
 
Hershey je za dosego zelo dobrega konkurenčnega položaja preko oglaševanja in promocije veliko investiral v razvoj blagovnih znamk. Hkrati jim je uspelo povišati prisotnost na trgovskih policah. Te aktivnosti so gotovo pripomogle k povišanju rasti prodaje ter višjim maržam. To jim je uspelo kljub še vedno šibkemu potrošniku v ZDA. Primer iz leta 2013 kaže trdnost njihovega poslovnega modela: kljub rasti stroškov vhodnih surovin so uspeli povišati prodajo za skoraj 8 % ter maržo iz poslovanja na 19 %. Konkurenca je takrat imela veliko težav pri obvladovanju stroškov. Hershey tudi v  letu 2014 s 25,6 % prilagojenim donosom na investiran kapital krepko presega 16,1 %, kolikor je dosegel Nestle. Njihova zadolženost, merjena preko razmerja celotni dolg glede na EBITDA, znaša 1,1 -  Nestle ima 1,3-krat več celotnega dolga kot EBITDA. Obe podjetji sta relativno nizko zadolženi, saj bi celotni dolg lahko odplačali v dobrem letu dni.

V prihodnje bo Hershey še veliko pridobil zaradi ekonomije obsega poslovanja v svoji proizvodnji in distribuciji. Pozitivno bo vplivala tudi izredna prepoznavnost blagovnih znamk na domačem trgu. Trenutno jim s svojimi blagovnimi znamkami še ni uspelo doseči pomembnejšega deleža na svetovnem trgu slaščic. Ta je precej zahtevnejši zaradi različnih okusov ter prioritet potrošnikov po svetu. Na njem se srečujejo z agresivno konkurenco velikih in diverzificiranih globalnih igralcev, kot so Mondelez, Nestle, Mars&Wrigley.

Delnice družbe Hershey so zastopane v portfeljih skladov Infond ZDA in Infond Megatrendi. 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.