Zanimiva delnica: Panera Bread | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  29.10.2014 12:54

Objavljeno v Delo Posel & denar 27. oktobra 2014

 
Panera Bread je vodilno podjetje s polovičnim tržnim deležem na skoraj 8 mrd USD velikem trgu »fast-casual bakery-cafe«. Pod njihovimi  blagovnimi znamkami (Panera Bread, Saint Luis Bread Co. ter Paradise Bakery brands) posluje 1.820 poslovnih enot, od tega 890 v njihovi lasti ter 930 franšiznih. Imajo 75.000 zaposlenih in so navzoči v 44 zveznih državah v ZDA ter Kanadi. Njihova dejavnost je usmerjena v pekarske produkte, pripravo sendvičev, solat, juh ter strankam prilagojenem praženju kave. Nahajajo se predvsem v primestnih nakupovalnih središčih ZDA.

Kljub čedalje večji konkurenci je Panera ena izmed najzanimivejših zgodb v segmentu restavracij. Tako dosegajo najvišjo prodajo na posamezno poslovno enoto (lokal) in sicer 2,4 mio USD. Prav tako dosegajo najvišjo maržo med vsemi konkurenti. To jim uspeva z močno blagovno znamko, s katero dosegajo boljše cene in imajo izrazito lojalne kupce, ter s kakovostjo hrane in storitev, ki so na najvišji ravni. Treba je vedeti, da je bilo precej verig, ki so veliko obetale. Najpogosteje jih je prizadela prehitra širitev ali izredno močna konkurenca.

Lani je Panera dosegla 4,3 mrd USD prodaje in ima 12-odstotni tržni delež na 35 mrd USD  velikem segmentu »fast-casual« ter, kot že omenjeno, več kot polovico deleža na 8 mrd USD vrednem trgu »fast-casual bakery-cafe«.  Za restavracije »fast-casual« je značilno, da za pripravo hrane in pijače uporabljajo kvalitetnejše sestavine kot verige s hitro prehrano in imajo nižje cene od klasičnih restavracij. V naslednjih nekaj letih bi naj rasli 10 odstotkov na leto. To izhaja iz izrazite cenovne ugodnosti za potrošnika, ne da bi dobil za to manj kakovosten obrok kot v klasični restavraciji. Pozitivno glede na klasične restavracije delujejo tudi nižji stroški dela in strošek najema prostorov. Ocena rasti prodaje klasičnih restavracij zanaša 3 do 4 odstotke na leto. Glede na to, kako potrošniki sprejemajo blagovno znamko Panera, bi lahko podjetje v desetih letih povečalo število prodajnih mest za 1.200 in jih imelo že 3.020.

Kljub vsem prej omenjenim pozitivnim dejavnikom se tudi Panera ubada z enakimi težavami kot konkurenca v segmentu »fast-casual«. Gre predvsem za spremembe po letu 2008 -  za porabo potrošnikov, stroške dela in hrane ter konkurenco. Podjetja iz tega segmenta ne morejo razviti konkurenčnih prednosti. Razlog je v tem, da ni stroškov pri prehodu k drugemu ponudniku, vstopne ovire so zelo nizke. Dodatno razmere zaostruje hud konkurenčni boj. Na boljši položaj Panere glede na konkurenco kaže dejstvo, da so v zadnjih petih letih zvišali cene povprečnega menuja za tri odstotke.

Kljub vsem težavam bo Paneri najverjetneje še uspelo povečevati prodajo. Povečali bodo zmogljivosti za zadovoljitev povpraševanja v najprometnejših urah, investirali v proizvodno opremo in zaposlene, posodobili menuje. Dodaten prostor za rast imajo še pri dostavi in cateringu, pri pakirani hrani, uporabi mobilnih naprav in drugi digitalni tehnologiji, da so čim bolj povezani s potrošniki ter še izboljšujejo poslovanje prodajnih mest.



Delnice družbe Panera Bread so zastopane v portfeljih skladov Infond ZDA,  Infond Megatrendi ter Infond Dividendni. 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.