Paychex bil ustanovljen leta 1979. Nastal je z združitvijo 17 podjetij, ki so nudila storitve obdelave in izplačila osebnih prejemkov. So eno izmed najuspešnejših podjetij nudenja storitev upravljanja s človeškimi viri v ZDA. Paychex zaposluje 12.500 ljudi in ima sedež v Rochesterju v ZDA. Imajo 570.000 strank, ki zaposlujejo 9,6 milijona zaposlenih ter več kot 100 pisarn v ZDA ter Nemčiji.
Kombinacija konkurenčnih prednosti ter minimalnega potrebnega kapitala za poslovanje sta bila dejavnika izjemnih rezultatov v zadnjih 10 letih. Tako so v povprečju dosegli 70 % donos na investiran kapital. Visoki stroški prehoda strank k drugemu ponudniku, ekonomija obsega ter spoštovana blagovna znamka so glavni dejavniki visokih konkurenčnih prednosti, ki jih bodo lahko ohranjali še vsaj nekaj časa.
Prehod k drugemu ponudniku storitev obdelave in izplačila osebnih prejemkov je dokaj zahtevna naloga. V preteklosti se je izkazalo, da stranke nerade menjavajo ponudnike teh storitev, kar pomeni relativno stabilno bazo strank Paychexa. Neelastičnost strank jim omogoča, da letno višajo cene svojih storitev ter tako povišujejo svojo dobičkonosnost. Obseg poslovanja jim omogoča cenovno konkurenčnost brez vpliva na marže. Paychex je, merjeno po prihodkih, drugo največje podjetje v segmentu storitev obdelave in izplačila osebnih prejemkov. Svoje stroške, povezane z vzdrževanjem storitvene infrastrukture, lahko brez težav prenese na več kot 570.000 strank. Zelo prepoznavna blagovna znamka ima izredno pomembno vlogo, saj stranke ne zaupajo neznanim konkurentom. Zaradi naštetih dejavnikov konkurenčnosti so imeli v zadnjih 10 letih maržo iz poslovanja krepko nad 30 %. K tako dobrem poslovanju prispeva osredotočenost Paycexa na mala in srednje velika podjetja, ki predstavljajo več kot 99 % njihovih strank. Paychex je prepustil nudenje storitev obdelave in izplačila osebnih prejemkov svojemu glavnemu konkurentu Automatic Data Processing (ADP). To se je izkazalo za dobro odločitev saj je poslovanje z manjšimi strankami enostavnejše. Zaradi tega imajo večjo pogajalsko moč ter možnost zviševanja marž. Tako konkurenca na tem trgu ne obstaja saj sami obvladujejo segment malih in srednje velikih podjetij, ADP pa obvladuje segment velikih podjetij. Skupaj imata preko 40% tržni delež. Elegantno sta se izognila medsebojni konkurenci, ki bi jima zniževala maržo iz poslovanja ter sta za to ustrezno nagrajena.
Sedaj je glavni fokus Paychexa nudenje storitev upravljanja s človeškimi viri obstoječim strankam. Ta strategija lahko precej poviša donosnost njihovega poslovanja. Prav tako so eni izmed vodilnih na segmentu storitev hranjenja podatkov o stanjih na računih prostovoljnega pokojninskega varčevanja, zraven tega nudijo zavarovalne storitve zaposlenim za čas odsotnosti z dela. Prihodki iz teh storitev znašajo okoli 33 % vseh prihodkov. Ob zelo nizkih dodatnih stroških za enoto prihodkov gre večina prihodkov iz tega naslova v dobiček, kar izredno povišuje dobičkonosnost poslovanja.
Delnice družbe Paychex so zastopane v portfelju sklada Infond Tehnologija.
Pravna podlaga
Spletno mesto www.infond.si uporablja piškotke, ki v skladu z 225. člen ZEKom-2 (Zakon o elektronskih komunikacijah; Uradni list št. 130/2022) ne zahtevajo pridobivanja vnaprejšnjega soglasja (privolitve) od uporabnika; in sicer:
- piškotki, ki so potrebni izključno zaradi prenosa sporočila po elektronskem komunikacijskem omrežju in
- piškotki, ki so nujno potrebni za zagotovitev storitve družbe, ki jo naročnik ali uporabnik izrecno zahtevata.
Vrste piškotkov
Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam: