Zanimiva delnica: Priceline | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  09.09.2014 07:35

Objavljeno v Delo Posel & denar 1. septembra 2014

 
Skupina Priceline je spletni ponudnik vsega, kar je povezano s potovanji. Poslujejo v več kot 200 državah, in sicer v Evropi, Severni in Južni Ameriki, Aziji in Pacifiku, Bližnjem Vzhodu ter Afriki. Ponujajo storitve spletne rezervacije hotelskih sob, letalskih kart, najema avtomobilov, križarjenja ter ostale turistične pakete.

Omenjene storitve tržijo prek spletnih strani Priceline.com, Booking.com, Agoda , rentacars.com ter Kayak. Večino njihovega prihodka in dobička dobijo prek provizij od plačil spletnih rezervacij. Priceline ima zaradi učinka »poslovne mreže« konkurenčno prednost pred edinim pravim konkurentom Expedio. Popotnike pritegne ogromen nabor hotelov, letalskih družb in drugih ponudnikov turističnih storitev. Tako ima že njihov Booking.com bazo 430.000 nepremičnin v več kot 190 državah, v 42 jezikih ter prek 110.000 mobilnih enot, namenjenih oddajanju.

Potovalne agencije pritegne podatek, da ima Priceline na svojih spletnih straneh mesečno več kot 30 milijonov obiskovalcev. Novemu konkurentu na trgu bo izziv ustvarjanje dovolj obsežne ponudbe turističnih storitev. Tega ne more doseči brez dovolj velikega števila strank. Na drugi strani stranke obiskujejo spletne ponudnike turističnih storitev predvsem zaradi dovolj obsežne ponudbe hotelov ter letalskih družb.

Zaradi prisotnosti v Evropi, Aziji, Pacifiku in Latinski Ameriki imajo konkurenčno prednost pred Expedio. Ti trgi imajo glede na ZDA precej višji delež butičnih hotelov, ki nimajo močnih blagovnih znamk. Takšni hoteli so precej bolj odvisni od spletnih turističnih ponudnikov.  Hotelske verige z močnimi blagovnimi znamkami pa večino rezervacij prejmejo prek svojih spletnih strani.

Dokaz o občutni konkurenčni prednosti pred Expedio je tudi donos na investiran kapital, ki ga Priceline dosega v višini 24,1 %, Expedia pa le 16,1 %. Pri prilagojenem donosu na investiran kapital je ta razlika še precej višja, saj Priceline dosega 352 %, Expedia pa -51,8 %. Kapitalska struktura Pricelina je zelo konservativna. Razmerje med dolgom in kapitalom znaša 27 % (Expedia 60 %), razmerje med EBITDA ter obrestmi 33 % (Expedia 11 %).

Scenarij, da bi Facebook in Google vstopila na spletni trg potovalnih agentov, ni preveč verjeten. Razlog je v tem, da bi tako postala konkurenta svojim strankam na segmentu potovanj. Prek tega segmenta ustvarita zelo pomemben del svojih oglaševalskih prihodkov.

Priceline je imel pred petimi leti manj kot 1 % tržni delež na trgu spletnih rezervacij, letos že 4 %, v naslednjih petih letih bi lahko dosegli 8 % tržni delež. Rastejo na vseh geografskih področjih. V zadnjih treh letih so jim prihodki v povprečju rasli prek 30 % letno. V naslednjih letih lahko pričakujemo upočasnitev te rasti, ki bo še vedno blizu 20 % letno. Marže se jim bodo z rastjo prodaje najverjetneje občutno povišale, saj nimajo stroškov, povezanih s prodajo, imajo predvsem fiksne stroške.

Treba je vedeti, da je dejavnost ponudnikov turističnih storitev izredno ciklična in je odvisna od ekonomskega cikla. Negativna rast svetovnega gospodarstva bi pomenila tudi padec števila osebnih in poslovnih potovanj.



Delnice družbe Priceline so zastopane v portfeljih skladov Infond Delniški,  Infond Družbeno odgovorni, Infond Globalni delniški, Infond Megatrendi, Infond ZDA, Infond Delniški, Infond Globalni uravnoteženi, Infond Razviti trgi ter Infond Globalni defenzivni. 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.