Delničarji UP so bili zaradi visoke donosnosti poslovanja bogato nagrajeni. Od začetka leta 2005 do sredine julija letos, merjeno v evrih, je UP dosegel 754-odstotni celotni donos in povprečni letni donos 22,6 odstotka, kar je občutno več kot S&P Railroad indeks s 572 odstotkov oziroma 19,83 odstotka letno ter kot S&P 500 s 160 odstotkov oziroma 9,5 odstotka letno. Skupaj z družbo za hitro paketno dostavo UPS si delita primat največjih transportnih podjetij v svetu, merjeno s tržno kapitalizacijo.
Za podjetje UP so značilne izjemne konkurenčne prednosti. Osnova sta stroškovna učinkovitost in obseg poslovanja. Promet z blagom poteka tudi z ladjami, letali in tovornjaki, a železnice so najcenejša izbira. Njihova stroškovna učinkovitost postane še posebej izrazita pri prevozu tovora z nizko vrednostjo glede na enoto teže. Železnice naj bi bile štiri- do petkrat učinkovitejše glede porabe goriva kot prevoz s tovornjaki. Dodatne prednosti so še večja kapaciteta tovornih vagonov glede na tovornjake, možnost priključitve dodatnih vagonov in s tem učinkovitejša uporaba delovne sile. Tudi za dobrine, ki jih je možno prepeljati s tovornjaki, je železnica na enaki relaciji za 10 do 30 odstotkov cenejša izbira.
Na primeru UP lahko vidimo, kako investitorji hitro spremenijo mnenje o dokaj stabilni naložbi. Cena delnice UP se je od letošnjega vrha spustila za okoli 21 odstotkov. Razlog je predvsem 24-odstotni padec prevoza premoga v drugem četrtletju letos. Padec je posledica nizkih cen plina, toplega vremena in visokih zalog premoga, ki so presegle povpraševanje. Delež premoga in plina v strukturi prihodkov podjetja je bil lani 22-odstoten. Celoten prepeljan tovor se je v zadnjem četrtletju zmanjšal le za tri odstotke.

Vir: Bloomberg
Ameriški železniški prevozniki in UP bodo najverjetneje kmalu povrnili moment, saj imajo dva duopola – vzhodnega in zahodnega, v katerem je prisoten tudi UP. Zahodni je v boljšem položaju, ima dostop do najprometnejših pristanišč in najdaljših rut, za katere so značilni zelo nizki stroški. Stranke nimajo izbire, kot da sprejmejo povišanje cen, četudi višje od inflacije, saj naj bi bili tudi do petkrat cenejši od cestnih prevoznikov. Ti imajo še težavo, da na voljo ni dovolj voznikov. Prihodki UP so razpršeni na 6 ključnih segmentov, kar bo precej ublažilo visok padec prevoza premoga in plina. Na drugi strani dosegajo rast pri prevozu kmetijskih proizvodov, avtomobilov in kemičnih produktov – skupaj 42 odstotkov vseh prihodkov.
Delnice družbe Union Pacific so zastopane v portfeljih skladov Infond ZDA, Infond Delniški, Infond Globalni uravnoteženi, Infond Globalni defenzivni, Infond Razviti trgi, Infond Družbeno odgovorni, Infond Globalni delniški, Infond Globalni fleksibilni in Infond Select.