Zanimiva delnica: Union Pacific | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  22.07.2015 12:12

Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 20. julija 2015

 
Union Pacific (UP) je največja železniška družba v ZDA in prihaja iz Omahe. Poslujejo na 32.000 miljah železniških prog oziroma dveh tretjinah vseh prog na ameriškem Zahodu. UP ne blesti samo na svojem področju, kjer krepko premaguje konkurenčno Warren Buffetovo železniško družbo BNSF. Po uspešnosti poslovanja, merjeno z neto profitno maržo, premaga skoraj vsa podjetja iz segmenta industrije v naboru Fortune 500. Zanimivo, da se podjetje iz t. i. tabora stare ekonomije lahko postavi ob bok najboljšim tehnološkim, farmacevtskim in finančnim podjetjem. Lani je UP dosegel neto profitno maržo (čisti dobiček glede na prihodke) 21,6 odstotka, kar je toliko kot Apple. Poleg tega UP presega zveneča imena, kot so J. P. Morgan (21,3 odstotka), Goldman Sachs (21,1), Intel (20,9) in Google (20,2).

Delničarji UP so bili zaradi visoke donosnosti poslovanja bogato nagrajeni. Od začetka leta 2005 do sredine julija letos, merjeno v evrih, je UP dosegel 754-odstotni celotni donos in povprečni letni donos 22,6 odstotka, kar je občutno več kot S&P Railroad indeks s 572 odstotkov oziroma 19,83 odstotka letno ter kot S&P 500 s 160 odstotkov oziroma 9,5 odstotka letno. Skupaj z družbo za hitro paketno dostavo UPS si delita primat največjih transportnih podjetij v svetu, merjeno s tržno kapitalizacijo.

Za podjetje UP so značilne izjemne konkurenčne prednosti. Osnova sta stroškovna učinkovitost in obseg poslovanja. Promet z blagom poteka tudi z ladjami, letali in tovornjaki, a železnice so najcenejša izbira. Njihova stroškovna učinkovitost postane še posebej izrazita pri prevozu tovora z nizko vrednostjo glede na enoto teže. Železnice naj bi bile štiri- do petkrat učinkovitejše glede porabe goriva kot prevoz s tovornjaki. Dodatne prednosti so še večja kapaciteta tovornih vagonov glede na tovornjake, možnost priključitve dodatnih vagonov in s tem učinkovitejša uporaba delovne sile. Tudi za dobrine, ki jih je možno prepeljati s tovornjaki, je železnica na enaki relaciji za 10 do 30 odstotkov cenejša izbira.

Na primeru UP lahko vidimo, kako investitorji hitro spremenijo mnenje o dokaj stabilni naložbi. Cena delnice UP se je od letošnjega vrha spustila za okoli 21 odstotkov. Razlog je predvsem 24-odstotni padec prevoza premoga v drugem četrtletju letos. Padec je posledica nizkih cen plina, toplega vremena in visokih zalog premoga, ki so presegle povpraševanje. Delež premoga in plina v strukturi prihodkov podjetja je bil lani 22-odstoten. Celoten prepeljan tovor se je v zadnjem četrtletju zmanjšal le za tri odstotke.


Vir: Bloomberg

Ameriški železniški prevozniki in UP bodo najverjetneje kmalu povrnili moment, saj imajo dva duopola – vzhodnega in zahodnega, v katerem je prisoten tudi UP. Zahodni je v boljšem položaju, ima dostop do najprometnejših pristanišč in najdaljših rut, za katere so značilni zelo nizki stroški. Stranke nimajo izbire, kot da sprejmejo povišanje cen, četudi višje od inflacije, saj naj bi bili tudi do petkrat cenejši od cestnih prevoznikov. Ti imajo še težavo, da na voljo ni dovolj voznikov. Prihodki UP so razpršeni na 6 ključnih segmentov, kar bo precej ublažilo visok padec prevoza premoga in plina. Na drugi strani dosegajo rast pri prevozu kmetijskih proizvodov, avtomobilov in kemičnih produktov – skupaj 42 odstotkov vseh prihodkov.

Delnice družbe Union Pacific so zastopane v portfeljih skladov Infond ZDA, Infond Delniški, Infond Globalni uravnoteženi, Infond Globalni defenzivni, Infond Razviti trgi, Infond Družbeno odgovorni, Infond Globalni delniški, Infond Globalni fleksibilni in Infond Select. 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.