Whole Foods Market (WFM US) je vodilni trgovec na drobno v svetu s hrano in pijačo iz ekološke pridelave. Konec poslovnega leta 2013 so imeli 344 trgovin v ZDA, osem trgovin v Kanadi ter sedem trgovin v Veliki Britaniji.
Whole Foods pomeni ikono zdravja in kakovosti. Njihova krovna blagovna znamka jim omogoča, da prodajajo hrano – špecerijo – po premijskih cenah, pomikajo penetracijo svojih trgovskih znamk višje ter dolgoročno dosegajo presežen donos na investirani kapital. V nišnem segmentu prodaje na drobno hrane iz ekološke pridelave so bili prvi na trgu. Zaradi prepoznavne blagovne znamke se lahko hitro širijo z novimi trgovinami. S tem, ko povečujejo pokritost glavnih trgov s svojimi trgovinami, si zmanjšujejo stroške na enoto.
WFM sploh nima dolga, medtem ko se konkurenca v povprečju 53-odstotno financira z dolgovi. V primerjavi s tekmeci dosegajo zavidljive finančne rezultate. Tako je donos na investirani kapital leta 2013 znašal 15,1 odstotka (konkurenca 11,1 odstotka), marža iz poslovanja je znašala 6,8 odstotka (konkurenca 2,5 odstotka).
Po oceni WFM znaša v ZDA letna prodaja na drobno hrane iz ekološke pridelave 80 milijard dolarjev, to je manj kot 15 odstotkov od 700 milijard dolarjev, kolikor ameriški potrošniki namenijo za hrano, ki jo pojejo doma. WFM ima vodilni delež na tem segmentu z več kot 1,2 milijona kvadratnih metrov trgovskih površin. Potrošnikom v svojih trgovinah ponujajo izjemno široko paleto izdelkov iz ekološke in biološko dinamične pridelave, pri tem jim omogočajo tudi druge storitve, povezane s temi produkti. Na ta način jim uspeva, da se delno izognejo agresivni konkurenci. Glavna tekmeca imata vsak po 150 trgovin. Povprečna velikost posameznega trgovine konkurence dosega do dve tretjini povprečne velikosti posamezne trgovine WFM in prodajajo le do 10.000 različnih artiklov, medtem ko ima WFM na svojih policah več kot 20.000 različnih artiklov. Konkurirati so začeli tudi večji trgovci na drobno, ki ponujajo produkte iz ekološke pridelave v za to posebej namenjenih prostorih znotraj običajnih trgovin.
WFM bi lahko imel v prihodnosti težave z dobavitelji, če bi povpraševanje po ekološko pridelani hrani pri trgovcih na drobno preseglo ponudbo. Tako bi se srečali s konkurenco na nabavni strani. WFM kupuje večinoma od regionalnih ali državnih dobaviteljev, saj s tem lahko doseže najvišje količinske popuste. Približno tretjino vseh nakupov izvedejo z enim dobaviteljem, s katerim imajo pogodbo do leta 2020.
Dolgoročno bi WFM lahko imel okoli desetodstotno rast prodaje na leto. Prav tako bi lahko poviševali maržo iz poslovanja zaradi zmanjševanja stroškov na enoto, kar bodo dosegali z odpiranjem novih trgovin. Po oceni uprave bi lahko WFM imel v ZDA 1200 trgovin, kar je skoraj trikrat več kot zdaj. Po sedanjem tempu, ko povečujejo število trgovin za okoli 40 na leto, bi tako v naslednjem desetletju povišali prodajne površine za okoli deset odstotkov na leto. Prav tako naj bi po oceni uprave dosegli okoli petodstotno rast prodaje v sedanjih trgovinah, kar je precej nad povprečnimi stopnjami rasti podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo na drobno. Le te redko presežejo dva odstotka na leto.

Delnice družbe Whole Foods Market (WFM US) so zastopane v portfeljih skladov:
- Infond Družbeno odgovorni,
- Infond Megatrendi,
- Infond ZDA,
- Infond Delniški,
- Infond Globalni uravnoteženi,
- Infond Razviti trgi in
- Infond Globalni defenzivni.