Delnica meseca: 3M (MMM US) | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  12.09.2016

Njihove stranke ne preidejo k cenejši konkurenci z manj prepoznavno blagovno znamko.

 
3M je globalni industrijski konglomerat z več kot 100-letno tradicijo, s skoraj 90.000 zaposlenimi po vsem svetu in z okoli 30 milijard USD prodaje.  Skoraj dve tretjini prodaje ustvarijo izven ZDA. Njihov poslovni model temelji na nenehnem inoviranju in iskanju najprimernejših rešitev za stranke.  Od konkurence se v tem kapitalsko intenzivnem segmentu ločijo, saj skoraj polovico prihodkov ustvarijo na področju produktov, ki so povezani s potrošnikom (selotejpi, lepilni lističi, filtri, lepila, odsevne folije,…). Konkurenca večinoma prodaja industrijske stroje in podobne naprave visokih vrednosti. Drugo polovico prihodkov 3M ustvari s proizvodnjo industrijske opreme za proizvajalce različnih produktov. Iz tega naslova pridobijo precej ponavljajočih se prihodkov.

Količinsko rast jim uspe dosegati predvsem z delom, vezanim na potrošnika. Od konkurence se loči tudi po izredno dovršeni tehnologiji. Tako jim uspe dolgoročno poviševati svoje prodajne cene. Bruto marže dosegajo nekaj pod 50 %, medtem ko imajo maržo iz poslovanja okoli 24 % ter neto maržo okoli 16 %. Poslovanje financirajo tako iz dolžniškega kot lastniškega kapitala v razmerju 0,6 : 1,0. Celotni dolg bo v letu 2016 samo za 50 % višji od dobička pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA), kar dokazuje izredno konservativnost pri poslovanju. Kvaliteto poslovanja ter konkurenčne prednosti najbolj potrjuje donos na investiran kapital, ki bo letos znašal okoli 25,5 %.

Zaradi ekonomije obsega lažje postavijo proizvodnjo tam, kjer so surovine cenejše, česar si manjši konkurenti ne morejo privoščiti. Z nižjimi stroški na enoto so bolj prilagodljivi in dobičkonosni kot konkurenti, ki konkurirajo le s količinsko rastjo.

Na trgih, na katerih je prisoten 3M, velja, da so vstopne ovire dokaj nizke.  Kljub temu so na teh trgih prisotni stroški zamenjave, saj 3M vsako leto zmerno poviša svoje cene. Njihove stranke ne preidejo k cenejši konkurenci, ki ima manj prepoznavno blagovno znamko.

Delnica podjetja 3M je v letošnjem letu pridobila 19,20 %, v zadnjih 12 mesecih pa kar 32,55 %.


Vir: Bloomberg. 

Delnice 3M so v porfeljih skladov:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.