"Sell in May and Go Away"* | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
mag. Barbara Gačnik, namestnica direktorja sektorja upravljanja naložb
mag. Barbara Gačnik, namestnica direktorja sektorja upravljanja naložb
Datum objave
Dne  01.06.2017

Resnica o znamenitem borzem reku.

 
Kdo ga ne pozna. Prodaj v maju in se vrni novembra. Znameniti borzni rek vlagatelje svari pred sezonskimi nihanji na borzi. Obdobje med majem in oktobrom je tipično bolj volatilno, zato je prodaja v maju in umik z borze postala strategija trgovanja, ki se je poslužuje marsikateri vlagatelj. Strategija temelji na teoriji, da so zgodovinski donosi v šestmesečnem obdobju med majem in oktobrom v primerjavi s šestmesečnim obdobjem med novembrom in aprilom praviloma nižji.
 

Osnovni vzorec drži

Natančnega vzroka, zakaj prihaja do tega trgovalnega vzorca, ki ga v tuji literaturi zasledimo tudi kot Halloween indikator, ne poznamo. Nanj gotovo vplivajo nižji volumen trgovanja med poletnimi meseci zaradi dopustov in povečan pritok svežega denarja v jesenskih mesecih. Poglobljene raziskave vzorca so se lotili številni akademiki. Na vzorec sta leta 1986 opozorila Yale in Jeff Hirsch, ko sta analizirala donose indeksa S&P 500 od leta 1950. Ugotovila sta, da je donos indeksa v obdobju maj do oktober v povprečju znašal 0,4 %, v obdobju november do april pa v povprečju 7,4 %. Sezonski vzorec so potrdile tudi številne druge raziskave, med njimi Bouman in Jacobsen (2002), Maberly in Pierce (2003) in Andrade, Chhaochharia in Fuerst (2012).
 

Z dodatnimi faktorji pa ne več tako dobro

Brata Hirsch sta šla še korak dlje in raziskavi sezonskega efekta dodala še dva faktorja in sicer tehnični signal in cikel predsedniških volitev. Z upoštevanjem tehničnega signala se vstop oziroma izstop na trg lahko bistveno zamakne, odvisno od tega ali je borza v rastočem trendu ali v negativnem. Mesec maj torej ni nujno najboljši za izstop prav tako tudi ne mesec november za vstop. Vključitev predsedniškega cikla pa popularni rek postavi na glavo. Raziskava je namreč pokazala, da je razlika med »zimskim« in »poletnim« obdobjem statistično nepomembna v prvem, drugem in četrtem letu predsedniškega mandata. Razlika v donosnosti pa je več kot očitna v tretjem letu predsedniškega mandata.



Vir: www.HulbertRatings.com
 

Kaj torej storiti letos, v prvem letu Trumpovega mandata?

Sezonski trendi na borzi so sicer lahko neke vrste vodilo pri investiranju, vsekakor pa ne morejo biti edina podlaga za investicijske odločitve. Statistika v povprečju na dolgi rok res nakazuje na vzorec, vseeno pa je lahko sezona do sezone drugačna.
Namesto prodaje v maju lahko svoje investicije rotirate v sektorje, ki so manj občutljivi na negativne trende na borzi, kot sta na primer zdravstvo in trajne potrošne dobrine.
Še vedno pa velja, da je bolje slediti svojim dolgoročnim ciljem kot investicijskim vzorcem. Dolgoročen pristop se je vedno izkazal za donosnejšega. Analitiki družbe CXO Advisory Group so na podatkih za preteklih 142 let analizirali donosnost treh strategij investiranja (1) prodaj v maju, (2) kupi v maju in (3) kupi in drži celo leto. V povprečju je prva strategija v omenjenem obdobju dala boljše rezultate kot druga, najbolj donosna pa je bila tretja – kupi in drži celo leto.

*Prodaj v maju in odidi 

Sklade lahko tudi primerjate med seboj. Izberite do tri:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Dividendni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Kitajska
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Kratkoročne obveznice - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Obvezniški - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Surovine in energija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Zdravstvo
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.