3M je globalni industrijski konglomerat z več kot 100-letno tradicijo, s skoraj 90.000 zaposlenimi po celem svetu ter okoli 30 milijard USD prodaje. Skoraj dve tretjini prodaje ustvarijo izven ZDA.
Njihov poslovni model temelji na nenehnem inoviranju in iskanju najprimernejših rešitev za njihove stranke. Od konkurence se v tem kapitalsko intenzivnem segmentu ločijo, saj skoraj polovico prihodkov ustvarijo na področju produktov, ki so povezani s potrošnikom (selotejpi, lepilni lističi, filtri, lepila, odsevne folije ipd.). Konkurenca večinoma prodaja industrijske stroje in podobne naprave visokih vrednosti. Drugo polovico prihodkov 3M ustvari s proizvodnjo industrijske opreme za proizvajalce različnih produktov. Iz tega naslova pridobijo precej ponavljajočih se prihodkov.
Količinsko rast jim uspe dosegati predvsem z delom, vezanim na potrošnika. Od konkurence se loči tudi po izredno dovršeni tehnologiji. Tako jim uspeva dolgoročno poviševati svoje prodajne cene. Bruto marže dosegajo nekaj pod 50 %, medtem ko imajo maržo iz poslovanja okoli 23 % in neto maržo okoli 16 %. Poslovanje financirajo tako iz dolžniškega kot lastniškega kapitala. Letos bo to razmerje znašalo okoli 0,9. Celotni dolg bo v letu 2015 samo za 20 % višji od dobička pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA), kar dokazuje izredno konservativnost pri poslovanju. Kvaliteto poslovanja ter konkurenčne prednosti najbolj potrjuje donos na investiran kapital, ki bo za leto 2015 okoli 24,5 %.
Njihove konkurenčne prednosti izhajajo predvsem iz neopredmetenih sredstev, stroškovne prednosti in visokih stroškov zamenjave. Zaradi teh konkurenčnih prednosti uspevajo dosegati visok donos na investiran kapital in to kljub zelo obsežnem portfelju produktov za enkratno uporabo. Takšne produkte je zelo težko diferencirati po čemerkoli drugem kot po ceni. 3M ima izredno močne blagovne znamke. Podlaga zanje so visoka vlaganja na področju raziskav in razvoja ter posledično vrhunski izdelki. V zadnjih 10 letih je 3M v povprečju investiral med 5 in 6 % prihodkov iz prodaje v raziskave in razvoj. Njihovi tekmeci večinoma niso sposobni tako visokih ravni investicij.
Zaradi ekonomije obsega lažje postavijo proizvodnjo tam, kjer so surovine cenejše, česar si manjši konkurenti ne morejo privoščiti. Z nižjimi stroški na enoto so bolj prilagodljivi ter dobičkonosni kot konkurenti, ki konkurirajo le s količinsko rastjo.
Na trgih, na katerih je prisoten 3M, velja, da so vstopne ovire dokaj nizke. Kljub temu so na teh trgih prisotni stroški zamenjave, saj 3M vsako leto zmerno poviša svoje cene. Njihove stranke ne preidejo k cenejši konkurenci, ki ima manj prepoznavno blagovno znamko.
Delnice družbe 3M so zastopane v portfeljih skladov Infond ZDA, Infond Delniški, Infond Globalni defenzivni, Infond Globalni uravnoteženi in Infond Družbeno odgovorni.