Zanimiva delnica: Alibaba | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  14.09.2016

Uspelo jim je premakniti kitajske potrošnike na splet.

 
Pri premiku kitajskih potrošnikov iz klasične trgovine na splet in mobilne telefone je imelo vodilno vlogo kitajsko podjetje Alibaba, največji svetovni ponudnik spletnih trgovin. Njihove ključne trgovske platforme so Tmall (med seboj trgujejo fizične osebe), Juhuasuan (prodajalci ponujajo produkte večjih količin; kupci se lahko združujejo in oddajajo skupna naročila) in Taobao (med seboj trgujejo fizične osebe). V davčnem letu 2016 so 83 % prodaje ustvarili v kitajskih spletnih trgovinah (tukaj so zajete tudi provizije za oglaševanje), 7 % prek mednarodnih spletnih trgovin, 6 % iz svoje posojilne dejavnosti in 3 % iz poslovanja v oblaku. Kar 75 % prodaje trgovskega blaga Alibabe je bilo opravljeno s pametnimi telefoni. Po podatkih iResearcha ima Alibaba 62 % tržni delež kitajske spletne trgovine in predstavlja okoli 10 % vseh potrošnikovih stroškov (v ZDA so spletni nakupi potrošnikov v letu 2015 predstavljali le 7 % vseh potrošnikovih stroškov).

Trg ima precej nezaupanja do kitajske ekonomije in do potrošnje kitajskega potrošnika, kar v resnici lahko kratkoročno negativno vpliva na potrošnjo. Po drugi strani pa lahko opazimo veliko pozitivnih socialnoekonomskih dejavnikov dolgoročne narave. Mislimo predvsem na trajno večanje premoženja in razpoložljivega dohodka kitajskega srednjega razreda. Posledica bo rast vrednosti posameznega nakupa. Ker je delež relativno mladih uporabnikov njihove platforme zelo velik, bo mrežni učinek, ki ga ima, trajal relativno dolgo. Pri tem se Alibaba usmerja še v dodatne dejavnosti, ki so v megatrendu, in sicer mobilno oglaševanje ter plačila (AliPay), logistika, digitalne vsebine, poslovanje v oblaku ter druge. Njihovo poslovanje tako ne bo vezano na razpoloženje potrošnika, ampak bodo del spletnih globalnih trendov in ob tem ponujali veliko dodatnih storitev, ki so za marsikaterega potrošnika v sedanjem svetu postale nujne.

Alibaba ima velike konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz mrežnega učinka. Vrednost platform za potrošnike se tako povečuje s povečevanjem števila prodajalcev in obratno. Njihov mrežni učinek je dokaj nenavaden, saj so ga razvili na področju, kjer lahko upravičeno dolgoročno pričakujemo nadpovprečno rast podlagi socialnoekonomskih dejavnikov. Platforme Alibabe so med seboj dobro vsebinsko povezane in tudi tako zagotavljajo podjetju mrežni učinek, ki se izraža še v drugih konkurenčnih prednostih podjetja. Zaradi ekonomije obsega imajo najnižje fiksne stroške na enoto med vsemi konkurenti. Taobao in Tmall sta za prek 70 % kitajskih kupcev vstopni spletni točki. S tem, ko upravljajo dve najbolj obiskani spletni nakupovalni strani na Kitajskem, je tudi njihova blagovna znamka postala konkurenčna prednost.
Potencial podjetja potrjujejo zadnji četrtletni rezultati. Prodaja se je povečala za 59 % in občutno presegla napovedi. Prodane količine so bile večje za 24 %, število aktivnih letnih uporabnikov se je povečalo za 18 % na 434 milijonov. Prvič so predstavili poslovanje po segmentih. Najvišjo rast sta dosegla segmenta AliExpress +132 %, drugi segmenti +171 % in poslovanje v oblaku +91 %.


Vir: Bloomberg.

Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 12. septembra 2016 

Delnice Alibabe so v portfeljih skladov:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.