Trg ima precej nezaupanja do kitajske ekonomije in do potrošnje kitajskega potrošnika, kar v resnici lahko kratkoročno negativno vpliva na potrošnjo. Po drugi strani pa lahko opazimo veliko pozitivnih socialnoekonomskih dejavnikov dolgoročne narave. Mislimo predvsem na trajno večanje premoženja in razpoložljivega dohodka kitajskega srednjega razreda. Posledica bo rast vrednosti posameznega nakupa. Ker je delež relativno mladih uporabnikov njihove platforme zelo velik, bo mrežni učinek, ki ga ima, trajal relativno dolgo. Pri tem se Alibaba usmerja še v dodatne dejavnosti, ki so v megatrendu, in sicer mobilno oglaševanje ter plačila (AliPay), logistika, digitalne vsebine, poslovanje v oblaku ter druge. Njihovo poslovanje tako ne bo vezano na razpoloženje potrošnika, ampak bodo del spletnih globalnih trendov in ob tem ponujali veliko dodatnih storitev, ki so za marsikaterega potrošnika v sedanjem svetu postale nujne.
Alibaba ima velike konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz mrežnega učinka. Vrednost platform za potrošnike se tako povečuje s povečevanjem števila prodajalcev in obratno. Njihov mrežni učinek je dokaj nenavaden, saj so ga razvili na področju, kjer lahko upravičeno dolgoročno pričakujemo nadpovprečno rast podlagi socialnoekonomskih dejavnikov. Platforme Alibabe so med seboj dobro vsebinsko povezane in tudi tako zagotavljajo podjetju mrežni učinek, ki se izraža še v drugih konkurenčnih prednostih podjetja. Zaradi ekonomije obsega imajo najnižje fiksne stroške na enoto med vsemi konkurenti. Taobao in Tmall sta za prek 70 % kitajskih kupcev vstopni spletni točki. S tem, ko upravljajo dve najbolj obiskani spletni nakupovalni strani na Kitajskem, je tudi njihova blagovna znamka postala konkurenčna prednost.
Potencial podjetja potrjujejo zadnji četrtletni rezultati. Prodaja se je povečala za 59 % in občutno presegla napovedi. Prodane količine so bile večje za 24 %, število aktivnih letnih uporabnikov se je povečalo za 18 % na 434 milijonov. Prvič so predstavili poslovanje po segmentih. Najvišjo rast sta dosegla segmenta AliExpress +132 %, drugi segmenti +171 % in poslovanje v oblaku +91 %.

Vir: Bloomberg.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 12. septembra 2016