Amazonov potencial rasti je neizpodbiten. Vse nam povedo sledeče številke o povprečni letni rasti v zadnjih petih letih – za 19 % se je povišalo število aktivnih uporabnikov, 33 % na leto več prodanih fizičnih in digitalnih enot, 42 % več prodanih enot s strani tretjih oseb (vse našteto presega povprečno stopnjo rasti prodaje globalnih spletnih trgovin).
V preteklosti so investitorji pri Amazonu ocenjevali predvsem rast prihodkov in števila uporabnikov, dobičkonosnost poslovanja ni bila v ospredju. V zadnjih nekaj četrtletjih pa so se na tem področju zgodile spremembe, saj se je donosnost poslovanja Amazona zvišala, s čimer sta postali vedno bolj pozorno spremljani kategoriji bruto marže in marže iz poslovanja.
V zadnjem četrtletju leta 2015 so bile dosežene bruto marže precej pod pričakovanji, zato je bila ta kategorija v prvem letošnjem četrtletju še posebno pod drobnogledom finančne javnosti. V prvem letošnjem četrtletju so bruto maržo v primerjavi z enakim obdobjem lani zvišali za 300 bazičnih točk na 35,2 % (v preteklem četrtletju so jo povišali za 240 bazičnih točk na 31,9 %).
Vse večji delež prodaje obsegata Amazon Prime in Amazon Web Services (v nadaljevanju AWS, poslovanje storitev v oblaku), ki oba dosegata precej višje marže kot osnovna trženjska platforma. Marža iz poslovanja Amazona je v zadnjem četrtletju dosegla rekordnih 3,68 % in se je povečala za 256 bazičnih točk. Povprečna marža iz poslovanja v Severni Ameriki je znašala 3,5 %, 1,3 % v tujini, medtem ko so v AWS dosegli kar 23,5 % (lani v enakem obdobju 12,5 %). Tako visoka stopnja rasti marže je posledica visokih investicij v podatkovne centre v letih 2014 in 2015. Ob povečevanju obsega AWS se bo zviševala tudi marža. Tako bi jo AWS lahko v kratkem povišala na 30 % . Prav tako je na ravni celotnega podjetja v štirih letih mogoče doseči podvojitev marže iz poslovanja.

Vir: Bloomberg.
Njihov izreden konkurenčen položaj jim bo leta 2016 najverjetneje omogočal dodatno rast tržnega deleža. S tem bodo tudi ublažili negativen valutni vpliv in dosegli rast prodaje za več kot 20 %.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 16. maja 2016