Zanimiva delnica: Clorox | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  10.05.2017

Z inovacija skrbijo za vse manjšo porabo vhodnih surovin ter tako znižujejo svoje stroške.

 
Clorox je ameriško podjetje, ki več kot 100 let proizvaja izdelke za gospodinjstva – čistila, belila, sredstva za pranje ter osebno nego. Le 20 % prodaje ustvarijo izven ZDA, od tega dve tretjini na razvijajočih se trgih. Kljub visoki penetraciji trgovskih znamk na njihovem področju jim je v preteklosti uspelo z inovacijami pridobiti in zadržati potrošnike. Imajo zelo močne blagovne znamke, letno investirajo 2 % prodaje v razvoj in raziskave ter 10 % (Procter & Gamble, Colgate 10-11%) prodaje za trženje in krepitev blagovnih znamk. Njihov portfelj vodilnih blagovnih znamk je zelo prepoznaven.

Vodilni tržni delež (tržni delež v ZDA: vrečke za smeti 30 %, oglje 75 %, solatni prelivi 20 %, vodni filtri 60 %) jim uspe ohranjati prav zaradi močnih blagovnih znamk, tesnih odnosov s trgovci ter relativno stroškovno prednostjo. Več kot 80 % njihovih blagovnih znamk se uvršča na prvo ali drugo mesto v svojem segmentu. Moč njihovih blagovnih znamk se kaže v tem, da so od leta 2005 imeli 66 zvišanj cen svojih produktov. Poleg tega je pomemben podatek, da je 64 povišanj cen obstalo in jih niso bili prisiljeni znižati. Tudi ko niso aktivno zviševali cen zaradi rasti cen surovin, jim je nove produkte uspelo plasirati na trg z višjimi maržami.

Zelo pozitivno je, da je njihova količinska prodaja zrasla tako ob povišanju cen kot ob uvajanju novih produktov. Za izdelke v segmentu gospodinjstev in osebne nege je značilno, da imajo kupci nizke »stroške zamenjave«. Clorox je v drugačnem položaju. Trgovci ga ocenjujejo kot pomembnega poslovnega partnerja in nočejo tvegati, da bi ostali brez zalog, če bi poslovali z nepreverjenimi dobavitelji.

V svojih segmentih tekmujejo tudi s precej večjimi tekmeci. Letos bodo imeli okoli 6 mrd USD prodaje, medtem ko bo imel Procter & Gamble  10-krat več prodaje. Tudi drugi konkurenti bodo imeli vsaj 3- do 4-krat višjo prodajo kot Clorox. Kljub tekmi s finančno mnogo močnejšimi tekmeci se Clorox osredotoča na nišne kategorije. Posledica njihove vitke strukture stroškov je  marža iz poslovanja, ki dosega prek 18 % (Procter & Gamble 20 %).

Podobno kot drugi konkurenti se tudi oni osredotočajo na racionalizacijo proizvodnje in poskušajo imeti vire surovin čim bližje svojim proizvodnim kapacitetam. S svojimi inovacijami skrbijo tudi za vse manjšo porabo vhodnih surovin ter tako znižujejo svoje stroške. Ti dejavniki pozitivno vplivajo na njihov konkurenčen položaj. To potrjuje podatek, da so v preteklih petih letih uspeli zvišati donos na investirani kapital na več kot 23 %. Letos pričakujejo okoli 24 % (Procter & Gamble 13,4 %).


Vir: Bloomberg.

Svoje poslovanje širijo tudi na sosednje segmente, saj nočejo ostati pri tistih, kjer je potrošnikov odločilni dejavnik za nakup cena izdelka. Ta strategija se jim je dobro obnesla, saj tako ostajajo oddaljeni od finančno močnejše konkurence in s svojimi prepoznavnimi blagovnimi znamkami uspešno zvišujejo marže. 

Delnice družbe Clorox so v portfeljih skladov:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.