
Vir: Bloomberg.
Costco ima izrazite konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz nizkih stroškov in močne blagovne znamke. Zanje je značilno, da imajo minimalistično strukturo članskih skladišč ter učinkovit distribucijski sistem. To jim omogoča, da prodajajo trgovsko blago skoraj brez dobička. Njihovi zaposleni se marsikaterega produkta, ki ga prodajajo, sploh niso dotaknili. Tako prihranijo dodatne stroške in čas. Dodatno prihranijo z manjšim obsegom produktov, kot jih ima konkurenca. Sami prodajajo le 3.700 izdelkov, konkurenca pa tudi po 60.000. Za izdelke, ki jih ponujajo, je značilno, da imajo visoko stopnjo obrata. S tem povečajo učinkovitost, večje prodane količine pa znižujejo fiksne stroške trgovin. Posledica tega je, da svojim članom zagotavljajo tako nizke cene, da konkurenca zelo težko dodatno znižuje cene. Njihova prednost pred konkurenco se jasno pokaže pri kazalcu 1.100 USD prodaje na kvadratni čevelj ter 12-kratnem obratu zalog – konkurenca proda 600 USD po kvadratnem čevlju in ima 8-kratni obrat zalog.
Zaradi učinkovitega poslovnega modela imajo 90 milijonov lojalnih članov, ki plačujejo letno članarino, da imajo dostop do Costcovih nizkocenovnih izdelkov. S članarinami ima podjetje skoraj 75 % dobička iz poslovanja. Zelo verjetno je, da potrošniki ustvarjajo več obiskov kot običajno, saj želijo imeti zaradi plačila članarine več koristi. Moč blagovne znamke Costco ne izhaja samo iz prepoznavnosti kot nizkocenovnega ponudnika, ampak tudi iz moči dvigovanja cene članarine. Tudi ob dvigu članarin za 10 % je ostala stopnja ponavljajočih se kupcev na 90 %, število članov pa se je povečalo za 5 %.
Trgovina na drobno se hitro spreminja, vendar bo Costcu srednjeročno uspelo ohranit svoj položaj. To zagotavlja lojalnost 90 milijonov kupcev ob 90-odstotni stopnji tistih, ki svoje članstvo obnovijo. Ob tej predpostavki se ohranja tudi njihova stroškovna prednost. Tako bodo še naprej z nizkimi cenami privabljali več kupcev in imeli višjo prodajo, kar jim bo še povečalo pogajalsko moč glede na dobavitelje. Največje tveganje za Costco bi bile prevelike trgovine ter občuten padec števila članov na trgovino. To bi lahko sovpadalo s strukturnimi spremembami nakupovalnih navad, kjer bi se kupci premaknili stran od fizičnih trgovin k spletni trgovini. Čeprav se je ta trend že začel, se Costcov položaj ni spremenil. Vzrok sta njihova infrastruktura in obseg poslovanja.
Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 6. junija 2017.