Zanimiva delnica: Costco (COST US) | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  07.06.2017

Minimalistična skladišča in distribucija za cene, ki jih konkurenca ne more doseči.

 
Costco je nizkocenovni ameriški trgovec na drobno s poslovnim modelom, ki temelji na članstvu kupcev. Konec marca 2017 so imeli po svetu 729 članskih trgovskih skladišč. Po državah jih je 508 v ZDA, 95 v Kanadi, 37 v Mehiki, 28 v Veliki Britaniji, 25 na Japonskem, 13 v Koreji, 13 na Tajvanu, 8 v Avstraliji in 2 v Španiji. Po podatkih iz januarja 2017 so drugi največji globalni trgovec na drobno. Pričakovana prodaja v letu 2017 znaša 128 milijard USD, zaposlujejo več kot 213.000 ljudi.


Vir: Bloomberg.

Costco ima izrazite konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz nizkih stroškov in močne blagovne znamke. Zanje je značilno, da imajo minimalistično strukturo članskih skladišč ter učinkovit distribucijski sistem. To jim omogoča, da prodajajo trgovsko blago skoraj brez dobička. Njihovi zaposleni se marsikaterega produkta, ki ga prodajajo, sploh niso dotaknili. Tako prihranijo dodatne stroške in čas. Dodatno prihranijo z manjšim obsegom produktov, kot jih ima konkurenca. Sami prodajajo le 3.700 izdelkov, konkurenca pa tudi po 60.000. Za izdelke, ki jih ponujajo, je značilno, da imajo visoko stopnjo obrata. S tem povečajo učinkovitost, večje prodane količine pa znižujejo fiksne stroške trgovin. Posledica tega je, da svojim članom zagotavljajo tako nizke cene, da konkurenca zelo težko dodatno znižuje cene. Njihova prednost pred konkurenco se jasno pokaže pri kazalcu 1.100 USD prodaje na kvadratni čevelj ter 12-kratnem obratu zalog – konkurenca proda 600 USD po kvadratnem čevlju in ima 8-kratni obrat zalog.

Zaradi učinkovitega poslovnega modela imajo 90 milijonov lojalnih članov, ki plačujejo letno članarino, da imajo dostop do Costcovih nizkocenovnih izdelkov. S članarinami ima podjetje skoraj 75 % dobička iz poslovanja. Zelo verjetno je, da potrošniki ustvarjajo več obiskov kot običajno, saj želijo imeti zaradi plačila članarine več koristi. Moč blagovne znamke Costco ne izhaja samo iz prepoznavnosti kot nizkocenovnega ponudnika, ampak tudi iz moči dvigovanja cene članarine. Tudi ob dvigu članarin za 10 % je ostala stopnja ponavljajočih se kupcev na 90 %, število članov pa se je povečalo za 5 %.

Trgovina na drobno se hitro spreminja, vendar bo Costcu srednjeročno uspelo ohranit svoj položaj. To zagotavlja lojalnost 90 milijonov kupcev ob 90-odstotni stopnji tistih, ki svoje članstvo obnovijo. Ob tej predpostavki se ohranja tudi njihova stroškovna prednost. Tako bodo še naprej z nizkimi cenami privabljali več kupcev in imeli višjo prodajo, kar jim bo še povečalo pogajalsko moč glede na dobavitelje. Največje tveganje za Costco bi bile prevelike trgovine ter občuten padec števila članov na trgovino. To bi lahko sovpadalo s strukturnimi spremembami nakupovalnih navad, kjer bi se kupci premaknili stran od fizičnih trgovin k spletni trgovini. Čeprav se je ta trend že začel, se Costcov položaj ni spremenil. Vzrok sta njihova infrastruktura in obseg poslovanja.


Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 6. junija 2017. 

Sklade lahko med seboj tudi primerjate. Izberite do tri:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Dividendni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Kitajska
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Kratkoročne obveznice - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Obvezniški - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Surovine in energija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Zdravstvo
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.