Zanimiva delnica: Mondelez (MDLZ US) | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  13.07.2016

Na trgu čokolade in piškotov je zelo živahno.

 
Družba Mondelez je nastala jeseni leta 2012 z odcepitvijo od trgovskega dela družbe Kraft in se preimenovala v Mondelez International. Podjetje je vodilni igralec na področju prigrizkov, saj 39 % prihodkov ustvarijo s prodajo piškotov, 27 % s čokolado, 14 % z bomboni in žvečilnimi, 11 % s pijačo, preostanek pa z drugimi segmenti. Med blagovnimi znamkami imajo najbolj prepoznavne Oreo, Chips Ahoy, Halls, Trident in Caldbury. Okoli 40 % prihodkov ustvarijo na razvijajočih se trgih, 36 % v zahodni Evropi ter 24 % v Severni Ameriki.

O moči njihovih blagovnih znamk govori dejstvo, da jih kar sedem izmed njih ustvari po več kot 1 mrd USD prometa na leto. Njihov izjemen konkurenčen položaj izhaja iz ekonomije obsega in obsežne globalne mreže. Tako več kot 75 % prodaje ustvarijo izven Severne Amerike.  Po prevzemu družbe Cadbury so s 15-odstotnim tržnim deležem prehiteli Mars in Wrigleys ter postali vodilni na globalnem trgu čokoladnih slaščic, za katerega so značilne visoke stopnje rasti in visoke marže. Vodilni tržni delež imajo z 18 % tudi na trgu piškotov, drugi je Kellogg s 4 %, tretji pa Campbell Soup s 3-odstotnim tržnim deležem. Na trgu bombonov so prav tako vodilni s 7-odstotnim tržnim deležem. Lani so predvsem v Evropi v segmentu slaščic povečali prodajne cene, in sicer zaradi višjih vhodnih cen surovin. Konkurenca se je z višjimi cenami prilagodila z zamikom, obseg prodaje se jim kljub temu ni znižal. Vse kaže na nizko elastičnost kupcev na segmentu slaščic, saj se po povišanjih prodajnih cen v več zaporednih obdobjih obseg prodaje ni zmanjšal. O dobrem konkurenčnem položaju priča prilagojen donos na investiran kapital, ki bo letos predvidoma znašal okoli 11 %, medtem ko znaša tehtan povprečen strošek kapitala 7,0 %.



Vir: Bloomberg.

Najverjetneje lahko govorimo o tem, da je segment slaščic na splošno (skupaj obsega 40 % celotne prodaje Mondeleza) luksuz, ki si ga lahko privoščijo skoraj vsi. Zanimivo je, da se obseg prodanih količin na tem segmentu skoraj vedno povečuje. Mondelez dodatno krepi konkurenčno prednost s tem, da investira v svoje blagovne znamke pomemben del svojih prihodkov – okoli 6,4 % (zgodovinsko 5,0 %) za trženje ter 1,8 % (zgodovinsko 1,4 %) za raziskave in razvoj.  Lani so s prevzemom podjetja, ki proizvaja nealergenske proizvode, postali prisotni na hitro rastočem naravnem oz. organskem trgu, za katerega so značilne visoke marže. Te se bodo znižale, ko se bo ponudba približala povpraševanju, ali če bodo potrošniki izgubili zaupanje v dodano vrednost teh proizvodov.

Po zadnjih novicah iz medijev naj bi se Mondelez zanimal za prevzem ameriškega proizvajalca čokolad Hershey, ki ima 45-odstotni delež v ZDA. Ta novica ni presenečenje. Čeprav je pred 6 leti Mondelez prevzel Cadbury (angleški proizvajalec čokolade), je že leta 1988 pravice za trženje Cadburyjevih blagovnih znamk kupil prav Hershey. Mondelez je tako imel zaprta vrata do domačega trga čokolade.

Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 11. julija 2016 

Delnice družbe Mondelez so v portfeljih skladov

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.