O moči njihovih blagovnih znamk govori dejstvo, da jih kar sedem izmed njih ustvari po več kot 1 mrd USD prometa na leto. Njihov izjemen konkurenčen položaj izhaja iz ekonomije obsega in obsežne globalne mreže. Tako več kot 75 % prodaje ustvarijo izven Severne Amerike. Po prevzemu družbe Cadbury so s 15-odstotnim tržnim deležem prehiteli Mars in Wrigleys ter postali vodilni na globalnem trgu čokoladnih slaščic, za katerega so značilne visoke stopnje rasti in visoke marže. Vodilni tržni delež imajo z 18 % tudi na trgu piškotov, drugi je Kellogg s 4 %, tretji pa Campbell Soup s 3-odstotnim tržnim deležem. Na trgu bombonov so prav tako vodilni s 7-odstotnim tržnim deležem. Lani so predvsem v Evropi v segmentu slaščic povečali prodajne cene, in sicer zaradi višjih vhodnih cen surovin. Konkurenca se je z višjimi cenami prilagodila z zamikom, obseg prodaje se jim kljub temu ni znižal. Vse kaže na nizko elastičnost kupcev na segmentu slaščic, saj se po povišanjih prodajnih cen v več zaporednih obdobjih obseg prodaje ni zmanjšal. O dobrem konkurenčnem položaju priča prilagojen donos na investiran kapital, ki bo letos predvidoma znašal okoli 11 %, medtem ko znaša tehtan povprečen strošek kapitala 7,0 %.

Vir: Bloomberg.
Najverjetneje lahko govorimo o tem, da je segment slaščic na splošno (skupaj obsega 40 % celotne prodaje Mondeleza) luksuz, ki si ga lahko privoščijo skoraj vsi. Zanimivo je, da se obseg prodanih količin na tem segmentu skoraj vedno povečuje. Mondelez dodatno krepi konkurenčno prednost s tem, da investira v svoje blagovne znamke pomemben del svojih prihodkov – okoli 6,4 % (zgodovinsko 5,0 %) za trženje ter 1,8 % (zgodovinsko 1,4 %) za raziskave in razvoj. Lani so s prevzemom podjetja, ki proizvaja nealergenske proizvode, postali prisotni na hitro rastočem naravnem oz. organskem trgu, za katerega so značilne visoke marže. Te se bodo znižale, ko se bo ponudba približala povpraševanju, ali če bodo potrošniki izgubili zaupanje v dodano vrednost teh proizvodov.
Po zadnjih novicah iz medijev naj bi se Mondelez zanimal za prevzem ameriškega proizvajalca čokolad Hershey, ki ima 45-odstotni delež v ZDA. Ta novica ni presenečenje. Čeprav je pred 6 leti Mondelez prevzel Cadbury (angleški proizvajalec čokolade), je že leta 1988 pravice za trženje Cadburyjevih blagovnih znamk kupil prav Hershey. Mondelez je tako imel zaprta vrata do domačega trga čokolade.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 11. julija 2016