Zanimiva delnica: Priceline (PCLN US) | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  12.11.2015

Obljavljeno v prilogi Dela Posel & denar 9. novembra 2015

 
Priceline je največja spletna potovalna agencija na svetu. Ponuja tako storitve rezervacij najema prenočišč (hoteli, sobe), letalskih kart, avtomobilov, restavracij, križarjenj in drugih počitniških paketov. Te storitve na več svojih potovalnih platformah (Priceline.com, Booking.com, Agoda, Open Table, Rentalcars, Kayak).

Priceline je svoje konkurenčne prednosti pridobil s prevzemom Booking.com leta 2005 in jih je do danes še okrepil. Zaradi svoje velikosti so lahko povišali investicije v promocijo platforme Booking.com tako med hotelirje kot popotnike. Za popotnike je bila njihova storitev zanimiva, saj so jim ponudili rezervacijo, ki so jo plačali šele po obisku hotela in ne vnaprej, kot pri drugih ponudnikih. To je povečalo število uporabnikov, s tem pa tudi število ponudnikov namestitev na njihovi platformi. Pozitiven cikel rasti se je nadaljeval. Res je, da takrat nihče izmed tekmecev ni pričel tako hitro zviševati števila ponujenih nepremičnin v Evropi, kot jih je Priceline na Booking.com.

Sredi leta 2015 je imel Priceline na svojih platformi 670.000 nepremičnin. Posredno ima še 330.000 nepremičnin pri kitajskem ponudniku Ctrip, v katerem je Priceline 15-odstotni lastnik. Pricelinova glavna tekmeca Expedia in Orbitz se nameravata združiti. Skupaj bi tako ponujala okoli 360.000 nepremičnin (257.000 Expedia ter 110.000 Orbitz). Po podatkih ComScora je maja 2014 Priceline imel 80 milijonov posamičnih mesečnih obiskovalcev, medtem ko sta Expedia in Orbitz imela 63 in 10 milijonov obiskovalcev. V drugem četrtletju leta 2015 je bilo preko Pricelina rezerviranih 113 milijonov sob, medtem ko je Expedia imela 50 milijonov rezervacij. Vsi trije največji konkurenti imajo skupaj okoli 70-odstotni tržni delež. Vstop novih konkurentov je skoraj onemogočen. Razlog so visoke investicije v oglaševanje - Priceline je leta 2014 porabil 2,6 mrd USD oziroma 30,7 % prihodkov, Expedia 2,25 mrd USD oz. 39,1 % ter Orbitz 334 milijonov USD oz 35,8 % prihodkov. Prav tako bi manjši tekmeci potrebovali precej zaposlenih, da bi vzpostavili odnose s hoteli ter jih ponudili na svoji platformi.
 
Vir: Bloomberg.

Konkurenčen položaj podjetja bo v prihodnjih nekaj letih odvisen od razvoja mrežnega efekta. V tej industriji ima velik vpliv uspešnost nedavnih prevzemov, partnerstev, kjer se je Priceline zelo dobro izkazal. Zelo pomembno bo vplival njihov položaj na Kitajski. Tam so dobro umeščeni, saj imajo pomemben delež v Ctrip (kitajski spletni ponudnik turističnih storitev, ki ima 55-odstotni tržni delež). Pomembne so tudi mobilne aplikacije. Precej bo tudi odvisno od uspeha pobud Expedije, TripAdvisorja, Googla in Orbitza. 

Delnice družbe Priceline so zastopane v portfeljih skladov:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.