Delnica meseca: Facebook | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
mag. Barbara Gačnik, namestnica direktorja sektorja upravljanja naložb
mag. Barbara Gačnik, namestnica direktorja sektorja upravljanja naložb
Datum objave
Dne  10.12.2015

Največje družbeno omrežje na svetu, največji mobilni oglaševalec na svetu

 
Facebook ima 1,5 milijarde aktivnih uporabnikov na mesec in je največje družbeno omrežje na svetu. Več kot milijarda ljudi Facebook uporablja vsak dan in na omrežju preživi več časa, kot na katerikoli drugi spletni strani. Medtem, ko člani Facebooka med seboj komunicirajo, delijo novice, uporabljajo različne aplikacije in igrajo igrice, zalagajo podjetje z vrsto informacij, ki jih s pridom uporablja pri spletnem oglaševanju. Prihod Facebooka je pomenil pravo malo revolucijo v spletnem oglaševanju. Facebook je relativno pozno ustvaril aplikacijo za mobilne telefone, dandanes pa ga prek svojih mobilnih naprav obišče 1,3 milijarde ljudi, od tega vsaj dve tretjini vsak dan. Facebook je tako postal tudi največji mobilni oglaševalec.

Prihodki tretjega kvartala 2015 so na letni ravni porasli za 41 % na 4,5 mrd USD, k čemur je seveda največ prispevala rast prihodkov od oglaševanja, ki je v omenjenem obdobju porasla za 45 % na letni ravni. Statistika na naročnika je prav tako impresivna, za 17 % je poraslo število uporabnikov, ki Facebook uporabljajo vsak dan, prav tako pa se je povečal tudi prihodek na uporabnika in sicer za 24 % na letni ravni. Operativna marža je zaradi višjih sredstev, namenjenih za raziskave in razvoj, v kvartalu upadla iz 44 % na 32 %, vendar na dolgi rok lahko pričakujemo, da se bo ustalila nekje okrog 40 %. Gonilna sila prihodka podjetja je in bo mobilno oglaševanje - slednje je v zadnjem kvartalu poraslo za impresivnih 71 % na letni ravni in v skupnih prihodkih od oglaševanja predstavlja 78-odstotni delež.

Facebookova druga najbolj uporabljana platforma WhatsApp še vedno ne uporablja mobilnega oglaševanja, kljub temu - ali pa ravno zato - pa ima platforma več kot 900 milijonov uporabnikov na mesec.

undefined
Vir: Bloomberg.

Delnica je v letošnjem letu porasla za 50,73 %, merjeno v EUR, in kazalniki vrednotenja niso prav nič sramežljivi. Z delnico se trguje po P/E 106,6, pričakovan P/E za leto 2016 znaša 48,7 in kljub odlični rast prihodkov menimo, da je delnica pošteno ovrednotena.

Delnice Facebooka so kot naložbe zastopane v kar sedmih Infond skladih in dveh Perspektiva skladih. Največjo izpostavljenost (več kot 5 %) ima do te naložbe sklad Infond Tehnologija

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.