Potem ko smo bolj ali manj uspešno zaščitili najbolj ranljive skupine, je jasno, da bodo ozka grla pri dobavi in distribuciji cepiv predvsem v Evropi vsaj za nekaj mesecev zamaknila pričakovano normalizacijo gospodarske aktivnosti in oživitev najbolj prizadetih storitvenih dejavnosti.
Menim, da bi morali na evropski ravni za najpomembnejšo operacijo v zgodovini te povezave, hitro in enakopravno distribucijo cepiv, angažirati najbolj karizmatične in sposobne posameznike iz podjetniškega sveta, ki zmorejo premikati gore in doseči nemogoče, kot na primer precepljenost prebivalcev EU do začetka poletja.
»Ne boj se, to lahko narediš«
Podobno kot v zgodbi o iphonovem zaslonu, ki jo omenja Walter Isaakson, avtor biografije o Stevu Jobsu. Pol leta pred revolucionarno prvo predstavitvijo Applovega pametnega telefona je Jobs ugotovil, da je zaslon na dotik iz trde plastike pri vsakdanji uporabi preveč občutljiv na praske.Ko je izvedel, da bodo potrebovali več let za razvoja dovolj trdnega zaslona, je Jobs rekel: »Ne vem, kako nam bo uspelo, vendar, ko bo telefon junija na trgu, bo imel zaslon iz stekla.«
Jobs je poklical direktorja podjetja Corning Glass Wendella Weeksa, ki mu je povedal, da so v šestdesetih v resnici razvili izjemno trdno steklo »gorilla glass«, ki ga niso nikoli proizvajali in prodajali. Jobs je v trenutku prepoznal rešitev, zato je rekel Weeksu, da bo v manj kot pol leta potreboval zaslone za več milijonov iPhonov.
Weeks je seveda odvrnil, da je to nemogoče, da tega stekla niso nikdar delali v večjih količinah in da noben njihov obrat nima primerne proizvodne linije. »Ne boj se«, je rekel Jobs, »Ti to lahko narediš«.
Weeks mu je podrobno opisal nepremostljive tehnične, logistične in dobavne ovire. »Ne boj se«, je rekel Jobs. »Ti to lahko narediš.«
In res jim je naposled čudežno uspelo in čez šest mesecev je Corning proizvajal revolucionarne nove steklene zaslone za iPhone. Čez nekaj let je Isaakson v Weeksovi pisarni našel razstavljeno Jobsovo pismo s sporočilom: »Brez tebe nam ne bi uspelo«. (Zgodba o Stevu Jobsu, povzeto po članku v Inc.com)
Danes bolj kot kadarkoli v EU potrebujemo takšne odločne in karizmatične voditelje, ki bodo direktorjem farmacevtskih družb rekli: »Ne bojte se, vi to lahko naredite«.
Nihče ne ve, kako se bo spreminjalo investicijsko in makroekonomsko okolje v naslednjih petih do desetih letih in ni navigacije, ki bi pokazala zemljevid poti pred nami. Zato bolj kot kdaj prej potrebujemo močne voditelje, ki jih ne bo strah izzivov in priložnosti. Ali če se izrazimo z besedami Evropske centralne banke: »Močneje ko si bomo prizadevali za zmanjšanje proizvodne in inflacijske vrzeli, boljše možnosti za gospodarsko okrevanje bo imelo evrsko območje. Hitreje ko bomo prišli tja, trdnejši bo potencial naše rasti.«

Vir: Bloomberg.
Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 22. marca 2021.