Na svojo platformo so dodali nove produkte tako iz lastnega razvoja kot tudi iz prevzemov. Tako so ustvarili najobsežnejši portfelj orodij, ki se uporabljajo pri ustvarjanju tiskanih, digitalnih ter videovsebin. Njihova kreativna strategija se je razvila od paketa creative suite do creative cloud, ki je zdaj na voljo samo v naročniškem modelu.
Koristi, ki izhajajo iz naročniškega modela oziroma programske opreme kot storitve, so dobro poznane po tem, da njihovim ponudnikom dajo izboljšano prepoznavnost prihodkov in odpravijo piratstvo. Za uporabnike pa pomenijo precej nižje mesečne oziroma letne stroške kot pri starem modelu (nakup programske opreme je stal 1.000 USD, mesečna naročnina pa je le 10 USD). Prednost naročniškega modela za uporabnike so tudi rešitve, ki se vedno posodabljajo.
S prevzemom Omnitura leta 2009 si je Adobe zagotovil nov segment rasti. Omniture je bil vodilno podjetje na področju spletnih analitičnih rešitev, ki so temelj segmenta digitalnih izkušenj in ga je Adobe uporabil kot platformo za vključitev v številne druge trženjske in oglaševalske rešitve. Adobe precej pridobiva zaradi možnosti navzkrižne prodaje - vse od creative cloud do drugih poslovnih in osebnih programskih storitev, namenjenih trženju in oglaševanju. Glede na prevzema Magenta ter Marketa leta 2018 je zelo verjetno, da bo Adobe še naprej usmerjen v prevzemne aktivnosti v segmentu digitalnih izkušenj.
Storitev document cloud so razvili na podlagi enega od svojih prvih produktov, acrobat, in vsepovsod prisotnega formata datotek pdf. Z rastjo uporabe pametnih telefonov in tablic se je občutno povečala tudi uporaba tega formata na vseh napravah.
Njihove izrazite konkurenčne prednosti podjetja kot celote izhajajo iz visokih stroškov zamenjave za obstoječe uporabnike in mrežnega učinka. To velja predvsem v segmentu digitalnih medijev (70 % celotnih prihodkov), manj pa na področju orodij za grajenje digitalnih izkušenj in v založništvu.
Te prednosti potrjuje tudi vrednost kazalnika prilagojenega donosa na investirani kapital, katerega povprečje zadnjih treh let znaša 23 odstotkov. Lani je dosegel kar 24,7 odstotka, ob tem da povprečje konkurence - Microsoft, Salesforce, Oracle, SAP ter IBM - znaša 20 odstotkov. Z rastjo obsega poslovanja se bo donos na investiran kapital le še zviševal.

Vir: Bloomberg.
V prihodnje bo njihov konkurenčni položaj ostal nespremenjen. V segmentu digitalnih medijev je veliko konkurence, vendar nihče nima tako obsežnih rešitev kot Adobe. Čeprav je Adobe že dejanski standard v različnih rešitvah v kreativni industriji, ne počiva na lovorikah. Podjetje je od uvedbe različnih rešitev v kreativnem oblaku izvedlo veliko investicijskih in razvojnih naložb ter pridobitev. Predvsem raziskave in razvoj so v zadnjem desetletju v povprečju dosegale 18 odstotkov prihodka.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel in denar 29. junija 2020