Zanimiva delnica: Adobe | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  03.07.2020

Adobe je standard, ki ne počiva na lovorikah

 
Adobe ima prevladujoč položaj na področju programske opreme za pripravo vsebin. To mu je uspelo z vsem dobro znanima rešitvama photoshop in ilustrator. Oba sta del širšega »kreativnega oblaka« (creative cloud), ki ga omogoča Adobe.

Na svojo platformo so dodali nove produkte tako iz lastnega razvoja kot tudi iz prevzemov. Tako so ustvarili najobsežnejši portfelj orodij, ki se uporabljajo pri ustvarjanju tiskanih, digitalnih ter videovsebin. Njihova kreativna strategija se je razvila od paketa creative suite do creative cloud, ki je zdaj na voljo samo v naročniškem modelu.

Koristi, ki izhajajo iz naročniškega modela oziroma programske opreme kot storitve, so dobro poznane po tem, da njihovim ponudnikom dajo izboljšano prepoznavnost prihodkov in odpravijo piratstvo. Za uporabnike pa pomenijo precej nižje mesečne oziroma letne stroške kot pri starem modelu (nakup programske opreme je stal 1.000 USD, mesečna naročnina pa je le 10 USD). Prednost naročniškega modela za uporabnike so tudi rešitve, ki se vedno posodabljajo.
 
S prevzemom Omnitura leta 2009 si je Adobe zagotovil nov segment rasti. Omniture je bil vodilno podjetje na področju spletnih analitičnih rešitev, ki so temelj segmenta digitalnih izkušenj in ga je Adobe uporabil kot platformo za vključitev v številne druge trženjske in oglaševalske rešitve. Adobe precej pridobiva zaradi možnosti navzkrižne prodaje - vse od creative cloud do drugih poslovnih in osebnih programskih storitev, namenjenih trženju in oglaševanju. Glede na prevzema Magenta ter Marketa leta 2018 je zelo verjetno, da bo Adobe še naprej usmerjen v prevzemne aktivnosti v segmentu digitalnih izkušenj.

Storitev document cloud so razvili na podlagi enega od svojih prvih produktov, acrobat, in vsepovsod prisotnega formata datotek pdf. Z rastjo uporabe pametnih telefonov in tablic se je občutno povečala tudi uporaba tega formata na vseh napravah.

Njihove izrazite konkurenčne prednosti podjetja kot celote izhajajo iz visokih stroškov zamenjave za obstoječe uporabnike in mrežnega učinka. To velja predvsem v segmentu digitalnih medijev (70 % celotnih prihodkov), manj pa na področju orodij za grajenje digitalnih izkušenj in v založništvu.

Te prednosti potrjuje tudi vrednost kazalnika prilagojenega donosa na investirani kapital, katerega povprečje zadnjih treh let znaša 23 odstotkov. Lani je dosegel kar 24,7 odstotka, ob tem da povprečje konkurence - Microsoft, Salesforce, Oracle, SAP ter IBM - znaša 20 odstotkov. Z rastjo obsega poslovanja se bo donos na investiran kapital le še zviševal.

Gibanje cene delnice ADBE US
Vir: Bloomberg.

V prihodnje bo njihov konkurenčni položaj ostal nespremenjen. V segmentu digitalnih medijev je veliko konkurence, vendar nihče nima tako obsežnih rešitev kot Adobe. Čeprav je Adobe že dejanski standard v različnih rešitvah v kreativni industriji, ne počiva na lovorikah. Podjetje je od uvedbe različnih rešitev v kreativnem oblaku izvedlo veliko investicijskih in razvojnih naložb ter pridobitev. Predvsem raziskave in razvoj so v zadnjem desetletju v povprečju dosegale 18 odstotkov prihodka.



Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel in denar 29. junija 2020 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnica ADBE US je v portfeljih:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
Trump in Musk: konec posebnega prijateljstva
12.06.2025
V tem trenutku se zdi, da je največji poraženec nedvomno Elon Musk
Prijavite se na junijski spletni seminar
12.06.2025
Evropa: Znova na radarju vlagateljev
Iščemo sodelavko / sodelavca, pravnega strokovnjaka
27.05.2025
Si pravnik / pravnica z izkušnjami s finančnega področja in te zanima delo v svetu vzajemnih skladov?
*Podatki na tej spletni strani ne predstavljajo naložbenega priporočila ali storitev investicijskega svetovanja, niti ne pomenijo ponudbe ali vabila k nakupu ali prodaji enot investicijskih kuponov vzajemnih skladov ali katerihkoli vrednostnih papirjev, finančnih naložb in naložbenih skupin, temveč so samo informativne narave in predstavljajo kratko informacijo bistvenih značilnosti sklada, trgov vrednostnih papirjev oz. posameznih vrednostnih papirjev.
Podrobne in zavezujoče informacije o skladih so navedene in dosegljive samo v dokumentih Ključni podatki za vlagatelje, Prospekt z vključenimi pravili upravljanja ter zadnjem revidiranem letnem in polletnem poročilu sklada, ki so objavljeni na tej spletni strani. Izračuni preteklih donosnosti oziroma spremembe VEP temeljijo na podatkih o vrednosti enote premoženja. Vstopni in izstopni stroški zmanjšujejo prikazan donos. Pretekla uspešnost ne napoveduje prihodnjih donosov. V primerih, ko izbrani datumi padejo na nedelovne dni, je prikazana oziroma upoštevana vrednost enote premoženja zadnjega veljavnega obračunskega dne.
Družba morda je ali še bo za račun skladov v upravljanju ali v lastnem imenu sklepala posle z nekaterimi vrednostnimi papirji ali naložbenimi skupinami, ki so navedeni v vsebinah na tej spletni strani, lahko pa so ali bodo to počele tudi osebe, ki so sodelovale pri pripravi teh vsebin, vse v skladu s Politiko obvladovanja nasprotij interesov, ki je dostopna na spletni strani www.infond.si.
Družba ne odgovarja za morebitno neposredno ali posredno škodo, obveznosti in/ali izgubo, nastalo kot posledica odločitve na podlagi predmetnega informativnega gradiva.
Družba tudi ne prevzema odgovornosti zaradi napačnih ali nepopolnih podatkov in/ali informacij v vsebinah na spletni strani, razen v primeru naklepa ali velike malomarnosti družbe ali njenih predstavnikov, kar se presoja po standardu skrbnosti dobrega strokovnjaka.
Prosimo, upoštevajte tudi podrobnejše opozorilo vlagateljem.
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.