Zanimiva delnica: Adobe | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  20.09.2017

Praktično monopol na področju kreativne programske opreme je izrazit vir konkurenčne prednosti

 

Adobe razvija in prodaja programsko opremo in storitve za ustvarjanje vsebin in merjenje digitalnega marketinga.  Njihovo poslovanje je organizirano po treh poslovnih segmentih. Segment digitalnih vsebin (vključuje številne aplikacije iz kreativnega oblaka – Photoshop in Lightroom) obsega 68 % celotnih prihodkov, digitalni marketing (vključuje Adobe Analytics) obsega 29 % ter tiskanje in založništvo 3 % vseh prihodkov. Skoraj vse prihodke ustvari iz naročnin, kar jim je omogočil prehod v oblak. Letos bodo ustvarili več kot 7,2 milijarde USD prihodkov.

Adobe ima monopol na področju kreativne programske opreme. To je glavni vir njihovih izrazitih konkurenčnih prednosti. Njihova programska oprema je že dolgo sinonim za upravljanje in ustvarjanje vsebin, rešitve podjetja pa so postale zlati standard za ustvarjalce ter novince. Konkurenca ima rešitve za vodilne aplikacije, kot je Photoshop, vendar niso povezane z Microsoftom in drugimi.

V teh alternativnih aplikacijah ni dovolj prefinjenosti, ki je potrebna za ustvarjanje in urejanje vrhunskih vsebin. Vse to je prvi pogoj za umetnike, fotografe in druge ustvarjalce. Programi visokošolskega izobraževanja se še naprej precej zanašajo na rešitve Adobe za usposabljanje učencev. Njihova programska oprema ima obsežne funkcije in zmožnosti, ki precej ločijo delo uporabnika Adobe od tistih, ki uporabljajo drugo programsko opremo.

Zaradi tega k njim prihaja vedno več novih uporabnikov in tako ustvarjajo mrežo oblikovalcev, ob tem pa še dodatno širijo mrežo. Njihovi uporabniki imajo visoke stroške zamenjave, ki izhajajo iz tega, da so rešitve Adobe ključnega pomena za uporabnike ter od njih zahtevajo precej vloženega časa v usposabljanje, da dosežejo visoko raven funkcionalne uporabe.

Zelo hitro se povečuje uporaba Adoba na področju marketinga v oblaku. Čeprav je zelo pomemben igralec na tem področju, še ne moremo govoriti o tem, da je že pridobil ključne konkurenčne prednosti. Podjetje konkurira več zvenečim imenom, kot so Salesforce, Oracle in IBM. Adobe verjame v tezo, da povezava med kreativnim in marketinškim oblakom ustvarja sinergije.

Obstaja pa veliko pomislekov v zvezi s to tezo. Podkrepljeni so z mislijo, da bi zaradi pomanjkanja CRM-funkcij v Adobovih rešitvah uporabniki lahko pričeli prehajati k podjetjem z bolj izpopolnjenimi CRM-aplikacijami. Pretekla rast Adoba na področju marketinga v oblaku je bila prek 30 % letno. Adobe je imel leta 2016 15-odstotni vodilni tržni delež na področju marketinga v oblaku (vir: Gartner, 2016). Sledil mu je IBM s 13,9 %, Sap z 11,3 % ter Salesforce z 10,5 %. Leta 2017 se po podatkih Gartnerja njihov vodilni položaj ni spremenil.  

Konkurenčni položaj Adoba se v prihodnjih nekaj letih ne bo spreminjal. Argument za to je poslovno zelo uspešen prehod na poslovanje v oblaku. Prehod na naročnine z nižjimi cenami je pritegnil še več strank. Model poslovanja v oblaku odpravlja odločitve o izbiri plačila za nadgradnje na nove različice vsakih 12 do 18 mesecev. Prav tako bi moral pomagati preprečevati piratstvo, ki je v preteklosti zelo obremenjevalo Adobe. Zaradi konkurenčnih pritiskov bodo prisiljeni zagotavljati pomembno raven inovacij v svojih rešitvah.

Leta 2017 naj bi rast na področju marketinga v oblaku znašala 18 %. Adobe je v drugem četrtletju letos imel 29-odstotno rast, za naslednje četrtletje pa uprava pričakuje 26 %.

 

Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 18. septembra 2017 

 

Delnice družbe Adobe so naložba sklada:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.