Zanimiva delnica: American Express | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  13.08.2019

Tudi za American Express je prilagajanje novim tehnologijam velik izziv

 

American Express je finančna institucija, ki je prisotna v okoli 130 državah po svetu.

Potrošnikom in podjetjem ponuja plačilne in kreditne kartice. Poslujejo v visoko donosnem okolju plačilnih mrež. Od leta 2018 poslujejo na treh segmentih: globalnih potrošniških storitvah, globalnih komercialnih storitvah ter globalnih trgovskih sistemih, vključno z omrežnimi storitvami. Podjetjem ponujajo tudi orodja za upravljanje stroškov, svetovalne storitve ter podjetniška posojila. 

Največji izziv v prihodnjem desetletju bo ustrezna prilagoditev spreminjajočemu se tehnološkem okolju znotraj segmenta plačil. Tukaj bo odločilno, kako se bodo približali mlajšim generacijam, ki pri izbiri kreditne kartice ne posvečajo veliko pomena blagovnim znamkam - zanje so kljune ugodnosti ter sprejetost kartic med trgovci. Doslej je lahko AmEx dobro monetiziral svojo blagovno znamko pri trgovcih in jim zaračunaval najvišje cene, ker so njihovi imetniki kartic porabili največ. Obstaja upravičen dvom, da bodo ta položaj ohranili. Kot kaže, se podjetje tega zaveda in se vedno bolj posveča potrošnikom zunaj njihovega osnovnega segmenta poslovnežem, ki veliko potrošijo in predstavljajo nizko tveganje. 

AmEx se je v zadnjih letih vse bolj osredotočal na potrošnike, ki so imeli večino obdobja pozitivno stanje na svojem računu, kar pa ni tipično za imetnike njihovih kartic (običajno enkrat na mesec poravnajo svoje obveznosti). Le 20 odstotkov njihovih prihodkov izhaja iz obresti. Hkrati jim je uspelo poviševati kredite po dvomestni stopnji, nekaj nad deset odstotkov na leto. Čeprav ni zaznati, da bi bil AmEx bolj ohlapen pri sklepanju kreditnih zavarovanj, nas vseeno lahko skrbi, kako obvladujejo tako visoko rast v očitno zadnji fazi gospodarskega cikla (svetovno gospodarstvo raste vse od leta 2009). 

Še pomembneje je, da bodo trgovci poskušali znižati stroške zaradi (pre)visokih menjalnih provizij pri menjavi valut, ki jih zaračunavajo ponudniki kartic. To bodo naredili z spodbujanjem kupcev k uporabi alternativnih plačilnih poti, kot so pametni telefoni. Zelo verjetno bodo partnerstva med trgovci na drobno in finančnimi institucijami pripomogla k ustvarjanju dodatnih marž znotraj plačilnih mrež in bodo postopoma pritiskale na konkurenčne prednosti ponudnikov plačilnih storitev in kartic. 
Največja konkurenčna prednost AmExa je njihov poslovni odnos s podjetji, katerim upravlja stroške potovanj. Običajno bi podjetjem ob menjavi ponudnika nastali visoki stroški zamenjave. Podjetniške stranke bodo vedno pogosteje potrebovale tehnološke rešitve za obvladovanje svojih stroškov. Ta poslovni odnos bi AmEx lahko poglobil predvsem z razvojem dodatnih programskih izdelkov. Hkrati bi s tem še povišali stroške zamenjave za podjetja ter ustvarili dodatne prihodke. 



Njihove izrazite konkurenčne prednosti v segmentu potrošnikov se bodo verjetno poslabšale ravno zaradi drugačnih značilnosti mlajših potrošnikov, v segmentu podjetij pa bodo verjetno ostale nespremenjene.

 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice American Express so v portfeljih podskladov:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.