Blackrock je največja družba za upravljanje premoženja na svetu. S poslovanjem so začeli leta 1988. Njihove stranke prihajajo iz sto različnih držav, poslovalnice pa imajo v 30 državah, kar jim daje geografsko diverzifikacijo. Približno tretjina strank prihaja iz držav, ki niso ZDA in Kanada.
Konec leta 2019 so imeli v upravljanju 7,4 bilijona USD. Pasivne strategije predstavljajo okoli dve tretjini vseh dolgoročnih sredstev v upravljanju. Med ponudniki pasivnih strategij imajo vodilni tržni delež tako v ZDA kot po svetu. Med strankami prevladujejo institucionalne stranke s približno 80-odstotnim deležem sredstev v upravljanju.
Približno polovico prihodkov ustvarijo prek pasivnih skladov. Tako posamezniki kot institucije vse bolj iščejo ponudnike pasivno upravljanih skladov z uveljavljeno blagovno znamko, ki imajo veliko sredstev v upravljanju, dober dolgoročni donos ter sprejemljive provizije. Od konkurence jih loči velikost, sposobnost, da ponudijo tako aktivne kot pasivne sklade, imajo nižje provizije in izredno močno blagovno znamko. S ponudbo merijo predvsem na institucionalne stranke. Prek svojih trgovalnih platform za sklade strankam ponujajo tehnologijo za upravljanje s tveganji ter orodja za izdelavo portfeljev. S tem so dolgoročno veliko bolj povezani s svojimi strankami. Posledično jim to omogoča doseganje višje in stabilnejše organske rasti od konkurence.
Vir: Bloomberg
Letna organska rast sredstev v upravljanju (brez vpliva gibanja cen premoženja) je pri Blackrocku v zadnjih petih letih znašala 4,5, v zadnjih 10 letih pa 3,2 odstotka. Ameriška konkurenca je v zadnjih petih letih imela povprečno letno 0,3-odstotni upad sredstev v upravljanju, v 10 letih pa 0,9-odstotno rast.
Leta 2019 so se jim sredstva v upravljanju povečala za 24,3 odstotka, tako zaradi neto denarnih prilivov kot rasti vrednosti naložb. Neto denarnih prilivov je bilo za 335,7 mrd USD, od tega 109,9 mrd USD v aktivne sklade, 183,5 mrd v pasivne sklade ter 42,3 mrd USD v institucionalne indekse.
Organska rast sredstev v upravljanju je znašala 6,1 odstotka - uprava je pričakovala 5 odstotno organsko rast. Leta 2019 so se provizije zvišale za 1,9 odstotka, celotni prihodki pa za 2,4 odstotka. V prihodnjih letih bi se lahko njihova marža povečevala za okoli 40 bazičnih točk na leto. Razlog je v obsegu poslovanja ter večji učinkovitosti zaradi investicij v tehnologijo. Trenutno marža iz poslovanja znaša 38,2 odstotkov in bi se lahko v naslednjih 5 letih povišala na okoli 40 odstotkov.
Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 18. februarja 2020