Zanimiva delnica: BMW | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  30.10.2019

Električni pospešek za avtomobile

 

BMW je ves čas proizvajal vozila, ki jih je prodajal po premijskih cenah ter zaslužil tudi premijske marže

Ena izmed naložb, ki je povezana z rastočim trendom vozil na električen pogon, je tudi BMW. Do leta 2030 naj bi bil vsak peti avtomobil na električni pogon. Leta 2018 je bil v svetu delež vozil na električen pogon le dvoodstoten. Njihova vse večja uporaba ne bo potekala linearno. Do leta 2025 naj bi se izenačili z vozili z motorji z notranjim izgorevanjem glede na stroške, doseg z enim polnjenjem in tudi hitrostjo polnjenja.

Regionalna infrastruktura bo tista, ki bo ključni dejavnik rasti uporabe vozil na električni pogon. Kitajska in Evropa bosta imeli mrežo polnilnic, ki bo podpirala množično uporabo. Na drugi strani ZDA ne bodo imele pokrite celotne države.
   
BMW deluje v ciklični, kapitalsko intenzivni, zelo konkurenčni industriji. Posledično se med cikličnimi nihanji povpraševanja (odvisno od stanja globalne ekonomije), njihov poslovni rezultat precej spremeni. Drugo tveganje predstavlja plasiranje novih vozil na trg, kjer bi lahko nastale določene serijske okvare - verjetnost za tak pojav je majhna. Glede na trgovinska trenja med Kitajsko in ZDA ter dokaj krhko gospodarstvo v razvitem svetu, bi kak nepričakovan zunanji dogodek lahko pahnil tako Evropo kot ZDA v recesijo.  

V preteklosti je bil BMW ves čas sposoben proizvajati vozila, ki jih je prodajal po premijskih cenah ter zaslužil tudi premijske marže. Njihovi prihodki so rasli hitreje, kot je znašala svetovna stopnja rasti vozil. Od leta 2002 je njihov donos na investirani kapital v povprečju za 700 bazičnih točk presegal strošek kapitala, kar je zelo dober rezultat za proizvajalca avtomobilov.

Kljub globalnim ekonomskim negotovostim BMW uspeva, da še naprej ohranja svoj premijski položaj ter je eden redkih proizvajalcev avtomobilov, ki ima konkurenčne prednosti. To tezo potrjuje prek prilagojenega kazalca donos na investirani kapital (ROIC), saj ga bo imel letos okoli 10 %, konkurenca pa v povprečju okoli 6,5 %. S tem, ko postajajo potrošniki na razvijajočih se trgih vse premožnejši, bo marsikdo prvič kupil luksuzne predmete. Blagovne znamke v lasti BMW (BMW, Mini, Rolls-Royce) so zelo priljubljene med novimi premožnimi potrošniki.

Konkurenčne prednosti BMW izhajajo iz njegovih neopredmetenih sredstev – predvsem blagovna znamka ter intelektualna lastnina. Premijsko ceno pri vseh njihovih produktih jim omogoča močna blagovna znamka. Intelektualna lastnina podpira podobo blagovne znamke.


Vir: Bloomberg.


Dolgoročno se bo njihov konkurenčen položaj slabšal, in to kljub temu, da se je BMW uspešno zaščitil pred cenovnimi pritiski. Zelo negativen bo vpliv naraščajočih presežnih kapacitet avtomobilskih proizvajalcev, ki bi lahko delno ogrozil njihove konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz neopredmetenih osnovnih sredstev. V prihodnjih letih bi zvišanje kapacitet v avtomobilski industriji poganjala rast svetovne proizvodnje vozil, predvsem na Kitajskem, Braziliji, Indiji in Rusiji. Stopnje izkoriščenosti kapacitet se bodo verjetno zviševale s povečanjem zmogljivosti, a s tem raste tudi tveganje za premajhno izkoriščenost. Z naraščanjem presežnih zmogljivosti se bo zvišala tudi možnost neracionalnega oblikovanja cen, kar bo ogrozilo presežek donosa na investiran kapital nad stroški kapitala.




Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 28. oktobra 2019

 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice BMW so v portfeljih:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.