BMW je ves čas proizvajal vozila, ki jih je prodajal po premijskih cenah ter zaslužil tudi premijske marže
Ena izmed naložb, ki je povezana z rastočim trendom vozil na električen pogon, je tudi BMW. Do leta 2030 naj bi bil vsak peti avtomobil na električni pogon. Leta 2018 je bil v svetu delež vozil na električen pogon le dvoodstoten. Njihova vse večja uporaba ne bo potekala linearno. Do leta 2025 naj bi se izenačili z vozili z motorji z notranjim izgorevanjem glede na stroške, doseg z enim polnjenjem in tudi hitrostjo polnjenja.
Regionalna infrastruktura bo tista, ki bo ključni dejavnik rasti uporabe vozil na električni pogon. Kitajska in Evropa bosta imeli mrežo polnilnic, ki bo podpirala množično uporabo. Na drugi strani ZDA ne bodo imele pokrite celotne države.
BMW deluje v ciklični, kapitalsko intenzivni, zelo konkurenčni industriji. Posledično se med cikličnimi nihanji povpraševanja (odvisno od stanja globalne ekonomije), njihov poslovni rezultat precej spremeni. Drugo tveganje predstavlja plasiranje novih vozil na trg, kjer bi lahko nastale določene serijske okvare - verjetnost za tak pojav je majhna. Glede na trgovinska trenja med Kitajsko in ZDA ter dokaj krhko gospodarstvo v razvitem svetu, bi kak nepričakovan zunanji dogodek lahko pahnil tako Evropo kot ZDA v recesijo.
V preteklosti je bil BMW ves čas sposoben proizvajati vozila, ki jih je prodajal po premijskih cenah ter zaslužil tudi premijske marže. Njihovi prihodki so rasli hitreje, kot je znašala svetovna stopnja rasti vozil. Od leta 2002 je njihov donos na investirani kapital v povprečju za 700 bazičnih točk presegal strošek kapitala, kar je zelo dober rezultat za proizvajalca avtomobilov.
Kljub globalnim ekonomskim negotovostim BMW uspeva, da še naprej ohranja svoj premijski položaj ter je eden redkih proizvajalcev avtomobilov, ki ima konkurenčne prednosti. To tezo potrjuje prek prilagojenega kazalca donos na investirani kapital (ROIC), saj ga bo imel letos okoli 10 %, konkurenca pa v povprečju okoli 6,5 %. S tem, ko postajajo potrošniki na razvijajočih se trgih vse premožnejši, bo marsikdo prvič kupil luksuzne predmete. Blagovne znamke v lasti BMW (BMW, Mini, Rolls-Royce) so zelo priljubljene med novimi premožnimi potrošniki.
Konkurenčne prednosti BMW izhajajo iz njegovih neopredmetenih sredstev – predvsem blagovna znamka ter intelektualna lastnina. Premijsko ceno pri vseh njihovih produktih jim omogoča močna blagovna znamka. Intelektualna lastnina podpira podobo blagovne znamke.
Vir: Bloomberg.
Dolgoročno se bo njihov konkurenčen položaj slabšal, in to kljub temu, da se je BMW uspešno zaščitil pred cenovnimi pritiski. Zelo negativen bo vpliv naraščajočih presežnih kapacitet avtomobilskih proizvajalcev, ki bi lahko delno ogrozil njihove konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz neopredmetenih osnovnih sredstev. V prihodnjih letih bi zvišanje kapacitet v avtomobilski industriji poganjala rast svetovne proizvodnje vozil, predvsem na Kitajskem, Braziliji, Indiji in Rusiji. Stopnje izkoriščenosti kapacitet se bodo verjetno zviševale s povečanjem zmogljivosti, a s tem raste tudi tveganje za premajhno izkoriščenost. Z naraščanjem presežnih zmogljivosti se bo zvišala tudi možnost neracionalnega oblikovanja cen, kar bo ogrozilo presežek donosa na investiran kapital nad stroški kapitala.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 28. oktobra 2019