Njihovo finančni položaj je dokaj zdrav, in to kljub kratkoročno negativnem vplivu pandemije na povpraševanje po turističnih storitvah. Kot svetovna spletna potovalna agencija bodo v prihodnjih deset letih še utrdili svoj vodilni položaj. Razlog je dober položaj v regiji Azija-Pacifik, kjer imajo skoraj dvajsetodstotni tržni delež na področju potovalnih rezervacij in velik potencial rasti. V Evropi imajo skoraj 50-odstotni tržni delež na enakem segmentu. Svojo prisotnost povečujejo na področjih počitniških najemov, rezervacij restavracij in izkustvenih doživetij, ki so podprte z vodilnim trženjem ter tehnološko podporo.
Mreža nastanitev in storitev
Njihove konkurenčne prednosti izhajajo iz mreže ponudbe potovalnih nastanitev ter storitev. Te jim pomagajo povečevati število njihovih uporabnikov. Mrežni učinek se širi tako na razvitih trgih kot tistih v razvoju, prav tako tudi na najemniški trg stanovanjskih nepremičnin. Ravno na trgu stanovanjskih nepremičnin je in še bo Booking letos precej investiral z namenom, da poveča ponudbo ter ozaveščenost ljudi. Znotraj potovanj ljudem ponujajo celovito potovanje z vsemi znamenitostmi in drugimi zanimivi atrakcijami.Na razvitih trgih, predvsem v Evropi, bi konkurenca njihovo mrežo ponudbe skoraj nemogoče posnemala. To bi bilo drago in potrebovali bi precej časa, saj je v Evropi skoraj 60 odstotkov hotelov majhnih in butičnih. Ključno je, da na razvijajočih se trgih Booking povečuje prisotnost na Kitajskem preko partnerstev s Ctripom ter Meituan-Dianpingom ter z lastnima platformama Booking.com in Agoda.com.
Mobilne rezervacije so trend
Širitev mreže Booking.com jim daje dober položaj ob naraščajočem trendu rezervacij prek mobilnih aplikacij. Med prvimi desetimi potovalnimi aplikacijami so na 131 trgih, na primer Airbnb na 75 ter Expedia le na petnajstih.
Če bi se Amazon, Google, Facebook, Alibaba in drugi odločili za vstop na ta trg, bi podvojili število konkurentov, ki zdaj obvladujejo trg. Igralci na trgu prav zaradi malo velikih konkurentov dosegajo visoko donosnost, kar kaže tudi prilagojeni donos na investiran kapital – Bookingov je bil pred pandemijo kar 177 odstotkov, letos bi naj dosegel 73, Airbnb letos pričakuje 31,2, Expedia pa 9,9 odstotka. Visok prilagojen donos na investiran kapital teh podjetij kljub pandemiji je posledica njihovega obsega poslovanja. Kljub potencialnemu vstopu prej omenjenih podjetij na ta trg ima Booking varovalko, saj bodo težko kopirali njegovo mrežo. Najverjetneje se bodo odločili le za model »meta iskanja«, ki ne nadzoruje odnosov s ponudniki potovalnih storitev.
Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 12. julija 2021