Zanimiva delnica: Costco Wholesale | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  22.03.2018

Tretji največji trgovec s prehrano na drobno v ZDA

 
Costco Wholesale je tretji največji trgovec s prehrano na drobno v ZDA s skoraj 140 milijardami USD prometa na leto. Imajo 740 samo članom namenjenih »warehouse clubov« po svetu: 514 v ZDA, 97 v Kanadi, 37 v Mehiki, 28 v Veliki Britaniji, 26 na Japonski, 13 v Tajvanu in enako v Južni Koreji, 9 v Avstraliji, 2 v Španiji ter po enega v Franciji in na Islandiji. Osnovna članarina znaša 60 USD, premijska pa 120 USD na leto. V svojem portfelju imajo visokokakovostne produkte z najnižjimi cenami.

Približno tri četrtine svoje marže zaslužijo s članarinami, razliko pa z nizkimi maržami na živilskih produktih in s prodajo goriva. Njihov pribitek k nabavni ceni znaša malo več kot 10 % - Wallmartov je nad 20 %. Za Costca je značilno, da imajo velik količinski promet in visok obrat zalog (tretjino višji od Walmarta) – prodajajo samo okoli 3.700 izdelkov, konkurenca pa več kot 60.000.

Ob tako nizkih prodajnih cenah hrane in goriva bi večina konkurentov poslovala z izgubo, medtem pa Costcu to dejstvo omogoča ohranjanje tržnega deleža in zadrži konkurenčne pritiske drugih diskontnih in spletnih trgovcev, kot je Amazon. Costco kupljene izdelke hrani kar na svojih prodajnih površinah, s čimer so skrajšali čas in zmanjšali stroške dobave. Skupni učinek distribucije, rokovanja s trgovskim blagom znotraj njihovih prodajnih prostorov in visokega obrata zalog jim prinaša preko 1.200 USD prodaje za kvadratni čevelj, medtem ko konkurenca dosega prodajo največ do 600 USD za kvadratni čevelj. Učinkovitost njihovega poslovnega modela še povečata samopostrežni način prodaje in zmanjšana potreba po skladiščenju.

Imajo 94 milijonov zvestih strank. 90 % strank letno obnovi svoje članstvo, kljub 10-odstotnemu povečanju članarin v ZDA in Kanadi. Tudi v preteklosti se ob zvišanju članarin stopnja obnove članstva ni znižala. Costco ima zelo velike konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz blagovne znamke in nizkih stroškov. V kombinaciji z njihovo izredno visoko produktivnostjo je to imelo za posledico tudi visok donos na investiran kapital, ki se je v preteklih petih letih povišal za 40 %. Costco je v poslovnem letu 2017 dosegel 17-odstotni donos na investiran kapital, Walmart le 11,6-odstotnega. Rast prihodkov iz prodaje je dosegla 8,7 %, Walmartova manj kot odstotek. Organska rast prodaje je v letu 2017 znašala okoli 6 % in je tista ključna kategorija, po kateri Costco zelo odstopa od konkurence – Walmart je dosegel le 0,5-odstotno organsko rast prodaje. 


Vir: Bloomberg.

Tudi v prihodnje bo konkurenčen položaj Costco ostal stabilen in to kljub hitrim strukturnim spremembam v segmentu trgovcev na drobno. Vsak del poslovnega modela podpira drugega –nizki stroški privabljajo vedno več kupcev, zaradi česar raste prodaja, Costcu pa se zvišuje pogajalska moč. Najvišje tveganje bi bilo preveliko širjenje lastnih trgovin ter občutno znižanje članov na trgovino. To bi lahko sovpadalo s strukturnimi spremembami nakupovalnih navad – še hitrejšim prehodom kupcev na splet ter stran od fizičnih trgovin, kjer bi osebno prevzeli nakupljene stvari.



Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 19. marca 2018. 

Delnice COST US so v portfeljih skladov:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.