Zanimiva delnica: Diageo | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, specialist za upravljanje
Aleš Grbić, specialist za upravljanje
Datum objave
Dne  09.08.2023

Premijsko umeščanje blagovnih znamk

 
Diageo (v nadaljevanju DGE) je nastal leta 1997 z združitvijo podjetij Grand Metropolitan in Guinness. Gre za vodilnega proizvajalca premijskih žganih pijač. Za DGE je značilno, da ima izjemno močne blagovne znamke. Poleg tega proizvaja tudi pivo in vino. Njegove vodilne blagovne znamke so viski Johnnie Walker, vodka Smirnoff, viski Crown Royal Canadian, rum Captain Morgan, tekila Casamigos, džin Tanqueray, Baileys Irish Cream in temno pivo Guinness. DGE ima tudi 34-odstotni lastniški delež v proizvajalcu premium penine in konjaka Moet Hennessy, ki je hčerinsko podjetje francoskega proizvajalca luksuznih izdelkov LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, ter skoraj 56-odstotni delež v indijskem podjetju United Spirits.

DGE ima izrazite konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz njihovih neopredmetenih sredstev. Le-ta ustvarjajo visoke ovire za vstop v ključne segmente njihovega poslovanja. V nekaterih zrelih segmentih imajo tudi stroškovno prednost. Konkurenčne prednosti se razlikujejo glede na segment. V zadnjih letih so bili določene industrije pijač ranljive zaradi vstopa novih konkurentov, a to večinoma ne drži za proizvajalce žganih pijač.
 

Velika koncentracija

Za industrijo žganih pijač je značilno, da je že dokaj skoncentrirana – štiri največja podjetja skupaj imajo kar okoli 60 odstotkov trga (pri pivovarski industriji imajo 50 odstotkov trga le štirje največji). Gre za največjo koncentracijo znotraj sektorja osnovnih potrošnih dobrin. Preostanek te industrije je izjemno razdrobljen, pri čemer regionalni igralci pogosto prevladujejo v specifičnih kategorijah izdelkov ali na lokalnih trgih. To ponuja DGE možnost rasti tudi preko prevzemov na razvijajočih se trgih.

Še en razlog za nadaljnjo konsolidacijo DGE je razširitev njihovega portfelja izdelkov, kar je pomembna strategija na trgu gostinske dejavnosti prek neposredne prodaje v lokalih, barih. Obseg v industriji žganih pijač je precej stabilen (čeprav bolj cikličen kot pri pivu), vendar pa se trendi nenehno spreminjajo. Na primer, trenutni premik stran od belih žganih pijač (predvsem vodke) k rjavim žganim pijačam predstavlja nasprotje trendu iz 90. let prejšnjega stoletja. DGE je pomemben igralec na različnih kategorijah in to tako z globalnimi kot nišnimi blagovnimi znamkami. Tako zniža tveganje, ki bi nastalo zaradi potencialno spremenjenega okusa in želja potrošnikov.

DGE sledi strategiji premijske umestitve na trg. To bo pomemben dolgoročni dejavnik tako za obseg kot tudi za prodajne cene. Trenutno na zrelih trgih poteka proces, ko žgane pijače pridobivajo delež na račun piva in vina, pri čemer potrošniki izbirajo višji cenovni razred vseh pijač. V zadnjem desetletju je ta trend opazen tako v ZDA kot Veliki Britaniji. Kategorija žganih pijač se je letno povišala za 20 bazičnih točk na račun vina in piva. Nadaljevanje tega trenda bi pomenilo količinsko rast prodaje DGE na razvitih trgih in to kljub težavam zaradi zmanjševanje potrošnje alkohola. Zahteva po preverjanju starosti ob prodaji alkohola je omejila rast segmenta spletne trgovine, ki olajša vstop novih udeležencev v druge segmente, delež in obseg privatnih blagovnih znamk v trgovinah s popusti pa so zanemarljivi pri žganih pijačah. Imajo velik cenovni potencial zaradi nadaljevanja premijskega umeščanja njihovih ključnih blagovnih znamk v portfelju. Česa podobnega ne moremo trditi za večino podjetij iz sektorja osnovnih potrošnih dobrin.

Gibanje cene delnice Diageo

Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar, 7. avgusta 2023.
  

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice družbe Diageo so v portfeljih

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Dividendni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Kitajska
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Kratkoročne obveznice - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Obvezniški - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Surovine in energija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Zdravstvo
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
*Podatki na tej spletni strani ne predstavljajo naložbenega priporočila ali storitev investicijskega svetovanja, niti ne pomenijo ponudbe ali vabila k nakupu ali prodaji enot investicijskih kuponov vzajemnih skladov ali katerihkoli vrednostnih papirjev, finančnih naložb in naložbenih skupin, temveč so samo informativne narave in predstavljajo kratko informacijo bistvenih značilnosti sklada, trgov vrednostnih papirjev oz. posameznih vrednostnih papirjev.
Podrobne in zavezujoče informacije o skladih so navedene in dosegljive samo v dokumentih Ključni podatki za vlagatelje, Prospekt z vključenimi pravili upravljanja ter zadnjem revidiranem letnem in polletnem poročilu sklada, ki so objavljeni na tej spletni strani. Izračuni preteklih donosnosti oziroma spremembe VEP temeljijo na podatkih o vrednosti enote premoženja. Vstopni in izstopni stroški zmanjšujejo prikazan donos. Pretekla uspešnost ne napoveduje prihodnjih donosov. V primerih, ko izbrani datumi padejo na nedelovne dni, je prikazana oziroma upoštevana vrednost enote premoženja zadnjega veljavnega obračunskega dne.
Družba morda je ali še bo za račun skladov v upravljanju ali v lastnem imenu sklepala posle z nekaterimi vrednostnimi papirji ali naložbenimi skupinami, ki so navedeni v vsebinah na tej spletni strani, lahko pa so ali bodo to počele tudi osebe, ki so sodelovale pri pripravi teh vsebin, vse v skladu s Politiko obvladovanja nasprotij interesov, ki je dostopna na spletni strani www.infond.si.
Družba ne odgovarja za morebitno neposredno ali posredno škodo, obveznosti in/ali izgubo, nastalo kot posledica odločitve na podlagi predmetnega informativnega gradiva.
Družba tudi ne prevzema odgovornosti zaradi napačnih ali nepopolnih podatkov in/ali informacij v vsebinah na spletni strani, razen v primeru naklepa ali velike malomarnosti družbe ali njenih predstavnikov, kar se presoja po standardu skrbnosti dobrega strokovnjaka.
Prosimo, upoštevajte tudi podrobnejše opozorilo vlagateljem.
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.