Kombinacija teh dejavnikov in pričakovana nadaljnja rast spletnega oglaševanja pozitivno vpliva na Facebook, saj ustvarja visoko rast. V zadnjih treh letih je v povprečju prihodke povišal za 46 %, v naslednjih petih letih se bo rast upočasnila na okoli 18 % povprečno na leto. Ustvarjajo pozitivni prosti denarni tok in so visoko dobičkonosni. Vključenost uporabnikov so povečali tako, da so zagotovili dodatne funkcije in aplikacije, s katerimi lahko ti sodelujejo znotraj Facebookovega ekosistema.
Z večjo interakcijo uporabnikov med prijatelji in družinskimi člani, deljenjem videoposnetkov in slik ter nenehnim širjenjem socialnega omrežja zberejo vse več podatkov, ki so zanimivi za oglaševalce. Te nato Facebook in oglaševalci uporabijo za zagon spletnih oglaševalskih kampanj, namenjenih določenim profilom uporabnikov. Rast Facebookovega povprečnega prihodka od oglasov na uporabnika kaže pripravljenost oglaševalcev, da za oglase plačajo več, saj pričakujejo visoke donose iz naložb v ciljane oglase.
Facebookove velike konkurenčne prednosti temeljijo na mrežnem učinku, katerega podlaga je obsežna uporabniška baza. Prav tako temeljijo na neopredmetenih sredstvih, ki zajemajo obsežne podatkovne zbirke. Te uporabniki delijo na različnih spletnih mestih in aplikacijah. Z dodajanjem novih aplikacij so dodatno okrepili svoj mrežni učinek – vse te aplikacije so postale bolj koristne za uporabnike, saj je vse več njihovih kolegov na tej »mreži«. Mrežni učinek hkrati ustvarja ovire, da bi konkurentom na tem področju uspelo, ter daje manj motiva obstoječim uporabnikom, da bi zapustili njihove platforme - tako bi bili manj »povezani« s svojimi prijatelji, stiki, slikami oz. spomini, ki jih imajo tu.
V zadnjih treh letih je njihova povprečna marža prostega denarnega toka znašala kar slabih 30 %, v prihodnje jo lahko pričakujemo na podobni ravni. Glavni konkurent Alphabet (prej Google) dosega le okoli 20-odstotno maržo iz prostega denarnega toka. Podobna je tudi razlika pri marži iz poslovanja – FB je bo v letu 2019 imel okoli 31 %, Alphabet okoli 22 %.

Vir: Bloomberg.
Zelo verjetno bo tudi v prihodnje na Facebook zelo pozitivno vplivala rast deleža, namenjenega spletnemu marketingu. Še posebno lahko pričakujemo občutno rast pri oglasih na mobilnih telefonih ter družbenih omrežjih, kjer je Facebook dobro umeščen. Njihove aplikacije skupaj z messangerjem, instagramom ter whatsappom so med najbolj razširjenimi aplikacijami na pametnih telefonih Android in iPhone. Facebook dela korake, s katerimi uresničuje strategijo monetizacije svojih različnih aplikacij, npr. zagon interaktivnih videooglasov ter robotov, namenjenih pogovoru s strankami. Pri različnih izdelkih uporabljajo tudi umetno inteligenco ter tehnologije navidezne resničnosti.
Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 25. novembra 2019