Zanimiva delnica: Facebook | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  27.11.2019

Facebook je največje socialno omrežje, ki zna obdržati uporabnike in jim prodajati oglase

 
Facebook je z več kot 2,41 milijarde aktivnih mesečnih uporabnikov največje socialno omrežje na svetu. Za oglaševalce je, tako kratkoročno kot dolgoročno, zaradi števila in rasti uporabnikov kot tudi njihove vse večje vključenosti, zelo zanimiv.

Kombinacija teh dejavnikov in pričakovana nadaljnja rast spletnega oglaševanja pozitivno vpliva na Facebook, saj ustvarja visoko rast. V zadnjih treh letih je v povprečju prihodke povišal za 46 %, v naslednjih petih letih se bo rast upočasnila na okoli 18 % povprečno na leto. Ustvarjajo pozitivni prosti denarni tok in so visoko dobičkonosni. Vključenost uporabnikov so povečali tako, da so zagotovili dodatne funkcije in aplikacije, s katerimi lahko ti sodelujejo znotraj Facebookovega ekosistema.

Z večjo interakcijo uporabnikov med prijatelji in družinskimi člani, deljenjem videoposnetkov in slik ter nenehnim širjenjem socialnega omrežja zberejo vse več podatkov, ki so zanimivi za oglaševalce. Te nato Facebook in oglaševalci uporabijo za zagon spletnih oglaševalskih kampanj, namenjenih določenim profilom uporabnikov. Rast Facebookovega povprečnega prihodka od oglasov na uporabnika kaže pripravljenost oglaševalcev, da za oglase plačajo več, saj pričakujejo visoke donose iz naložb v ciljane oglase.

Facebookove velike konkurenčne prednosti temeljijo na mrežnem učinku, katerega podlaga je obsežna uporabniška baza. Prav tako temeljijo na neopredmetenih sredstvih, ki zajemajo obsežne podatkovne zbirke. Te uporabniki delijo na različnih spletnih mestih in aplikacijah. Z dodajanjem novih aplikacij so dodatno okrepili svoj mrežni učinek – vse te aplikacije so postale bolj koristne za uporabnike, saj je vse več njihovih kolegov na tej »mreži«.  Mrežni učinek hkrati ustvarja ovire, da bi konkurentom na tem področju uspelo, ter daje manj motiva obstoječim uporabnikom, da bi zapustili njihove platforme - tako bi bili manj »povezani« s svojimi prijatelji, stiki, slikami oz. spomini, ki jih imajo tu.

V zadnjih treh letih je njihova povprečna marža prostega denarnega toka znašala kar slabih 30 %, v prihodnje jo lahko pričakujemo na podobni ravni. Glavni konkurent Alphabet (prej Google) dosega le okoli 20-odstotno maržo iz prostega denarnega toka. Podobna je tudi razlika pri marži iz poslovanja – FB je bo v letu 2019 imel okoli 31 %, Alphabet okoli 22 %.

Gibanje cene delnice FB US v USD
Vir: Bloomberg.

Zelo verjetno bo tudi v prihodnje na Facebook zelo pozitivno vplivala rast deleža, namenjenega spletnemu marketingu. Še posebno lahko pričakujemo občutno rast pri oglasih na mobilnih telefonih ter družbenih omrežjih, kjer je Facebook dobro umeščen. Njihove aplikacije skupaj z messangerjem, instagramom ter whatsappom so med najbolj razširjenimi aplikacijami na pametnih telefonih Android in iPhone. Facebook dela korake, s katerimi uresničuje strategijo monetizacije svojih različnih aplikacij, npr. zagon interaktivnih videooglasov ter robotov, namenjenih pogovoru s strankami. Pri različnih izdelkih uporabljajo tudi umetno inteligenco ter tehnologije navidezne resničnosti.




Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 25. novembra 2019 

Imate kakšno vprašanje za nas?

Ali bi se želeli naročiti na dnevno prejemanje tečajnice, tedensko novoobjavljenih člankov, informacije o spremembah dokumentacije ali naš mesečnik?

 

Delnice FB US so v portfeljih:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.