DSM nima konkurenčnih prednosti. To lahko delno zaznamo iz njihovega poslovanja, kjer dosegajo okoli 12-odstotno maržo iz poslovanja in okoli 18-odstotno EBITDA maržo ter prilagojeni donos na investirani kapital med 8 do 10 odstotkov. V preteklosti so aktivno preoblikovali svoj portfelj produktov s prevzemi in prodajami. Končni rezultat teh aktivnosti je portfelj, ki je usmerjen predvsem k prehrani ter z manj poudarka na kemikalijah. Tako je njihovo poslovanje postalo manj ciklično ter ima višje in bolj vzdržne marže. Prehranski portfelj njihovih izdelkov je postal zelo standardiziran in bliže definiciji surovin. Segment materialov ostajaj kapitalsko zelo intenziven ter ustvarja precej nizke marže, hkrati pa je zelo odvisen od faze poslovnega cikla v svetovnem gospodarstvu.
Skoraj 80 odstotkov prodaje DSM ustvari segment prehrane, ki ga sestavljajo krmila za živali, prehrana za ljudi, osebna nega ter prehranska dopolnila. Večina teh prihodkov je ustvarjenih s prodajo krme za živali ter prehrano za ljudi, kjer je DSM eden največjih svetovnih dobaviteljev vitaminov, mineralov in drugih prehranskih sestavin, namenjenih za krmo živali, hrano in pijačo, prehrano za dojenčke ter dietna prehranska dopolnila.
DSM je na spodnjem delu vrednostne verige, ki vključuje proizvodnjo osnovnih aktivnih učinkovin ter oblik (spreminjanje aktivne učinkovine v druge oblike). Ta segment je, kot smo že prej omenili, dokaj standardiziran in cena je ključen dejavnik konkurenčnega boja. To se, na primer, vidi pri njihovem produktu vitaminu E, namenjenemu predvsem za krmo živil, kjer se je njegova marža precej znižala. Pred leti je bil to eden izmed najdonosnejših produktov, kar je privabilo kitajsko konkurenco in povzročilo padec cen. To je pomembno negativno vplivalo na DSM, kljub dejstvu, da imajo v segmentu krme za živali precej produktov, ki jih sami zmešajo po navodilih kupcev, občutno višjo dodano vrednost kot pri samih osnovnih vitaminih oziroma mineralih. DSM prav tako nima občutnejše stroškovne prednost.

Pozitivno je, da segment materialov dosega vse višje dodane vrednosti, predvsem zaradi odprodaje določenih manj donosnih podsegmentov, ki niso jedro njihove osnovne dejavnosti. Fokus sta ostala inženirska plastika ter zaščitni materiali. Zaščitni materiali zajemajo ultra zmogljiva vlakna. Čeprav je tudi ta segment vezan na poslovni cikel svetovnega gospodarstva, so napovedi dobre. Razlogi so strukturne narave – strožja zakonodaja na področju varovanja okolja v avtomobilski industriji ter potrošniško povpraševanje po elektroniki. Ugodne so tudi napovedi za trg krme. Na segment prehranskih dopolnil pa je pozitivno vplivala pandemija koronavirusa.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 30. avgusta 2021