Zanimiva delnica: L'Oréal | SAVA INFOND

Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  15.11.2018

Za uspeh so ključni dolgoročni odnosi s trgovci

 
L'Oréal je vodilno podjetje v svetovni industriji kozmetike. Poslujejo v 140 državah. Razvili so atraktiven portfelj vodilnih blagovnih znamk, ki jim pomagajo zagotavljati trajne konkurenčne prednosti. Omogočile so jim, da so razvili dolgoročne odnose s trgovci na drobno.

Njihova geografska prisotnost na vseh pomembnih trgih jim daje osnovno za nadaljnjo rast. Pomemben je predvsem njihov položaj na razvijajočih se trgih.Ti bodo gonilo prihodnje rasti, saj se z rastjo razpoložljivih prihodkov prebivalstva povečuje njihova poraba produktov za nego telesa. L'Oréal se na teh trgih prilagaja okusom in trendom lokalnega potrošnika. Zato vlaga v raziskave in razvoj na regionalni ravni, da imajo prilagojene izdelke in tehnologije za potrošnike na tem območju. Svojo prisotnost so okrepili tudi s prevzemi na trgih, kjer organsko niso bili dovolj močni.

Svojo rast na globalni ravni so krepili tudi s prevzemi – v segmentu hitri rastočih kozmetičnih blagovnih znamk so leta 2014 prevzeli NYX (ameriška blagovna znamka ličil). Naslednje leto je NYX dosegel 78-odstotno rast prodaje, leta 2016 pa 126-odstotno. Te izdelke so namreč začeli ponujati na globalni ravni, in ne le v Severni Ameriki. Najverjetneje bo L'Oréal nadaljeval strategijo rasti tudi s prevzemi.

Zaradi svojega položaja – vodilno svetovno kozmetično podjetje s 13-odstotnim tržnim deležem – so lahko razvili izjemno močne blagovne znamke ter dosegli izrazite stroškovne prednosti. Njihov prilagojeni donos na investirani kapital v zadnjem desetletju v povprečju znaša več kot 20 %, kar je precej nad 7-odstotnimi stroški kapitala. Podatki od donosu na investirani kapital podpirajo tezo, da ima L'Oréal izrazite konkurenčne prednosti.

Portfelj znamk L'Oréal obsega tako tiste za segment potrošniških izdelkov kot premijske produkte na področju nege las, kože, ličil ter dišav. V lasti imajo tri od štirih vodilnih globalnih znamk na področju ličil – Maybelline z 9-odstotnim globalnim tržnim deležem, L'Oréal Paris s šestodstotnim ter Lancome so nepogrešljivi v ponudbi trgovcev na drobno, saj jim omogočajo, da posredno povišujejo tudi prodajo drugih izdelkov.

L'Oréal ima visoko pogajalsko moč, ki izhaja iz nizke stopnje penetracije konkurenčnih zasebnih znamk (globalno pod tremi odstotki na področju ličil) ter dejstva, da poslujejo v segmentu, kjer ljudje radi izbirajo produkte kot darila za svoje bližnje. Potrošniki so pripravljeni plačati veliko več za splošno sprejet visokokakovosten izdelek, ki ima najboljšo znamko, ob tem pa še preverjenega proizvajalca. Dojemanje teh blagovnih znamk pogosto ostane desetletja nespremenjeno, kar omogoča daljšo življenjsko dobo produkta ter vzdržnost premijskih cen.

Izrazite konkurenčne prednosti L'Oréala izhajajo ravno iz odnosov s trgovci in nizkih stroškov. V kratkem lahko pričakujemo več konkurence na tem področju. Razlog so novi distribucijski kanali, kot je e-poslovanje ter posledično lažji vstop v to dejavnost. Visoke investicije v razvoj produktov ter v oglaševanje bosta L'Oréalu omogočala ohranitev konkurenčnega položaja ter dodatno pridobivanje tržnega deleža. Tako bodo še vedno vsaj en korak pred manjšimi tekmeci.

Gibanje delnice OR FP v EUR
Vir: Bloomberg.




Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 12. novembra 2018. 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Polovični vstopni stroški do konca novembra

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Dividendni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Kitajska
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Kratkoročne obveznice - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Obvezniški - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Surovine in energija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Zdravstvo
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
September, najslabši mesec za finančne trge – mit ali resnica?
19.09.2024
Kljub potrpežljivosti in dolgoročnemu pristopu mnogih vlagateljev september že desetletja preizkuša potrpežljivost
Borzni trendi - september 2024
16.09.2024
Pregled dogajanja na borzah doma in v tujini v preteklem mesecu
Infond skladi spodbujajo okoljske in socialne značilnosti
20.08.2024
20. avgusta so začela veljati spremenjena pravila upravljanja Krovnega sklada Infond
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.