
Njihov dolgoročni uspeh bo odvisen od povečanja števila transakcij ter njihove velikosti. Zaznati je kar nekaj pozitivnih trendov. Dejavniki, ki vplivajo nanje, so zunanje narave: s covidom-19 povezano povpraševanje, vseprisotnost pametnih telefonov, ustvarjanje bogastva, v tretjem svetu je še vedno slabo razvita plačilna infrastruktura. Dejavniki, ki izhajajo iz samega podjetja, so široka ponudba, tehnologija za platforme spletnih in stacionarnih plačil ter različne rešitve pri pošiljanju. Na podlagi teh dejavnikov lahko pričakujemo, da bo Meli izkoristil trende, povezane s pospešeno digitalizacijo v trgovini v Latinski Ameriki kljub zelo nihajnemu ekonomskemu položaju v regiji.
Podjetje ocenjuje, da je na njihovih trgih v Latinski Ameriki več kot 400 milijonov uporabnikov interneta. To pomeni, da splet uporablja manj kot 70 odstotkov prebivalstva, medtem ko ga v Severni Ameriki več kot 95 odstotkov. Na podlagi tega lahko v prihodnjih petih letih pričakujemo od 40 do 50 milijonov novih uporabnikov storitev, ki jih ponuja Mercado libre. To mu daje dobre možnosti za rast glede na sedanjo osnovo 70 milijonov aktivnih uporabnikov v prvem četrtletju letošnjega leta. Zelo verjetno je, da jim bo uspelo veliko večino sedanjih uporabnikov privabiti, da bodo postali njihove dosmrtne stranke. So na dobri poti, da to dosežejo, saj precej vlagajo v tehnologijo, brezplačno poštnino, programe zvestobe ter blagovno znamko.
Melijev mrežni učinek bi se moral razširiti tudi na druge storitve. Tako bi moral njihov ponudnik plačilnih storitev veliko pridobiti iz rasti količinske prodaje, višje stopnje uporabe njihovih storitev in različnih vrst plačil (mobilna, stacionarna, krediti, plačila P2P). Glede na njihove rastoče logistične storitve za druge, širšo bazo velikih trgovcev in izboljšavami oglaševanja bodo še povečali svoje marže tako iz trgovskega kot finančnotehnološkega segmenta, ki so povprečno znašale 9,5 oz. 3,1 odstotka. Pričakujejo, da jim jih bo uspel povišati na 16,2 ter 3,2 odstotka. To le potrjuje njihove izrazite konkurenčne prednosti, ki se bodo v prihodnje še izboljševale. Tudi povprečen prilagojeni donos na investirani kapital v zadnjih treh letih potrjuje tezo o izrazitih konkurenčnih prednostih, saj je znašal kar 106 odstotkov.
Meli se v segmentu spletne trgovine v Latinski Ameriki spopada z omejeno konkurenco. Najostrejša konkurenta sta Amazon ter Ebay, manj pa posamezni lokalni igralci, na primer B2W. Lokalni igralci so konkurenca le na področju plačil. Zelo verjetno se bo z njo dobro boril prek mobilnih naprav, plačil, pošiljanja ter lojalnosti kupcev, pri tem bo vsaka izmed štirih omenjenih kategorij lahko dober vzvod za privabljanje novih trgovcev, ki se želijo širiti v Latinski Ameriki.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 9. avgusta 2021