V zadnjih nekaj letih se je Alibaba iz tradicionalnega podjetja za e-poslovanje razvil v konglomerat za velike podatke (osredotočenost na podatke se nanaša na arhitekturo, kjer so podatki osnovno in trajno sredstvo, aplikacije pa pridejo in grejo). Tako imajo vse podatke o transakcijah s svojih »tržnic«, finančnih storitvah. Podjetjem omogočajo, da svoj posel premaknejo v oblak, ponujajo platforme za medije in zabavo. Hkrati ponujajo različne spletne storitve in tudi tiste brez spletne povezave (online/offline). V primeru Alibabe je zelo očitno, da jim močan mrežni učinek na področju e-poslovanja omogoča, da se uspešno širijo na druge segmente.
Njihove spletne storitve vplivajo na veliko večino kitajskih uporabnikov interneta, vključno s 70-odstotno stopnjo penetracije e-trgovine Taobao/Tmall, ki jev lasti Alibabe.
Alibaba tako pridobi izvorne podatke, ki jih lahko uporabi za pomoč trgovcem in drugim potrošniškim blagovnim znamkam pri razvijanju poosebljenih mobilnih trženjskih in vsebinskih strategij. Tako širijo ciljne skupine, povišajo razmerja med kliki in dejanskimi nakupi, ob tem pa povečajo donosnost poslovanja podjetij, ki uporabljajo njihove storitve. Uporabniki postajajo vse bolj odvisni od njihovih »tržnic« in plačilnih rešitev. Maloprodajni prihodki še naprej presegajo druge konkurente na Kitajskem, delno zaradi poudarka na trgovcih višje kakovosti.
Večino denarnega toka Alibabe prispevajo Taobao/Tmall, Cainiao ter Alipay/Ant Financial. AliCloud, digitalna zabava ter dostava hrane (Ele.me) imajo zaradi globalizacije zelo verjetno dober dolgoročni potencial. Kratkoročno bo AliCloud precej investiral, kar je logično, saj prihodki na uporabnika še naprej rastejo. Hkrati pa ta rast izhaja iz vse večje uporabe vsebin z višjo dodano vrednostjo, kar lahko vodi do srednjeročnega povišanja marž.

Vir: Bloomberg.
V fiskalnem letu 2019 so dosegli 39-odstotno organsko rast prihodkov. Število uporabnikov njihovih »tržnic« za trgovce na drobno je zraslo za 102 milijona na 654 milijonov. Vrednost prodanega blaga se je povečala za 19 odstotkov na 853 milijard USD. Prilagojeni dobiček iz poslovanja je bil višji za 19 odstotkov. Prihodnja rast prihodkov in prostega denarnega toka bosta odvisna predvsem od rasti števila uporabnikov ter zvišanja stopnje monetizacije. Tveganje pri rasti predstavljajo konkurenčne B2C platforme in razvoj novih tehnologij, ki bi lahko spremenile ekonomiko industrije. Tveganje predstavljajo tudi nepredvidljive makro razmere.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 8. junija 2019