Zanimiva delnica: Skupina Alibaba | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  10.07.2019

Konglomerat Alibaba je iz tradicionalnega podjetja za e-poslovanje prešel na velike podatke

 
Skupino Alibaba je ustanovilo 18 ljudi, ki jih je vodil Jack Ma, nekdanji učitelj angleškega jezika na Kitajskem. Od samega začetka so ustanovitelji verjeli, da bo splet malim podjetjem olajšal uporabo inovacij in tehnologije ter jim s tem omogočil zelo hitro rast. Obenem bodo učinkoviteje tekmovala tako na domačem kot globalnem trgu. Ob zagonu svoje prve spletne strani so pomagali pri prodaji na mednarodni ravni kitajskim izvoznikom, proizvajalcem in podjetnikom. Alibaba je prerasel v vodilno svetovno podjetje na področju spletnega in mobilnega poslovanja.

V zadnjih nekaj letih se je Alibaba iz tradicionalnega podjetja za e-poslovanje razvil v konglomerat za velike podatke (osredotočenost na podatke se nanaša na arhitekturo, kjer so podatki osnovno in trajno sredstvo, aplikacije pa pridejo in grejo). Tako imajo vse podatke o transakcijah s svojih »tržnic«, finančnih storitvah. Podjetjem omogočajo, da svoj posel premaknejo v oblak, ponujajo platforme za medije in zabavo. Hkrati ponujajo različne spletne storitve in tudi tiste brez spletne povezave (online/offline). V primeru Alibabe je zelo očitno, da jim močan mrežni učinek na področju e-poslovanja omogoča, da se uspešno širijo na druge segmente.

Njihove spletne storitve vplivajo na veliko večino kitajskih uporabnikov interneta, vključno s 70-odstotno stopnjo penetracije e-trgovine Taobao/Tmall, ki jev lasti Alibabe.

Alibaba tako pridobi izvorne podatke, ki jih lahko uporabi za pomoč trgovcem in drugim potrošniškim blagovnim znamkam pri razvijanju poosebljenih mobilnih trženjskih in vsebinskih strategij. Tako širijo ciljne skupine, povišajo razmerja med kliki in dejanskimi nakupi, ob tem pa povečajo donosnost poslovanja podjetij, ki uporabljajo njihove storitve. Uporabniki postajajo vse bolj odvisni od njihovih »tržnic« in plačilnih rešitev. Maloprodajni prihodki še naprej presegajo druge konkurente na Kitajskem, delno zaradi poudarka na trgovcih višje kakovosti.

Večino denarnega toka Alibabe prispevajo Taobao/Tmall, Cainiao ter Alipay/Ant Financial. AliCloud, digitalna zabava ter dostava hrane (Ele.me) imajo zaradi globalizacije zelo verjetno dober dolgoročni potencial. Kratkoročno bo AliCloud precej investiral, kar je logično, saj prihodki na uporabnika še naprej rastejo. Hkrati pa ta rast izhaja iz vse večje uporabe vsebin z višjo dodano vrednostjo, kar lahko vodi do srednjeročnega povišanja marž.  

Gibanje cene delnice BABA v USD
Vir: Bloomberg.

V fiskalnem letu 2019 so dosegli 39-odstotno organsko rast prihodkov. Število uporabnikov njihovih »tržnic« za trgovce na drobno je zraslo za 102 milijona na 654 milijonov. Vrednost prodanega blaga se je povečala za 19 odstotkov na 853 milijard USD. Prilagojeni dobiček iz poslovanja je bil višji za 19 odstotkov. Prihodnja rast prihodkov in prostega denarnega toka bosta odvisna predvsem od rasti števila uporabnikov ter zvišanja stopnje monetizacije. Tveganje pri rasti predstavljajo konkurenčne B2C platforme in razvoj novih tehnologij, ki bi lahko spremenile ekonomiko industrije. Tveganje predstavljajo tudi nepredvidljive makro razmere.




Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 8. junija 2019 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice BABA US so v portfeljih

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.