Zanimiva delnica: Union Pacific | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  16.01.2019

V Ameriki je železnica uspešna s prevozom tovora

 
Union Pacific (UP) je največja železniška družba v Severni Ameriki s skoraj 160-letno zgodovino. Poslujejo na 32.000 miljah železniških prog oziroma dveh tretjinah vseh prog na ameriškem zahodu. Leta 2018 je 42.000 zaposlenih ustvarilo skoraj 29 milijard USD prihodkov iz prevoza.

Specializirani so za prevoz premoga, kemikalij in energentov, industrijskih produktov ter kmetijskih izdelkov. So tudi lastniki četrtinskega deleža mehiške železniške družbe Ferromex. Približno 10 % prihodkov ustvarijo iz naslova prevoza v ali iz Mehike.

Njihov uspeh se je pričel z delno deregulacijo v 80. letih prejšnjega stoletja. Takrat so lahko ukinili nedonosne proge ter povečali učinkovitost s konsolidacijo industrije. Število konkurentov se je znižalo z več kot 40 na 9 glavnih podjetij iz tega segmenta. Učinkovitost železnic se je povečala z optimiziranjem velikosti poslovnih sredstev, zmanjševanjem števila oseb v posadki in uvajanjem tehnologije. UP je zelo prilagodljivo podjetje glede na svojo velikost in velik obseg sredstev. Ko se je leta 2009 obseg pretovora znižal za 16 %, je UP znižal stroške še hitreje, kot se je zmanjšala prodaja. Maržo iz poslovanja so nato zviševali vse do leta 2015. Takrat so kljub 18-odstotnemu upadu pretovora premoga dosegli rekordne marže. Določitev novih cen za stare dolgoročne pogodbe je bila v zadnjih letih glavna investicijska zgodba. Stare pogodbe niso v celoti izražale tržnih razmer. Ta učinek počasi slabi.

Za UP so značilne velike konkurenčne prednosti. Osnova sta stroškovna učinkovitost ter obseg poslovanja. Promet z blagom seveda poteka tudi z ladjami, letali, tovornjaki, a železnice so daleč najcenejša izbira. Njihova stroškovna učinkovitost postane še posebno izrazita pri prevozu tovora z nizko vrednostjo na enoto teže. Železnice bi naj bile od 4 do 5-krat učinkovitejše glede porabe goriva kot prevoz s tovornjaki. Dodatna prednost je še večja kapaciteta tovornih vagonov v primerjavi s tovornjaki, možnost priključitve dodatnih vagonov ter tako učinkovitejša uporaba delovne sile.

Tudi za dobrine, ki jih je mogoče prepeljati s tovornjaki, je železnica na enaki relaciji za 10 do 30 % cenejša izbira. UP ima strateško dobro umeščeno svojo mrežo prog, saj so prisotni na vseh pomembnih področjih. Tako imajo na zahodni obali ZDA dostop do pristanišč, ki poslujejo predvsem z Azijo. Povezani so z Wyomingom, od koder poteka dobava premoga, ter z Mehiko, v katero in iz katere poteka transport predvsem kmetijskih izdelkov. To predstavlja visoke vstopne ovire novim konkurentom, ki bi težko zgradili konkurenčno železniško povezavo. Zaradi izrazitih konkurenčnih prednosti je zelo verjetno, da bodo tudi v prihodnje povečevali obseg poslovanja in poviševali prevoznine.

Delničarje UP je 9. januarja razveselila novica, da je glavni izvršni direktor postal Jim Vena, izkušen na področju izvajanja principov natančnega poslovanja po železnici. To je strateška poteza, ki potrjuje, da UP vedno bolj izvaja napovedane principe »natančnega poslovanja po železnici (Precision Scheduled Railroading)«. Posledica izvajanja teh principov so dolgoročno višje marže iz poslovanja. Te principe je uvedel pokojni Hunter Harrison, njegov pomočnik je med drugimi bil prav izkušen Jim Vena.

Gibanje cene delnice Union Pacific v USD
Vir: Bloomberg.




Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 14. januarja 2019 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice UP US so v portfeljih

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.