Disney ima izrazite konkurenčne prednosti. Izhajajo iz njihove medijske mreže in podjetij z njegovo blagovno znamko. V zadnjem desetletju so na obeh področjih brez težav zviševali cene in dokazali, da imajo veliko pogajalsko moč.
ESPN ostaja ključna naložba segmenta medijskih mrež v lasti DIS. Ponuja zabavne vsebine prek kabelskega omrežja. ESPN je s svojim 24-urnim programom na vse večjem številu mrež vodilno podjetje področja športnih vsebin v Združenih državah Amerike. Dosega najvišje provizije na naročnika med vsemi kabelskimi kanali ter ustvarja prihodke z oglasi, ki merijo na moške, stare med osemnajst in devetinštirideset let. Sposobnost ESPN, da še naprej dviguje naročnine, jim omogoča potegovanje za nakup vse dražjih športnih programskih pravic. Tudi televizija Disney Channel ima dobro ekonomiko. Program sestavljajo interno ustvarjene vsebine njihovih ključnih animiranih likov ter celovečerni filmi iz obsežnega arhiva in produkcije.
20. marca letos je Disney prevzel družbo 21st Century Fox z vrsto studiev, mrež in lastniških deležev v medijskih projektih. Zelo verjetno bodo tudi njihove razvedrilne vsebine pomagale ustvarjati presežne donose na kapital kljub poslovanju v zelo zahtevnem konkurenčnem okolju medijskega trga.
Zelo verjetno se njihov konkurenčen položaj v prihodnje ne bo bistveno spreminjal. Na eni strani je segment medijskega trga, ki zaradi močne konkurence velja za zelo zahteven trg, na drugi strani pa se povpraševanje po vsebini še povečuje.
Drugi segmenti Disneyja so odvisni od svetovno priznane blagovne znamke Disney, ki ji zaupajo otroci in starši. V preteklem desetletju je podjetje dokazal sposobnost, da zasluži s svojimi liki in franšizami na več področjih, kot so filmi, domači video, tematski parki in trženje. Stabilne franšize animiranih filmov bodo še naprej rasle, saj jih ustvarjata njihova ključna studia – Walt Disney Animation Studios in Pixar. Marvel studio ustvarja serije med seboj povezanih filmov, kot so Spider man in Avengers. S prevzemom Lucasfilma je Disney nadgradil franšizo za Vojno zvezd na zavidljivo raven. Disneyjeve tematske parke in letovišča je skoraj nemogoče kopirati, še posebej ob upoštevanju njihovih vezi z lastnimi franšizami ter drugimi poslovnimi področji.
Njihovi programi DTC, HULU, ESPN+ ter Disney+ bodo pridobili zaradi novih vsebin, ustvarjenih v Disneyu, Foxu in filmskih studiih ter zaradi obsežne zbirke posnetih filmov. Zelo verjetno bo Disney+ uporabil to vsebino, da bo znova ustvaril veliko, dragoceno bazo naročnikov.
Disney je v zadnjem četrtletju posloval nad pričakovanji – tako prihodki kot EBITDA so presegli pričakovanja. Zelo uspešni so pri integraciji Fox Entertainmenta ter zagonu Disney+ pozneje v tem letu. Ta dva dogodka sta Disneyjeva ključna dejavnika letošnjega leta, ki velja za leto preoblikovanja. S tem se bodo podali na visoko konkurenčen trg z neposrednim dostopom do potrošnika.

Vir: Bloomberg.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 13. maja 2019