Kljub popularnim blagovnim znamkam se je njihova prodaja v zadnjem četrtletju (od aprila do junija 2020) zmanjšala kar za 47 odstotkov, iz poslovanja so ustvarili izgubo. Oboje sicer manj negativno od pričakovanji. Tudi 78-odstotna rast spletne prodaje ni nadomestila zaprtja njihovih trgovin in veletrgovcev. Za trenutno četrtletje je pričakovati, da bo prodaja nižja za četrtino. Podobno je pri konkurenci.
Dolgoročni delničarji VFC so lahko zadovoljni z nadpovprečnimi donosi. V zadnjih 30 letih so dosegli 15,6-odstotni povprečni letni donos, merjeno v USD, medtem ko je globalni delniški indeks pridobil 6,3 odstotka. Podlaga za tako rast je portfelj močnih blagovnih znamk v več kategorijah oblačil in obutve.
Večino njihove prodaje predstavljajo tri blagovne znamke – Vans, Timberland in North Face –, od koder izvirajo njihove konkurenčne prednosti. Kljub negativnemu kratkoročnemu vplivu krize zaradi covida-19 bodo najverjetneje na dolgi rok rasli hitreje od večine konkurence. Nespremenjene bodo tudi njihove konkurenčne prednosti.
Po napovedih uprave bo v poslovnem letu 2021 njihov segment za aktivno preživljanje prostega časa (z znamko Vans) ustvaril okoli 70 odstotkov celotnega dobička iz poslovanja. Vans je bila na začetku športna znamka, sčasoma je postala blagovna znamka za vsakdanjo aktivnost. Analiza VFC je pokazala, da je bila včasih tipična stranka Vans skejter, ki pa je zdaj bolj zainteresiran za glasbo in modo kot za segment aktivnega športa. Zdaj ženske predstavljajo 60 odstotkov kupcev te blagovne znamke. Med najstniki obeh spolov je to ena izmed najbolj priljubljenih blagovnih znamk čevljev. Vans je vse manj športna in vedno bolj znamka kreativnih ljudi. Posebej priljubljeni so v starostni skupini med 13 in 24 let. Enako velja za Nike in druge konkurente. Blagovna znamka ima velik potencial, saj je s 3,9 milijarde USD prometa sorazmerno majhna v primerjavi z Nike, ki ga ustvari desetkrat več.
Zelo verjetno bo North Face precej pridobil zaradi svojega novega segmenta FutureLight, ki uporablja nepremočljivo tkanino. Pozitivno bo vplivala tudi razširitev blagovne znamke na dodatne segmente ter povečanje obsega direktne prodaje strankam. VFC pričakuje, da bo rast North Facea, ko bo vpliv krize zaradi koronavirusa oslabel, znašala med 8 in 9 odstotki. Manj predvidljivo je poslovanje blagovnih znamk Timberland ter Dickies, kjer znaša ocenjena dolgoročna rast od 3 do 4 oziroma od 5 do 6 odstotkov.
Konec leta 2019 je uprava podala napovedi za fiskalno leto 2024 – bruto marža več kot 55,5 odstotka (zdaj 52,2), marža iz poslovanja več kot 15 odstotkov (v zadnjih treh letih med 12 in 13) ter donos na investirani kapital več kot 20 odstotkov (zadnja tri leta od 19,6 do 20,9). Ti cilji so dosegljivi, a bo očitno potreben določen zamik zaradi letošnje spomladanske zaustavitve svetovnega gospodarstva.

Vir: Bloomberg.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 14. septembra 2020.