Apple je znan po tem, da njihovi produkti delujejo na lastni programski opremi in lastnih polprevodnikih. Še bolj so znani po integraciji svoje strojne in programske opreme ter storitev, uporabljajo pa tudi aplikacije tretjih oseb. Od tu izhajajo njihove konkurenčne prednosti. Za Applove naprave je značilno, da so elegantne, privlačne in jih je težko replicirati. Zaradi vsega omenjenega lahko Apple za svoje produkte in storitve zaračunava premijo glede na konkurenčne ponudnike. Kljub občudovanja vrednem ugledu, lojalnim strankam (v Ameriki imajo več kot 90 % ponavljajočih se strank) in množici edinstvenih izdelkov, ni prostora za napake.
Pomen zvestih strank
Podjetje mora ves čas izpolnjevati želje strank po dodatnih funkcijah. Glede na kratke proizvodne cikle in veliko konkurentov, ki želijo prevzeti vodilni položaj, Apple nima izrazitih konkurenčnih prednosti. Te so predvsem v visokih stroških menjave naprav in storitev za obstoječe stranke. Z dodatnimi izdelki in storitvami pridobivajo nove prihodke ter še bolj krepijo svoj iOS ekosistem (povezanost pametnih telefonov, osebnih računalnikov, tablic, ur…). Še naprej bo ključen dejavnik visok strošek menjave Applovih produktov s konkurenčnimi. Trdnost njihovega poslovnega modela lahko ponazorimo z visokim deležem zvestih strank njihovem ključnem produktu – pametnemu telefonu.Dinamiko, intenzivnost in posledice trgovinskega spora med ZDA in Kitajsko je težko napovedati. V zadnjih četrtletjih se je prodaja na tem območju že zmanjševala. Od več kot 20-odstotnega deleža celotne prodaje se je znižala na 17,6 %. Ob nadaljevanju zaostrovanj bi Applova poslovna dejavnost na Kitajskem še bolj trpela. Izrazite težave bi nastopile, če bi Kitajska začela omejevati dobave posameznih sestavnih delov pametnih telefonov, ne glede na to, da se Applovi telefoni prodajajo po vsem svetu. Apple bi najverjetneje kratkoročno zelo težko nadomestil izpad kitajskih dobaviteljev brez občutnejših posledic na donosnost poslovanja. Vse to se kaže tudi v gibanju delnice od oktobra 2018.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 10. junija 2019