Zanimiva delnica: Anheuser-Busch InBev | SAVA INFOND

Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  04.09.2019

Anheuser-Bush InBev, največji pivovar na svetu, ima v portfelju pet od desetih najbolj prodajanih znamk piva

 
Anheuser-Busch InBev (v nadaljevanju ABI) je največji pivovar na svetu in eden izmed petih največjih svetovnih podjetij v sektorju osnovnih potrošnih dobrin, merjeno z EBITDA. Po prevzemu SABMiller njihov portfelj sedaj vsebuje pet od desetih najbolje prodajanih blagovnih znamk piva in 18 blagovnih znamk, katerih maloprodaja presega milijardo dolarjev. AB InBev je nastal leta 2008 z združitvijo belgijskega InBev in ameriškega Anheuser-Buscha s sedežem v ZDA. ABI ima 62-odstotni lastniški delež v Ambevu, ki je največji pivovar v Latinski Ameriki ter četrti največji pivovar na svetu. Leta 2016 je ABI prevzel še SABMiller.

Za ABI velja, da je podjetje z najizrazitejšimi konkurenčnimi prednostmi v segmentu osnovnih potrošnih dobrin. Njihove konkurenčne prednosti izhajajo iz dveh virov – stroškovna prednost in njihova neopredmetena osnovna sredstva (predvsem blagovne znamke). Stroškovna prednost je najbolj izrazita pri ABI, saj prodajo za 2,4-krat več piva kot Heineken, kar je precej večji obseg poslovanja. To jim omogoča veliko ugodnosti pri nabavi. Tako naj bi vsako leto kupili okoli osem odstotkov celotne letine riža v ZDA. Obseg poslovanja na lokalnih trgih jim omogoča, da ustvarijo velike prihranke zaradi ekonomije obsega.

ABI ima okoli 70-odstotni tržni delež v Braziliji (tretji največji trg na svetu po prodanih količinah) ter okoli polovični delež na trgu ZDA (drugi največji trg na svetu - le kitajski je večji). Ta koncentracija poslovanja na ključnih trgih znižuje kompleksnost proizvodnje, s pridom izkoriščajo visoke fiksne stroške, ki se nato zaradi velikih prodanih količin prenesejo v precej nižje stroške na enoto piva kot pri konkurenci. Posledično imajo zaradi obojega najnižje celotne stroške na enoto piva med vsemi pivovarji. Leta 2018 so ustvarili EBITDA, ki znaša več kot 37 USD na hektoliter, drugi najboljši, Heineken, pa 23 USD EBITDA na hektoliter. Iz tega izhaja tudi njihova marža iz poslovanja, ki bo za leto 2019 znašala okoli 33 odstotkov, medtem ko jo bo konkurenca imela okoli 19 odstotkov. Ta rezultat je še toliko bolj izjemen, če upoštevamo, da sta dve vodilni blagovni znamki podjetja – Budweiser in Bud Light - namenjeni povprečnim pivcem in ne sodita v premijski razred.  

ABI je lastnik petih največjih svetovnih blagovnih znamk piva bodisi neposredno bodisi prek lastniškega kapitala v operaterju blagovne znamke. Tri od teh znamk so v kategoriji premium, kjer je zvestoba znamki višja kot v segmentih običajnega in kraft piva. Tudi v kategoriji navadnega so vodilne blagovne znamke podjetja pozitivno prepoznane pri globalnem potrošniku.

Njihov konkurenčni položaj se v prihodnje ne bo občutno spreminjal. Čeprav v pivovarski industriji stranke brez težav prehajajo od enega dobavitelja piva k drugemu, so tržni deleži glavnih igralcev ostali stabilni. Tudi v času popularizacije kraft piv ABI ni občutno izgubil tržnega deleža (le 60 bazičnih točk), enako velja za njegovi najpomembnejši blagovni znamki v ZDA. Zelo verjetno je to posledica dejstva, da kar 17 odstotkov prihodkov na tem trgu namenijo za marketing. Tako visoke investicije bodo njihov tržni položaj verjetno ohranjale nespremenjen.

gibanje cene delnice ABI BB v EUR
Vir: Bloomberg.




Članek je bil objavljen 2. septembra 2019 v prilogi Dela Posel & denar 

Želite več informacij?
Naši skrbniki vlagateljev so dosegljivi vsak delovni dan od 8. do 16. ure:



   Jasmina Polšak,
   skrbnica strank
   T: 02 229 19 98
   E: jasmina.polsak@infond.si




   Ines Zec,
   skrbnica strank
   T: 02 229 27 95
   E: ines.zec@infond.si


   
   
   mag. Mitja Vranetič,
   vodja skrbništva ključnih strank 
   T: 02 229 16 36
   E: mitja.vranetic@infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice ABI BB so v portfeljih

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Consumer
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Europe
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Beta
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Dynamic
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Alfa
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond 2040, podsklad ciljnega datuma
Infond Alfa, mešani podsklad
Infond Beta, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Life, delniški podsklad
Infond Technology, delniški podsklad
Aktualno
Morda je čas za podcenjene delnice
19.09.2019
Vlagatelji so se v negotovih časih 'nagnetli' ob delnicah podjetij, ki imajo predvidljivo poslovanje in s tem povezane ...
Infond Beta posluje že 15 let
13.09.2019
Kaj se lahko naučimo iz dosedanjega poslovanja
Kako daleč/blizu je recesija?
29.08.2019
Sentiment je slabši, kot bi to pričakovali glede na gospodarske podatke.
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Vita Kraigherja 5, 2000 Maribor, tel. 02/229 2080, fax. 02/229 2796
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.