Zanimiva delnica: Anheuser-Busch InBev | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  04.09.2019

Anheuser-Bush InBev, največji pivovar na svetu, ima v portfelju pet od desetih najbolj prodajanih znamk piva

 
Anheuser-Busch InBev (v nadaljevanju ABI) je največji pivovar na svetu in eden izmed petih največjih svetovnih podjetij v sektorju osnovnih potrošnih dobrin, merjeno z EBITDA. Po prevzemu SABMiller njihov portfelj sedaj vsebuje pet od desetih najbolje prodajanih blagovnih znamk piva in 18 blagovnih znamk, katerih maloprodaja presega milijardo dolarjev. AB InBev je nastal leta 2008 z združitvijo belgijskega InBev in ameriškega Anheuser-Buscha s sedežem v ZDA. ABI ima 62-odstotni lastniški delež v Ambevu, ki je največji pivovar v Latinski Ameriki ter četrti največji pivovar na svetu. Leta 2016 je ABI prevzel še SABMiller.

Za ABI velja, da je podjetje z najizrazitejšimi konkurenčnimi prednostmi v segmentu osnovnih potrošnih dobrin. Njihove konkurenčne prednosti izhajajo iz dveh virov – stroškovna prednost in njihova neopredmetena osnovna sredstva (predvsem blagovne znamke). Stroškovna prednost je najbolj izrazita pri ABI, saj prodajo za 2,4-krat več piva kot Heineken, kar je precej večji obseg poslovanja. To jim omogoča veliko ugodnosti pri nabavi. Tako naj bi vsako leto kupili okoli osem odstotkov celotne letine riža v ZDA. Obseg poslovanja na lokalnih trgih jim omogoča, da ustvarijo velike prihranke zaradi ekonomije obsega.

ABI ima okoli 70-odstotni tržni delež v Braziliji (tretji največji trg na svetu po prodanih količinah) ter okoli polovični delež na trgu ZDA (drugi največji trg na svetu - le kitajski je večji). Ta koncentracija poslovanja na ključnih trgih znižuje kompleksnost proizvodnje, s pridom izkoriščajo visoke fiksne stroške, ki se nato zaradi velikih prodanih količin prenesejo v precej nižje stroške na enoto piva kot pri konkurenci. Posledično imajo zaradi obojega najnižje celotne stroške na enoto piva med vsemi pivovarji. Leta 2018 so ustvarili EBITDA, ki znaša več kot 37 USD na hektoliter, drugi najboljši, Heineken, pa 23 USD EBITDA na hektoliter. Iz tega izhaja tudi njihova marža iz poslovanja, ki bo za leto 2019 znašala okoli 33 odstotkov, medtem ko jo bo konkurenca imela okoli 19 odstotkov. Ta rezultat je še toliko bolj izjemen, če upoštevamo, da sta dve vodilni blagovni znamki podjetja – Budweiser in Bud Light - namenjeni povprečnim pivcem in ne sodita v premijski razred.  

ABI je lastnik petih največjih svetovnih blagovnih znamk piva bodisi neposredno bodisi prek lastniškega kapitala v operaterju blagovne znamke. Tri od teh znamk so v kategoriji premium, kjer je zvestoba znamki višja kot v segmentih običajnega in kraft piva. Tudi v kategoriji navadnega so vodilne blagovne znamke podjetja pozitivno prepoznane pri globalnem potrošniku.

Njihov konkurenčni položaj se v prihodnje ne bo občutno spreminjal. Čeprav v pivovarski industriji stranke brez težav prehajajo od enega dobavitelja piva k drugemu, so tržni deleži glavnih igralcev ostali stabilni. Tudi v času popularizacije kraft piv ABI ni občutno izgubil tržnega deleža (le 60 bazičnih točk), enako velja za njegovi najpomembnejši blagovni znamki v ZDA. Zelo verjetno je to posledica dejstva, da kar 17 odstotkov prihodkov na tem trgu namenijo za marketing. Tako visoke investicije bodo njihov tržni položaj verjetno ohranjale nespremenjen.

gibanje cene delnice ABI BB v EUR
Vir: Bloomberg.




Članek je bil objavljen 2. septembra 2019 v prilogi Dela Posel & denar 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice ABI BB so v portfeljih

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.