Kot so prestižni izdelki podjetja LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), je prestižna tudi pozicija te družbe na kapitalskih trgih. Marca letos je delnica družbe dosegla rekordno vrednost 903,70 evra. S tem je LVMH postala prva evropska delniška družba, katere tržna kapitalizacija je presegla vrednost 500 milijard ameriških dolarjev. Samo letos so delnice LVMH narasle za 30 odstotkov, kar jih je popeljalo med deset najvrednejših podjetij na svetu, ki kotirajo na borzi. V zadnjih pet letih je delnica ustvarila 207 odstotkov donosa, za primerjavo v istem obdobju Bitcoin 265 odstotkov. Prihodki družbe so v letu 2022 znašali zavidljivih 79,2 milijarde evrov, čisti dobiček pa 14,1 milijarde evrov.
Poleg prestižnih torbic Louis Vuitton, katere cene dosegajo nekaj tisoč evrov, penin Moët in konjaka Hennessy se med naborom blagovnih znamk podjetja nahajajo še Christian Dior, Stella McCartney, ure TAG Heuer ter nakit Bulgari in Tiffany. Celoten nabor ponudbe obsega ker 75 modnih in kozmetičnih blagovnih znamk.
Največji posamezni lastnik in glavni direktor Bernard Arnault je leta 1984 prevzel reorganizacijo skupine Financière Agache, predhodnika LVMH. Holdingu je povrnil dobičkonosnost, ko se je lotil strategije razvoja vodilnega svetovnega podjetja za luksuzne izdelke. V tem procesu je ponovno oživil znamko Christian Dior kot temelj nove organizacije. LVMH, kot ga poznamo zdaj, je nastal leta 1987 v Parizu z združitvijo dveh podjetij, modne hiše Luis Vuitton (ustanovljene leta 1854) in Moët Hennessy. Moët Hennessy je bil organiziran leta 1971 kot združitev proizvajalca penin Moët & Chandon (ustanovljen 1743) in proizvajalca konjaka Hennessy (ustanovljen 1765). Kakovost izdelkov nedvomno pooseblja dolga zgodovina - najstarejše podjetje v skupini je Château d'Yquem, proizvajalec vin, ki neprekinjeno posluje že od leta 1593, to je 45 let, preden se je Ludvik XIV., najbolj znani francoski kralj, rodil.
Med glavnimi značilnostmi produktov skupine LVMH so visoka kakovost in ekskluzivnost. Torbice Louis Vuitton se na primer nikoli ne prodajajo s popustom ali podarjajo slavnim osebam. Louis Vuitton ima močan sloves visokokakovostne luksuzne blagovne znamke, ki ji za prodajo izdelkov ni treba izvajati razprodaj. Ko je prodajni cilj za določen artikel Louis Vuitton dosežen, se ta kos ukine, vse neprodano blago pa uniči.
Iz primera podjetja se kot vlagatelji marsikaj naučimo. Seveda obstajajo različne investicijske strategije, od iskanja pravega trenutka (market timing) pa do dolgoročnega kupi in drži (buy and hold). Raziskave med obema strategijama dokazujejo, da je investiranje v kakovost na dolgi rok bolj donosno - to kaže tudi primer podjetja LVMH. Najboljše naložbene strategije niso vedno tiste, ki imajo največje zgodovinske donose. Najboljše so tiste, ki delujejo za naše cilje in naš odnos do tveganj.
Komentar je bil objavljen v dnevniku Večer, 17. maja 2023.