Kitajski potrošnik na pohodu | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
dr. Uroš Vek, upravljavec naložb
dr. Uroš Vek, upravljavec naložb
Datum objave
Dne  01.03.2018

Kitajska se iz globalne tovarne spreminja v globalnega potrošnika

 
V letu 2015 smo na naši spletni strani objavili serijo štirih člankov o Kitajski, v katerih smo predstavili gospodarsko zgodovino te države in naš pogled na prihodnji razvoj gospodarstva. Takrat smo poudarili, da je Kitajska naredila prve korake k spremembi gospodarskega modela, in sicer iz gospodarskega modela, ki v celoti temelji na investicijah in izvozu, h gospodarstvu, ki sloni na potrošnji gospodinjstev.

Novejši gospodarski podatki potrjujejo odločnost in usmeritev Kitajske v v potrošnjo usmerjen gospodarski model tako, da fraza o državi, ki je svetovna tovarna, preprosto več ni na mestu. Država namreč vse bolj postaja globalni potrošnik. Delež investicij v BDP vztrajno pada, medtem ko je trend potrošnje gospodinjstev obraten. Delež potrošnje gospodinjstev v BDP je v zadnjih letih zrastel za več kot štiri odstotne točke na 39 %. V enakem obdobju je delež investicij padel iz 47,6 na 44,3 % BDP. Zraven tega se je za slabi dve odstotni točki povzpela potrošnja države na 14,4 % BDP. Skratka, potrošnja je postala najmočnejši steber BDP in znaša okrog 53 %. To je sicer še daleč od nivoja ZDA, kjer predstavlja več kot 70 % gospodarstva, vendar je trend Kitajske jasno razviden.

Posamezne komponente kitajskega BDP v %

Če analiziramo gibanje gospodarske rasti, ugotovimo podoben trend. V letu 2014 je potrošnja prispevala h gospodarski rasti več kot investicije. Do leta 2016 se je ta razkorak povečeval, in sicer je potrošnja je prispevala 4,3  odstotne točke h gospodarski rasti, medtem ko investicije 2,8 %, neto izvoz pa je bil negativen.

Prispevek komponent BDP h gospodarski rasti

Ne samo, da na Kitajskem delež potrošnje v gospodarstvu raste, temveč se spreminja tudi sestava potrošnje. Vse bolj se povečuje delež proizvodov iz segmenta trajnih potrošnih dobrin in storitev, kot so npr. ogled filmov, turizem in zdravstvo. Kitajski potrošnik postaja namreč starejši in premožnejši, kar pomeni, da je pri nakupih zahtevnejši. Opazni so trije ključni trendi:
  • pri nakupih so preklopili iz košarice proizvodov za nujno potrebo h košarici proizvodov in storitev za zadovoljstvo. Delež hrane in oblačil v strukturi potrošnje upada, medtem ko narašča delež zdrave prehrane, mobilnih aparatov, artiklov za šport, avtomobilov in izdelkov za nego telesa;
  • masovni, nizkocenovni proizvodi so nezanimivi, v trendu so dražje blagovne znamke. Kitajci favorizirajo tuje blagovne znamko, ker domačim znamkam zaradi slabe kakovosti v preteklosti preprosto ne zaupajo. Na tuje znamke gledajo kot na statusni simbol;
  • kitajski potrošnik bo v prihodnje vse manjši delež dohodka namenil za fizične dobrine in večji delež za storitve, kot so zdravstvo, izobraževanje, turizem, koncerti in ogledi filmov.


Kitajska vodi v prodaji prek spleta

Treba je povedati, da so Kitajci pri spletnih nakupi bistveno pred potrošniki v Evropi in celo v ZDA. Podatki o prodaji prek spleta kažejo ekstremne rasti Kitajske, pa tudi kako hitro se odvija ta megatrend globalnega kitajskega potrošnika. V letu 2017 je bilo prek spletnega portala Alibaba v enem samem dnevu prodanih za 25,3 mrd USD blaga, kar je več kot v treh najpomembnejših dneh prodaje prek spleta v ZDA skupaj (Thanksgiving, Black Friday in Cyber Monday). V podrobnejši analizi vidimo, da je bila spletna prodaja na Kitajskem in v ZDA še leta 2013 skoraj izenačena, z leti pa ta razkorak postaja vse večji. Ta trend se bo v prihodnje še samo okrepil.

Skratka, Kitajska gre po začrtani poti rasti potrošnje in pomemben stranski produkt te politike je zmanjševanje trgovinske presežka in posledično manjši pritisk na rast vrednosti juana.

Primerjava prodaje prek spleta Kitajska ZDA
  
Informacijo o novoobjavljenih člankih in vsebinah na spletni strani vam lahko pošljemo tudi na vaš elektronski naslov.   

Brez vstopnih stroškov za enkratna vplačila do 31. marca

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Dividendni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Kitajska
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Kratkoročne obveznice - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Obvezniški - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Surovine in energija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Zdravstvo
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.