Analogni čipi se uporabljajo za pretvarjanje signalov iz realnega sveta (zvok, temperatura in pritisk) v digitalne signale. ADI ima izrazite konkurenčne prednosti. Izhajajo iz njihovih patentov intelektualne lastnine na področju proizvodnje in oblikovanja čipov ter iz visokih stroškov zamenjave pri strankah.
Čipe je zelo težko menjati, potem ko so vgrajeni v elektronsko napravo. Nova podjetja zelo težko uspešno vstopijo na ta trg, saj je potrebno veliko znanja, večletno testiranje in nenehno izboljševanje ter doseganje visokih kakovostnih meril. Ker je trg analognih čipov zelo razdrobljen, novi tekmeci zelo težko dosegajo konkurenčno raven kakovosti in hkrati tudi proizvodnjo visokih serij.
Odločitev o nakupu analognih čipov temelji na kvaliteti in lastnostih, saj analogni čipi običajno predstavljajo majhen delež v celotnih stroških končnega izdelka. Kupci iz avtomobilske industrije, komunikacij ter industrije verjetno ne bodo izbrali slabega čipa, da bi prihranili 20 centov pri celotnih stroških opreme, ki je vredna deset tisoč evrov.
Argument, da bo ADI dolgoročno nadpovprečno uspešen, lahko najdemo v tem, da proizvajalci elektronike, potem ko izberejo analogni čip, ostanejo pri tem izboru v celotnem življenjskem obdobju naprave. Zelo drago bi bilo napravo na novo oblikovati, da bi zamenjali čip s konkurenčnim, ki z izdelkom mogoče ni kompatibilen. ADI to želi uporabiti sebi v prid, tako se osredotoča na trge, kjer se življenjska doba meri v desetletjih, v nasprotju z vse krajšimi življenjskimi cikli, povezanimi s potrošniškimi napravami.
Pozitivno je, da ima ADI prodajo zelo razpršeno tako glede na posameznega kupca kot končni trg. Na zelo razdrobljenem trgu analognih čipov ima ADI vodilni tržni delež na vseh segmentih. V segmentu konverterjev analognih čipov imajo skoraj 50-odstotni tržni delež – ti čipi se uporabljajo pri opremi komunikacijske infrastrukture in omogočajo prenos analognih signalov v digitalne in obratno. Tudi v prihodnje bo ADI ohranil svoj položaj na trgu, saj ni na voljo veliko nadomestkov - večina elektronskih naprav bo morala še naprej pretvarjati analogne signale (zvok, temperatura) v digitalne, primerne za obdelavo.

Vir: Bloomberg.
ADI ima približno 70 % prodaje iz konverterjev in ojačevalnikov, ki se uporabljajo na različnih končnih trgih, kot so brezžične bazne postaje, medicinske in industrijske aplikacije. Še posebej zanimiv je njihov trg znotraj avtomobilskega sektorja, kjer je podjetje imelo nadpovprečno rast v preteklih letih.
Elektronske vsebine se povišujejo tudi v tradicionalnih avtomobilih. Povečuje se število senzorjev, nadgrajujejo se aktivni varnostni sistemi. Tudi pri električnih in hibridnih avtomobilih se je količina čipov zelo zvišala (vsaj podvojila, pri nekaterih tudi potrojila). Podobne trende rasti količine čipov je mogoče zaznati tudi pri industrijskih aplikacijah, kjer ima ADI večdesettisoč strank. Kljub temu se še vedno sooča z izzivi na razdrobljenem analognem trgu. Podjetje ima veliko močnih konkurentov v analognih modelih čipov, industrija polprevodnikov pa je zelo ciklična. Njihova rast bo podobna kot v celotnem segmentu analognih proizvajalcev čipov.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 22. januarja 2018.