Hitro dostavo paketov izvaja hčerinsko podjetje DHL, ki dosega skoraj 70 odstotkov celotnih prihodkov skupine DP. Razliko prihodkov dosega segment spletne trgovine in razvoza paketov. S pomočjo zadnjih dveh segmentov bodo več kot nadomestili padec v segmentu osnovne (tradicionalne) poštne dejavnosti ter zelo verjetno dosegali enomestno rast tudi v prihodnje. DHL Ekspress je zelo dobro umeščen na mednarodnem in medcelinskem hitrem prevozu paketov na področju Evrope, Severne Amerike in Azije. Enota, ki se ukvarja z zračnim in morskim prevozom, kljub kratkoročno nižjem obsegu globalne trgovine precej pridobiva zaradi reorganizacije na področju informacijske tehnologije.
Pomembno je poudariti, da jim je v preteklih letih uspeli povečevati tako marže kot tržni delež. To je posledica visokih investicij v mrežo ter agresivne aktivnosti pri povečevanju učinkovitosti. Globalna recesija leta 2009 je razkrila napake podjetij v težavah in poudarila pomembnost povečanja učinkovitosti. DP DHL se je uspešno na novo umestil na trg ter prestrukturiral svoje dejavnosti. V letih 2008 in 2009 so v ZDA zaprli dejavnost domačih hitrih prevozov pošiljk, ki jim je prinašala izgubo.
Ob tem so pospešili glavne aktivnosti na področju zniževanja stroškov – fiksne stroške so znižali za eno milijardo EUR letno. Leta 2010 so prodali nedonosni dejavnosti hitrih dostave v Veliki Britaniji in Franciji, leto kasneje dejavnost posredovanja tovornega prometa v ZDA. Leta 2013 so se umaknili iz segmenta lokalnih hitrih prevozov v Avstraliji, Novi Zelandiji in Romuniji.
Od takrat so njihove mednarodne poenostavljene ekspresne dejavnosti dosegle visoke rasti donosnosti. Ob tem so dobro izkoristili trend sprememb navad potrošnikov, ki opravijo vse več spletnih nakupov in zato potrebujejo zanesljivega ponudnika hitre dostave paketov. To je tudi ključni razlog za povečanje tržnega deleža. Pred kratkim so se morali spopasti z rastjo stroškov paketnega omrežja na hitro rastočem segmentu B2C (podjetje - stranka) ter višjimi stroški dela. Oboje so uspešno nadomestili s povečano učinkovitostjo.
Obsežna svetovna distribucijska mreža, predvsem na področju hitre dostave manjših paketov, jim zagotavlja vzdržne konkurenčne prednosti. Srednjeročno ni povsem jasno, kakšen bo vpliv pandemije na rast marž. Pričakovati pa je, da se bo podjetje uspešno prilagajalo različnim prihodnjim izzivom. Letošnji rezultati so bili precej pod vplivom pandemije.

Vir: Bloomberg.
V drugem četrtletju letos so dosegli 4,5-odstotno rast prodaje (v zadnjih treh letih je povprečna letna rast prodaje znašala 3,5 %). K tej rasti je precej prispevala večja aktivnost potrošnikov pri spletnih trgovcih ter možnost povišanja cen pri letalskih prevozih zaradi omejenih kapacitet, kar je več kot nadomestilo negativni vpliv pandemije na segment poslovanja med podjetji (B2B). Nadaljevanje momenta pri poslovanju so potrdili tudi preliminarni rezultati za tretje četrtletje, v katerih je uprava zelo povečala napovedi za letošnje poslovanje.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 12. oktobra 2020.