So največji svetovni špediter na področju letalskih in pomorskih prevozov. V zadnjem času se je njihov segment poštnih storitev v Nemčiji (16 % vseh prihodkov) soočal s postopnim upadanjem povpraševanja ter z restriktivnim regulatornim okoljem. Zniževanje teh prihodkov uspešno nadomeščajo s prevozom hitre pošte – storitve DHL ekspres (70 % vseh prihodkov) ter segmentom e-trgovine oziroma paketov (14 % vseh prihodkov).
Sedanja oblika Deutsche Post DHL izhaja iz zadnje globalne recesije v letih 2008 in 2009. Takrat so bili prisiljeni v prestrukturiranje, da odpravijo težave, ki so še bolj prišle do izraza v teh letih. Večina aktivnosti je bila usmerjenih v povišanje učinkovitosti. Opustili so svojo ekspres dejavnost na ameriškem trgu, ki je ustvarjala visoko izgubo, opustili bančni segment in za kar milijardo dolarjev znižali stroške.
V naslednjih letih so prodali lokalne ekspres dejavnosti v Franciji in Veliki Britaniji, v Avstraliji, Novi Zelandiji in Romuniji. Racionaliziran segment mednarodnih ekspresnih storitev ima od takrat visoko rast donosnosti. Delno je to posledica ugodnih trendov v mednarodni trgovini ter strukturnih sprememb - rasti spletnih trgovin.
DHL ekspres ima dober položaj v mednarodnih hitrih prevozih paketov, predvsem v Zahodni Evropi in Severni Ameriki. Višje marže in povišanje tržnega deleža (s 30 % leta 2010 na 34 % leta 2017) so jim prinesle tudi visoke investicije v poslovno mrežo ter izboljšanje stroškovne učinkovitosti.

Vir: Bloomberg.
Ameriška tekmeca UPS in FedEx gradita svojo logistično infrastrukturo na glavnih mednarodnih ekspres trgih (Evropa ter Azija-Pacifik) DHL-a. Kljub temu ima Deutsche Post DHL določene konkurenčne prednosti. Izhajajo iz stroškovnih prednost - ekonomija obsega otežuje vstop novim in manjšim ponudnikom. Deutsche Post DHL je zgradil ogromno globalno distribucijsko mrežo, ki jim zagotavlja ekonomijo obsega in visoke ovire za vstop na določenih geografskih področjih. DHL ekspres upravlja več kot 4.000 objektov in ima 3 globalna ter 15 regionalnih »vozlišč«, od koder dostavlja pakete v 220 različnih držav. Na področju storitev mednarodne hitre pošte je DHL dosegel 41-odstotni tržni delež v Evropi ter 44-odstotni delež na hitro rastočem trgu Azije in Pacifika. Že leta jim uspeva ohranjati zdrav vodilni položaj, in to kljub temu, da sta glavna konkurenta precej blizu na njegovih ključnih trgih – UPS ima 37-odstotni tržni delež (vključno s prevzetim TNT) v Evropi, FedEx pa 20-odstotnega v Azijsko-pacifiški regiji.
DHL bo tudi v prihodnje uspelo vzdrževati obstoječi konkurenčen položaj predvsem zaradi svoje obsežne globalne distribucijske mreže na najpomembnejši trgih. Drugače bo za Deutsche Post DHL na področju poštnih storitev v Nemčiji. Razlog je postopna liberalizacija trga – Deutsche Post DHL je leta 2013 imel še 64,7-odstotni tržni delež, sedaj je ta malo pod 61 %.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 15. oktobra 2018.