Zanimiva delnica: Deutsche Post DHL | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  17.10.2018

Vodilni svetovni ponudnik storitev hitre pošte - hitra dostava in paketi iz e-trgovin so prihodnost pošte.

 
Deutsche Post DHL je vodilni evropski ponudnik poštnih storitev v Evropi ter s svojo DHL ekspres, ki ima 38-odstotni tržni delež (FedEx 29 % ter UPS 22 %) vodilni svetovni ponudnik storitev hitre pošte, ki je vse od finančne krize krepil položaj.

So največji svetovni špediter na področju letalskih in pomorskih prevozov. V zadnjem času se je njihov segment poštnih storitev v Nemčiji (16 % vseh prihodkov) soočal s postopnim upadanjem povpraševanja ter z restriktivnim regulatornim okoljem. Zniževanje teh prihodkov uspešno nadomeščajo s prevozom hitre pošte – storitve DHL ekspres (70 % vseh prihodkov) ter segmentom e-trgovine oziroma paketov (14 % vseh prihodkov).

Sedanja oblika Deutsche Post DHL izhaja iz zadnje globalne recesije v letih 2008 in 2009. Takrat so bili prisiljeni v prestrukturiranje, da odpravijo težave, ki so še bolj prišle do izraza v teh letih. Večina aktivnosti je bila usmerjenih v povišanje učinkovitosti. Opustili so svojo ekspres dejavnost na ameriškem trgu, ki je ustvarjala visoko izgubo, opustili bančni segment in za kar milijardo dolarjev znižali stroške.

V naslednjih letih so prodali lokalne ekspres dejavnosti v Franciji in Veliki Britaniji, v Avstraliji, Novi Zelandiji in Romuniji. Racionaliziran segment mednarodnih ekspresnih storitev ima od takrat visoko rast donosnosti. Delno je to posledica ugodnih trendov v mednarodni trgovini ter strukturnih sprememb - rasti spletnih trgovin.

DHL ekspres ima dober položaj v mednarodnih hitrih prevozih paketov, predvsem v Zahodni Evropi in Severni Ameriki. Višje marže in povišanje tržnega deleža (s 30 % leta 2010 na 34 % leta 2017) so jim prinesle tudi visoke investicije v poslovno mrežo ter izboljšanje stroškovne učinkovitosti.

Gibanje cene delnic Deutsche Post DHL v USD
Vir: Bloomberg.

Ameriška tekmeca UPS in FedEx gradita svojo logistično infrastrukturo na glavnih mednarodnih ekspres trgih (Evropa ter Azija-Pacifik) DHL-a. Kljub temu ima Deutsche Post DHL določene konkurenčne prednosti. Izhajajo iz stroškovnih prednost - ekonomija obsega otežuje vstop novim in manjšim ponudnikom. Deutsche Post DHL je zgradil ogromno globalno distribucijsko mrežo, ki jim zagotavlja ekonomijo obsega in visoke ovire za vstop na določenih geografskih področjih. DHL ekspres upravlja več kot 4.000 objektov in ima 3 globalna ter 15 regionalnih »vozlišč«, od koder dostavlja pakete v 220 različnih držav. Na področju storitev mednarodne hitre pošte je DHL dosegel 41-odstotni tržni delež v Evropi ter 44-odstotni delež na hitro rastočem trgu Azije in Pacifika. Že leta jim uspeva ohranjati zdrav vodilni položaj, in to kljub temu, da sta glavna konkurenta precej blizu na njegovih ključnih trgih – UPS ima 37-odstotni tržni delež (vključno s prevzetim TNT) v Evropi, FedEx pa 20-odstotnega v Azijsko-pacifiški regiji.

DHL bo tudi v prihodnje uspelo vzdrževati obstoječi konkurenčen položaj predvsem zaradi svoje obsežne globalne distribucijske mreže na najpomembnejši trgih. Drugače bo za Deutsche Post DHL na področju poštnih storitev v Nemčiji. Razlog je postopna liberalizacija trga – Deutsche Post DHL je leta 2013 imel še 64,7-odstotni tržni delež, sedaj je ta malo pod 61 %.




Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 15. oktobra 2018.
  

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 
Informacijo o novoobjavljenih člankih in vsebinah na spletni strani vam lahko pošljemo tudi na vaš elektronski naslov.   

Polovični vstopni stroški do konca novembra

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Dividendni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Kitajska
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Kratkoročne obveznice - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Obvezniški - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Surovine in energija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Zdravstvo
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.