V Ameriki je glavni tekmec Fedex, v Evropi DHL, ki ima tudi največji tržni delež na evropskem trgu. UPS dosega višje marže in donos na investirani kapital kot tekmeci, in to kljub močnim sindikatom ter kapitalsko intenzivni dejavnosti. To je posledica njihovih konkurenčnih prednosti, ki večinoma izvirajo iz najbolj razvejane mreže za dostavo paketov.
Ta izhaja iz dejstva, da so v ZDA prisotni v dejavnosti dostave po tleh občutno dalj časa kot Fedex. V zadnjem poslovnem letu so po svetu v povprečju na dan po tleh dostavili 18,7 milijona paketov, Fedex le 11,8 milijona. V ZDA je razlika še večja, saj je UPS dostavil 15,2 milijona paketov dnevno, Fedex pa 9 milijonov. Pomembno je vedeti, da pošiljatelji cenijo prednost, ki jim zagotavlja UPS, da isti voznik prevzame paket tako za storitev hitre pošte kot tudi osnovno storitev in vse to znotraj enotne mreže UPS.
Fedex take združene storitve na vrhuncu poletne sezone ni zmožen zagotoviti. Tako mora npr. poslati dva različna voznika k isti stranki za hitro in navadno pošto ter kasneje vsako po svoji mreži, posledica pa so občutno višji spremenljivi stroški.
Na njihovo poslovanje dostave paketov bo dolgoročno pozitivno vplival trend rasti obsega spletne trgovine. Rast bo verjetno dolgoročno znižala marže tudi UPS, saj se jim bo povečal delež dostave pošiljk B2C (od podjetij k posameznikom), za katere je značilno, da imajo nižjo maržo.
Rast iz tega segmenta bo delno omejena, saj Amazon precej vlaga v lastno dostavno mrežo za krajše poti. Iz tega naslova izvira tveganje, da bi Amazon zgradil in uporabil lastno dostavno mrežo. Amazon je njihova največja stranka, UPS z njim ustvari 11,5 % prihodkov. Vseeno Amazon potrebuje zmogljivosti UPS – za zdaj velja, da je to bolj ekonomično, kot pa če bi ustvaril celotno lastno mrežo za dostavo paketov, za kar bi bile potrebne visoke investicije.
Rezultati letošnjega drugega četrtletja, objavljeni konec julija, so bili presenečenje. Prihodki UPS so se povišali za 13 % (preteklo četrtletje 5-odstotna rast) in bili krepko nad napovedmi. Pandemija je bistveno pospešila prodajo velikim trgovcem na drobno po spletu in pri dostavah paketov posameznikom v ZDA in Evropi.

Vir: Bloomberg.
V mednarodnem prometu sta pozitivno vplivala povišano povpraševanje po letalskem prevozu iz Azije ter povišana aktivnost v segmentu B2C, ki sta nadomestila upad aktivnosti B2B. Prihodki iz dostave paketov v ZDA so se povišali za 17 %, število dnevnih pošiljk pa za 23 %. Razlog je v 65-odstotni rasti B2C, ki je nadomestila 22-odstotni upad B2B (najbolj prizadet zaradi zaprtja gospodarstva). V mednarodnem prometu so prihodki zrasli za 7 %, število povprečnih dnevnih pošiljk se je povišalo za desetino. Prilagojena marža iz poslovanja se je znižala za 60 bazičnih točk na 11,4 %, kar je bolje od pričakovanj. Vzrok za znižanje marže lahko najdemo v rasti segmenta B2C (ima nižje marže) ter v stroških, povezanih s covidom-19.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 17. avgusta 2020