Zanimiva delnica: UPS | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  19.08.2020

Dostava paketov je posel, ki mu je covid-19 dal pospešek, dobre pa so tudi napovedi za nadaljnjo rast.

 
UPS je največje svetovno podjetje na področju dostave paketov. V svoji dostavni floti ima več kot 100.000 vozil ter 500 letal. Ima še nekaj sto sortirnih centrov. Vsak dan dostavijo okoli 22 milijonov paketov – tako prebivalstvu kot podjetjem po svetu. Ameriški segment paketov ustvari 61 % vseh prihodkov, medtem ko na mednarodne odpade 20 %. Preostalih 19 % ustvarijo ladijski in letalski promet, posredovanje tovornih vozil ter pogodbena logistika.

V Ameriki je glavni tekmec Fedex, v Evropi DHL, ki ima tudi največji tržni delež na evropskem trgu. UPS dosega višje marže in donos na investirani kapital kot tekmeci, in to kljub močnim sindikatom ter kapitalsko intenzivni dejavnosti. To je posledica njihovih konkurenčnih prednosti, ki večinoma izvirajo iz najbolj razvejane mreže za dostavo paketov.

Ta izhaja iz dejstva, da so v ZDA prisotni v dejavnosti dostave po tleh občutno dalj časa kot Fedex. V zadnjem poslovnem letu so po svetu v povprečju na dan po tleh dostavili 18,7 milijona paketov, Fedex le 11,8 milijona. V ZDA je razlika še večja, saj je UPS dostavil 15,2 milijona paketov dnevno, Fedex pa 9 milijonov. Pomembno je vedeti, da pošiljatelji cenijo prednost, ki jim zagotavlja UPS, da isti voznik prevzame paket tako za storitev hitre pošte kot tudi osnovno storitev in vse to znotraj enotne mreže UPS.

Fedex take združene storitve na vrhuncu poletne sezone ni zmožen zagotoviti. Tako mora npr. poslati dva različna voznika k isti stranki za hitro in navadno pošto ter kasneje vsako po svoji mreži, posledica pa so občutno višji spremenljivi stroški.

Na njihovo poslovanje dostave paketov bo dolgoročno pozitivno vplival trend rasti obsega spletne trgovine. Rast bo verjetno dolgoročno znižala marže tudi UPS, saj se jim bo povečal delež dostave pošiljk B2C (od podjetij k posameznikom), za katere je značilno, da imajo nižjo maržo.

Rast iz tega segmenta bo delno omejena, saj Amazon precej vlaga v lastno dostavno mrežo za krajše poti. Iz tega naslova izvira tveganje, da bi Amazon zgradil in uporabil lastno dostavno mrežo. Amazon je njihova največja stranka, UPS z njim ustvari 11,5 % prihodkov. Vseeno Amazon  potrebuje zmogljivosti UPS – za zdaj velja, da je to bolj ekonomično, kot pa če bi ustvaril celotno lastno mrežo za dostavo paketov, za kar bi bile potrebne visoke investicije.

Rezultati letošnjega drugega četrtletja, objavljeni konec julija, so bili presenečenje. Prihodki UPS so se povišali za 13 % (preteklo četrtletje 5-odstotna rast) in bili krepko nad napovedmi. Pandemija je bistveno pospešila prodajo velikim trgovcem na drobno po spletu in pri dostavah paketov posameznikom v ZDA in Evropi.

Gibanje cene delnice UPS US
Vir: Bloomberg.

V mednarodnem prometu sta pozitivno vplivala povišano povpraševanje po letalskem prevozu iz Azije ter povišana aktivnost v segmentu B2C, ki sta nadomestila upad aktivnosti B2B. Prihodki iz dostave paketov v ZDA so se povišali za 17 %, število dnevnih pošiljk pa za 23 %. Razlog je v 65-odstotni rasti B2C, ki je nadomestila 22-odstotni upad B2B (najbolj prizadet zaradi zaprtja gospodarstva). V mednarodnem prometu so prihodki zrasli za 7 %, število povprečnih dnevnih pošiljk se je povišalo za desetino. Prilagojena marža iz poslovanja se je znižala za 60 bazičnih točk na 11,4 %, kar je bolje od pričakovanj. Vzrok za znižanje marže lahko najdemo v rasti segmenta B2C (ima nižje marže) ter v stroških, povezanih s covidom-19.





Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 17. avgusta 2020 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice UPS so v portfeljih:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
*Podatki na tej spletni strani ne predstavljajo naložbenega priporočila ali storitev investicijskega svetovanja, niti ne pomenijo ponudbe ali vabila k nakupu ali prodaji enot investicijskih kuponov vzajemnih skladov ali katerihkoli vrednostnih papirjev, finančnih naložb in naložbenih skupin, temveč so samo informativne narave in predstavljajo kratko informacijo bistvenih značilnosti sklada, trgov vrednostnih papirjev oz. posameznih vrednostnih papirjev.
Podrobne in zavezujoče informacije o skladih so navedene in dosegljive samo v dokumentih Ključni podatki za vlagatelje, Prospekt z vključenimi pravili upravljanja ter zadnjem revidiranem letnem in polletnem poročilu sklada, ki so objavljeni na tej spletni strani. Izračuni preteklih donosnosti oziroma spremembe VEP temeljijo na podatkih o vrednosti enote premoženja. Vstopni in izstopni stroški zmanjšujejo prikazan donos. Pretekla uspešnost ne napoveduje prihodnjih donosov. V primerih, ko izbrani datumi padejo na nedelovne dni, je prikazana oziroma upoštevana vrednost enote premoženja zadnjega veljavnega obračunskega dne.
Družba morda je ali še bo za račun skladov v upravljanju ali v lastnem imenu sklepala posle z nekaterimi vrednostnimi papirji ali naložbenimi skupinami, ki so navedeni v vsebinah na tej spletni strani, lahko pa so ali bodo to počele tudi osebe, ki so sodelovale pri pripravi teh vsebin, vse v skladu s Politiko obvladovanja nasprotij interesov, ki je dostopna na spletni strani www.infond.si.
Družba ne odgovarja za morebitno neposredno ali posredno škodo, obveznosti in/ali izgubo, nastalo kot posledica odločitve na podlagi predmetnega informativnega gradiva.
Družba tudi ne prevzema odgovornosti zaradi napačnih ali nepopolnih podatkov in/ali informacij v vsebinah na spletni strani, razen v primeru naklepa ali velike malomarnosti družbe ali njenih predstavnikov, kar se presoja po standardu skrbnosti dobrega strokovnjaka.
Prosimo, upoštevajte tudi podrobnejše opozorilo vlagateljem.
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.