Zanimiva delnica: Adidas | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  13.02.2019

Adidas lahko svoje izdelke prodaja kot premijske, kar na trgu ni običajno

 
Adidas (v nadaljevanju ADS) je drugi največji proizvajalec športne opreme na svetu. Zanj sta značilna portfelj močnih blagovnih znamk in dolga zgodovina inovacij produktov v 69 letih poslovanja. ADS prodaja produkte pod blagovnima znamkama Adidas (okoli 92,5 odstotka celotne prodaje ADS) in Reebok (okoli 7,5 odstotka celotne prodaje) po vsem svetu. 28 odstotkov prodaje ustvari v Evropi, 21,6 v Severni Ameriki, 32,2 v regiji Azija Pacifik - od tega samo na Kitajskem več kot 18 odstotkov - in 14,2 odstotka na drugih razvijajočih se trgih. Široka geografska razpršenost poslovanja potrjuje tezo, da so njihove blagovne znamke dobro sprejete med različnimi skupinami potrošnikov.

Konkurenčne prednosti ADS izhajajo iz močne blagovne znamke, kar dokazuje njegov položaj drugega največjega proizvajalca športne obutve, oblačil in opreme. Posledica skoraj sedemdesetletnega razvoja blagovne znamke je, da svoje izdelke lahko prodaja kot premijske. Zaradi kratkotrajne narave blagovnih znamk v potrošniškem prostoru je to dejstvo impresivno. Stroškovne prednosti pred Nikejem nima, saj dosega le 8-odstotno maržo iz poslovanja, Nikejeva je 14-odstotna. Delno je to tudi zaradi bolj globalne usmeritve, ki zmanjšuje osredotočenost na posamezne trge in negativno vpliva na obseg poslovanja (Nike ustvari 45 odstotkov prihodkov v Severni Ameriki, ADS pa ima 45 odstotkov prodaje v Zahodni Evropi in Severni Ameriki skupaj).

ADS bo največ pridobil od hitro rastočega kitajskega srednjega razreda, ki bi se naj po nekaterih ocenah v naslednjih 6 do 7 letih podvojil. Znano je, da ima zelo pozitiven odnos do nogometa, saj več kot polovica najboljših svetovnih igralcev nogometa igra in živi na Kitajskem. Tržni delež, ki ga ima na tem trgu, dosega 18 % in omogoča rast, a se bo moral podati v boj z glavnim konkurentom Nikejem, ki ima 19-odstotni tržni delež.

V Severni Ameriki je Adidas v preteklih nekaj letih dobro izkoristil priložnosti za rast, saj je z agresivnim marketingom dosegel nadpovprečne stopnje rasti. Usmerjen je bil v poudarjanje razlik, kakovost lastnih izdelkov ter v sodelovanje s priznanimi športniki in vplivneži iz socialnih omrežij s ciljem, da bi povečal ozaveščenost o njihovih izdelkih. Med potrošniki so bili odlično sprejeti trendovski izdelki, usmerjeni k življenjskem slogu, kar je nasprotje tega, kar ponujata Nike in Under Armour, ki poudarjata aktivne športne kolekcije. Uspešno prepletanje športnega segmenta in segmenta življenjskega sloga prek produktnih inovacij je prineslo povečano povpraševanje. Na tej podlagi zelo verjetno lahko pričakujemo presežen donos ADS na srednji oz. dolgi rok, tudi če se zgodi slabljenje pozitivnega vpliva iz trendovskega oz. modnega segmenta.

Gibanje cene delnice Adidas
Vir: Bloomberg.

V prihodnje bi ADS lahko imel težave z ohranjanjem marž. Vzrok je cikličnost modnega posla, ki modne smernice na novo določa vsakih 5 do 7 let. Po drugi strani smo lahko optimistični zaradi močne povezave ADS z zelo velikim nogometnim trgom. S tem si dodatno krepijo svoje blagovne znamke, posledično zagotavljajo večjo stabilnost prihodkov in dobička ter tako več kot nevtralizirajo visoko nihajen modni segment. ADS je svoje marže zvišal s prodajo blagovnih znamk, ki so se izkazale slabše – TaylorMade in CCM - oba skupaj sta dosegala 6 odstotkov prodaje. Tako je ADS zmanjšal kompleksnost svojega poslovanja in se lahko bolj osredotoča na ključne znamke.




Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 11. februarja 2019
  

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Polovični vstopni stroški do konca marca

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Dividendni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Kitajska
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Kratkoročne obveznice - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Obvezniški - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Surovine in energija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Zdravstvo
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.