Zanimiva delnica: Boeing | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, specialist za upravljanje
Aleš Grbić, specialist za upravljanje
Datum objave
Dne  25.10.2022

Boeing stavi na model 737 MAX

 
Ameriški Boeing je vodilno svetovno podjetje na področju letalstva in obrambe. Edini konkurent je francoski Airbus. Večino prihodkov ustvari s prodajo komercialnih letal.

Njihov segment komercialnih letal sestavlja tako del proizvodnje letal z ozkim trupom (širine do štiri metre in do šest sedežev vzporedno v kabini, ob tem, da je med njimi hodnik). Takšen tip letal je idealen za visokofrekvenčne kratke polete.

Drugi del komercialnega segmenta predstavlja proizvodnja letal s širokimi trupi, ki se uporabljajo za daljše, čezcelinske lete. V zadnjih 20 letih se je v svetu prodaja letal z ozkim trupom občutno povečala. Razloga sta predvsem porast nizkocenovnih prevoznikov in občutna rast srednjega razreda na trgih v razvoju (Azija, Južna in Srednja Amerika, Afrika).   
 

Po težavah kaže 737 MAX dobro

Njihov posel z ozkotrupnimi letali je precej trpel zaradi podaljšanega zastoja prodaje modela 737 MAX, ki je konkurent Airbusu A320. Prodajo tega modela so začeli konec leta 2015. Po dveh nesrečah, prva je bila leta 2018 v Indoneziji, druga leta 2019 v Etiopiji, so imeli precej odpovedi naročil. V letih 2019 in 2020 je znašalo razmerje med dostavljenimi in odpovedanimi letali skoraj ena proti pet, leta 2021 pa že manj kot ena proti dva, kar je posledica izboljšav novejših različic.

Zdaj kaže, da so strukturne razmere za njihov segment ozkotrupnih letal izredno ugodne zaradi okrevanja svetovnega gospodarstva po pandemiji, predvsem pa zaradi nadaljevanja pospešene gospodarske rasti razvijajočih se držav. Z zviševanjem standarda in razpoložljivega dohodka njihovi prebivalci vedno več povprašujejo po potovanjih, tudi letalskih. Kljub trenutnemu gospodarskemu ohlajanju po svetu lahko v prihodnjem desetletju pričakujemo, da bo proizvodnja modela 737 MAX občutno nad preteklim vrhom. Vodstvo pričakuje, da bo kitajsko povpraševanje predstavljalo kar četrtino celotnega svetovnega letalskega trga. Da bi ta scenarij ostal verjeten, se trgovinski odnosi med Združenimi državami Amerike in Kitajsko ne smejo še dodatno poslabšati.
 

Manj sreče za širokotrupna letala

Okrevanje povpraševanja po pandemiji bo na segmentu širokotrupnih letal počasnejše kot pri ozkotrupnih. Ti tipi letal se uporabljajo za daljša potovanja, ki so jih precej prizadeli pandemija in neenotni ukrepi držav po svetu. Ne glede na trenutni položaj smo lahko tudi tukaj optimistični, saj je večina pandemij v zgodovini izzvenela v dveh letih. Boeing ima svojega »aduta« v modelu Dreamliner 787, ki ga letalska stroka opisuje kot fantastično letalo za potovanja za dolge razdalje. Zaradi težav v dobavni verigi se je dostava teh modelov zamaknila na konec leta 2022. Glede komercialnih dobav lahko šele leta 2024 pričakujemo, da bodo dosegli rekordno raven iz leta 2018.

V svojem portfelju ima Boeing tudi segment, ki je namenjen proizvodnji specifičnih izdelkov, namenjenih obrambi, in poprodajne storitve. Ta segmenta skupaj ustvarita okoli 37,5 odstotka dobička iz poslovanja, gledano skozi celoten cikel. V prihodnje lahko pričakujemo rast obrambnega segmenta na ravni bruto družbenega proizvoda. Segment poprodajnih storitev bo hitreje postal ponovno donosen kot pa celotna skupina Boeing, saj se prihodki večajo neposredno z dejavnostjo leta.

Gibanje cene delnic Boeing v USD

Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar, 24. oktobra 2022 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice družbe Boeing so v portfeljih podskladov:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
*Podatki na tej spletni strani ne predstavljajo naložbenega priporočila ali storitev investicijskega svetovanja, niti ne pomenijo ponudbe ali vabila k nakupu ali prodaji enot investicijskih kuponov vzajemnih skladov ali katerihkoli vrednostnih papirjev, finančnih naložb in naložbenih skupin, temveč so samo informativne narave in predstavljajo kratko informacijo bistvenih značilnosti sklada, trgov vrednostnih papirjev oz. posameznih vrednostnih papirjev.
Podrobne in zavezujoče informacije o skladih so navedene in dosegljive samo v dokumentih Ključni podatki za vlagatelje, Prospekt z vključenimi pravili upravljanja ter zadnjem revidiranem letnem in polletnem poročilu sklada, ki so objavljeni na tej spletni strani. Izračuni preteklih donosnosti oziroma spremembe VEP temeljijo na podatkih o vrednosti enote premoženja. Vstopni in izstopni stroški zmanjšujejo prikazan donos. Pretekla uspešnost ne napoveduje prihodnjih donosov. V primerih, ko izbrani datumi padejo na nedelovne dni, je prikazana oziroma upoštevana vrednost enote premoženja zadnjega veljavnega obračunskega dne.
Družba morda je ali še bo za račun skladov v upravljanju ali v lastnem imenu sklepala posle z nekaterimi vrednostnimi papirji ali naložbenimi skupinami, ki so navedeni v vsebinah na tej spletni strani, lahko pa so ali bodo to počele tudi osebe, ki so sodelovale pri pripravi teh vsebin, vse v skladu s Politiko obvladovanja nasprotij interesov, ki je dostopna na spletni strani www.infond.si.
Družba ne odgovarja za morebitno neposredno ali posredno škodo, obveznosti in/ali izgubo, nastalo kot posledica odločitve na podlagi predmetnega informativnega gradiva.
Družba tudi ne prevzema odgovornosti zaradi napačnih ali nepopolnih podatkov in/ali informacij v vsebinah na spletni strani, razen v primeru naklepa ali velike malomarnosti družbe ali njenih predstavnikov, kar se presoja po standardu skrbnosti dobrega strokovnjaka.
Prosimo, upoštevajte tudi podrobnejše opozorilo vlagateljem.
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.