Zanimiva delnica: Ctrip.com | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  13.03.2019

Spletni turizem osvaja tudi Kitajsko

 
Ctrip.com je največja spletna turistična agencija na Kitajskem. Ustanovljena je bila leta 1999. 82 odstotkov prodaje ustvari s hotelskimi rezervacijami in transakcijami z letalskimi vozovnicami. Preostanek prihodkov ustvarijo iz paketnih in poslovnih potovanj. Več kot 80 odstotkov prihodkov prihaja s spletnih strani in z mobilnih platform, petina pa prek klicnih centrov.

Njihova poslovna strategija obsega širitev v tujino, prodor v večino kitajskih mest ter nenehno izboljševanje ponudbe. Najpomembnejše blagovne znamke so Skyscanner (prevzeli leta 2016), Trip.com (možnost plačila v 22 valutah) ter TrainPal (zagnali septembra 2018). Sredi leta 2018 so imeli več kot 7.000 franšiznih prodajaln po kitajskih mestih. Aplikacija Ctrip na enem mestu potnikom ponuja 60 produktov in storitev, vključno z nastanitvami, letalske, avtobusne vozovnice in vozovnice za vlak, paketne ture ter hitre železniške pakete.

Kratkoročno lahko pričakujemo stabilno maržo iz poslovanja, dolgoročno pa bo občutno večja. Po nizu škandalov se je Ctrip odločil povečati investicije v odnose s strankami (npr. enostavnejša politika odpovedi). Investirali so v nove mednarodne klicne centre, da bi zadovoljili rastoče mednarodno povpraševanje. Kratkoročno je to negativno vplivalo na maržo iz poslovanja, ki se je spustila na skoraj nič, kar je bil šok za investitorje.

Ctrip še naprej izkorišča prednosti rastočega srednjega razreda na Kitajskem ter večjega povpraševanja po potovanjih v tujino. Samo 10 odstotkov Kitajcev potuje v tujino. Zelo verjetno je, da bo hitro rastoči segment potovanj v tujino z visoko maržo, saj so cene približno dvakrat višje kot na lokalnem trgu, prispeval k višanju celotne marže. S tem, ko se v Ctripovem portfelju delež tujih hotelov občutno povečuje, se odpira pot do še višjih marž. Poslovno učinkovitost izboljšujejo z investicijami v tehnologijo, kot je npr. umetna inteligenca pri pogovorih s strankami, in posledično nižajo stroške delovne sile. Poslovno učinkovitost svojih klicnih centrov bodo postopno izboljševali posebej prek rasti obsega poslovanja in modernih klicnih centrov. Zelo verjetno bodo investicije v odnose s strankami na dolgi prinesle večje zadovoljstvo in lojalnost strank.

Ctripove konkurenčne prednosti izhajajo iz mrežnega učinka na področju kitajske spletne potovalne industrije. Okrepili so ga s prevzemi spletnih ponudnikov turističnih paketov in prodaje vozovnic. Konkurenca na njihovem segmentu je na Kitajskem zelo močna. Stopnja penetracije spletnih potovanj je še nižja kot v drugih razvitih državah, pri čemer so na tem trgu spletni velikani Alibaba in Tencent ter letalske družbe.

Dolgoročno se položaj Ctripa kljub močni konkurenci najverjetneje ne bo bistveno spremenil. Položaj bodo branili z visokimi investicijami in organsko rastjo. Pozitivno na njihov konkurenčni položaj vplivata strateški partnerstvi z Baidujem, ki ima 25 odstotkov glasovalnih pravic, in Pricelinom (Booking.com), ki je z 10,5 % drugi največji lastnik.

Ctrip je pri zadnjih četrtletnih rezultatih pozitivno (nad napovedmi trga in uprave) presenetil v vseh ključnih kategorijah – prodaja se je povišala za 22 odstotkov, marža iz poslovanja je znašala 3,5 odstotka, kar 300 bazičnih točk nad napovedmi.

Gibanje cene delnice Ctip v USD
Vir: Bloomberg.





Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 11. marca 2019 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Polovični vstopni stroški do konca marca

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Dividendni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni fleksibilni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Kitajska
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Kratkoročne obveznice - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Obvezniški - EUR
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Surovine in energija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Tehnologija
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Trgi v razvoju
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Zdravstvo
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.