Zanimiva delnica: Ctrip.com | KBM Infond

Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  13.03.2019

Spletni turizem osvaja tudi Kitajsko

 
Ctrip.com je največja spletna turistična agencija na Kitajskem. Ustanovljena je bila leta 1999. 82 odstotkov prodaje ustvari s hotelskimi rezervacijami in transakcijami z letalskimi vozovnicami. Preostanek prihodkov ustvarijo iz paketnih in poslovnih potovanj. Več kot 80 odstotkov prihodkov prihaja s spletnih strani in z mobilnih platform, petina pa prek klicnih centrov.

Njihova poslovna strategija obsega širitev v tujino, prodor v večino kitajskih mest ter nenehno izboljševanje ponudbe. Najpomembnejše blagovne znamke so Skyscanner (prevzeli leta 2016), Trip.com (možnost plačila v 22 valutah) ter TrainPal (zagnali septembra 2018). Sredi leta 2018 so imeli več kot 7.000 franšiznih prodajaln po kitajskih mestih. Aplikacija Ctrip na enem mestu potnikom ponuja 60 produktov in storitev, vključno z nastanitvami, letalske, avtobusne vozovnice in vozovnice za vlak, paketne ture ter hitre železniške pakete.

Kratkoročno lahko pričakujemo stabilno maržo iz poslovanja, dolgoročno pa bo občutno večja. Po nizu škandalov se je Ctrip odločil povečati investicije v odnose s strankami (npr. enostavnejša politika odpovedi). Investirali so v nove mednarodne klicne centre, da bi zadovoljili rastoče mednarodno povpraševanje. Kratkoročno je to negativno vplivalo na maržo iz poslovanja, ki se je spustila na skoraj nič, kar je bil šok za investitorje.

Ctrip še naprej izkorišča prednosti rastočega srednjega razreda na Kitajskem ter večjega povpraševanja po potovanjih v tujino. Samo 10 odstotkov Kitajcev potuje v tujino. Zelo verjetno je, da bo hitro rastoči segment potovanj v tujino z visoko maržo, saj so cene približno dvakrat višje kot na lokalnem trgu, prispeval k višanju celotne marže. S tem, ko se v Ctripovem portfelju delež tujih hotelov občutno povečuje, se odpira pot do še višjih marž. Poslovno učinkovitost izboljšujejo z investicijami v tehnologijo, kot je npr. umetna inteligenca pri pogovorih s strankami, in posledično nižajo stroške delovne sile. Poslovno učinkovitost svojih klicnih centrov bodo postopno izboljševali posebej prek rasti obsega poslovanja in modernih klicnih centrov. Zelo verjetno bodo investicije v odnose s strankami na dolgi prinesle večje zadovoljstvo in lojalnost strank.

Ctripove konkurenčne prednosti izhajajo iz mrežnega učinka na področju kitajske spletne potovalne industrije. Okrepili so ga s prevzemi spletnih ponudnikov turističnih paketov in prodaje vozovnic. Konkurenca na njihovem segmentu je na Kitajskem zelo močna. Stopnja penetracije spletnih potovanj je še nižja kot v drugih razvitih državah, pri čemer so na tem trgu spletni velikani Alibaba in Tencent ter letalske družbe.

Dolgoročno se položaj Ctripa kljub močni konkurenci najverjetneje ne bo bistveno spremenil. Položaj bodo branili z visokimi investicijami in organsko rastjo. Pozitivno na njihov konkurenčni položaj vplivata strateški partnerstvi z Baidujem, ki ima 25 odstotkov glasovalnih pravic, in Pricelinom (Booking.com), ki je z 10,5 % drugi največji lastnik.

Ctrip je pri zadnjih četrtletnih rezultatih pozitivno (nad napovedmi trga in uprave) presenetil v vseh ključnih kategorijah – prodaja se je povišala za 22 odstotkov, marža iz poslovanja je znašala 3,5 odstotka, kar 300 bazičnih točk nad napovedmi.

Gibanje cene delnice Ctip v USD
Vir: Bloomberg.





Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 11. marca 2019 
Želite individualno predstavitev Infondovih skladov kjerkoli v Sloveniji ali le več informacij? 

Polovični vstopni stroški do konca marca

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Alfa
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Balkan
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Beta
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Bond - Euro
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond BRIC
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Consumer
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Defensive
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Dividend
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Družbeno odgovorni
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Dynamic
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Energy
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Europe
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Financials
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Frontier
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - trgi v razvoju
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Global Flex
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Life
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond Select
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ShortTerm Bond – Euro
TIP SKLADA
Obvezniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Smart Quality
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Technology
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Sektorski
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Visoka (6 - 7)
Infond USA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond 2040, podsklad ciljnega datuma
Infond Alfa, mešani podsklad
Infond Beta, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Life, delniški podsklad
Infond Technology, delniški podsklad
Aktualno
Oster preobrat v trgovinski vojni
10.05.2019
Kronika odnosov med Kitajsko in ZDA
Borzni trendi - maj 2019
15.05.2019
Pregled dogajanja na borzah v tujini in doma v preteklem mesecu
Polovični vstopni stroški do konca maja
04.01.2019
Akcija velja za vseh 22 Infond skladov
KBM Infond, družba za upravljanje, d.o.o. - Skupina Nove KBM
Vita Kraigherja 5, 2000 Maribor, tel. 02/229 2080, fax. 02/229 2796
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.