Njihova poslovna strategija obsega širitev v tujino, prodor v večino kitajskih mest ter nenehno izboljševanje ponudbe. Najpomembnejše blagovne znamke so Skyscanner (prevzeli leta 2016), Trip.com (možnost plačila v 22 valutah) ter TrainPal (zagnali septembra 2018). Sredi leta 2018 so imeli več kot 7.000 franšiznih prodajaln po kitajskih mestih. Aplikacija Ctrip na enem mestu potnikom ponuja 60 produktov in storitev, vključno z nastanitvami, letalske, avtobusne vozovnice in vozovnice za vlak, paketne ture ter hitre železniške pakete.
Kratkoročno lahko pričakujemo stabilno maržo iz poslovanja, dolgoročno pa bo občutno večja. Po nizu škandalov se je Ctrip odločil povečati investicije v odnose s strankami (npr. enostavnejša politika odpovedi). Investirali so v nove mednarodne klicne centre, da bi zadovoljili rastoče mednarodno povpraševanje. Kratkoročno je to negativno vplivalo na maržo iz poslovanja, ki se je spustila na skoraj nič, kar je bil šok za investitorje.
Ctrip še naprej izkorišča prednosti rastočega srednjega razreda na Kitajskem ter večjega povpraševanja po potovanjih v tujino. Samo 10 odstotkov Kitajcev potuje v tujino. Zelo verjetno je, da bo hitro rastoči segment potovanj v tujino z visoko maržo, saj so cene približno dvakrat višje kot na lokalnem trgu, prispeval k višanju celotne marže. S tem, ko se v Ctripovem portfelju delež tujih hotelov občutno povečuje, se odpira pot do še višjih marž. Poslovno učinkovitost izboljšujejo z investicijami v tehnologijo, kot je npr. umetna inteligenca pri pogovorih s strankami, in posledično nižajo stroške delovne sile. Poslovno učinkovitost svojih klicnih centrov bodo postopno izboljševali posebej prek rasti obsega poslovanja in modernih klicnih centrov. Zelo verjetno bodo investicije v odnose s strankami na dolgi prinesle večje zadovoljstvo in lojalnost strank.
Ctripove konkurenčne prednosti izhajajo iz mrežnega učinka na področju kitajske spletne potovalne industrije. Okrepili so ga s prevzemi spletnih ponudnikov turističnih paketov in prodaje vozovnic. Konkurenca na njihovem segmentu je na Kitajskem zelo močna. Stopnja penetracije spletnih potovanj je še nižja kot v drugih razvitih državah, pri čemer so na tem trgu spletni velikani Alibaba in Tencent ter letalske družbe.
Dolgoročno se položaj Ctripa kljub močni konkurenci najverjetneje ne bo bistveno spremenil. Položaj bodo branili z visokimi investicijami in organsko rastjo. Pozitivno na njihov konkurenčni položaj vplivata strateški partnerstvi z Baidujem, ki ima 25 odstotkov glasovalnih pravic, in Pricelinom (Booking.com), ki je z 10,5 % drugi največji lastnik.
Ctrip je pri zadnjih četrtletnih rezultatih pozitivno (nad napovedmi trga in uprave) presenetil v vseh ključnih kategorijah – prodaja se je povišala za 22 odstotkov, marža iz poslovanja je znašala 3,5 odstotka, kar 300 bazičnih točk nad napovedmi.

Vir: Bloomberg.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 11. marca 2019