Zanimiva delnica: LVMH | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  18.03.2020

Težko dosegljiv za tekmece z malo kapitala

 
LVMH je globalni proizvajalec in distributor luksuznih izdelkov. Imajo več kot 4.500 trgovin po vsem svetu.

Konkurenčni položaj jim prek močnih blagovnih znamk omogoča, da ustvarjajo nadpovprečne dobičke, in to je pričakovati tudi v prihodnje. Najbolj prepoznavne premijske blagovne znamke so Louis Vuitton, Bulgari, Fendi, Givenchy, Tag Heuer, Hennerssy, Moet & Chandon, Glennmorangie, Sephora in Benefit. Segment mode in usnjenih izdelkov (ustvari več kot polovico dobička) ima oporo v več kot 100 let stari, svetovno znani blagovni znamki Louis Vuitton.

Dodatno podporo jim zagotavljajo dolgi produktni cikli in distribucija, v kateri imajo visoko stopnjo nadzora, kar jim omogoča tudi popoln nadzor nad cenami (izdelki Louis Vuitton nikoli nimajo popustov, kar je popolnoma razumljivo za izdelke z dolgo življenjsko dobo).

V segmentu vin ustvarijo 16 odstotkov dobička. LVMH gre v prid visok tržni delež in zelo visoka prepoznavnost blagovnih znamk na nišnih trgih. Lahko rečemo, da so njihove znamke zakoreninjene pri distributorjih, hkrati pa imajo visoko pogajalsko moč pri svojih dobaviteljih zaradi svoje velikosti.

Na segmentu penine in konjaka jim gredo v prid vstopne ovire, s katerimi bi se srečala nova konkurenca: dolg proizvodni cikel, velike potrebe po zalogah in omejenost primerne zemlje za pridelavo konjaka in vina. Tako izrazitih konkurenčnih prednosti v drugih segmentih nimajo, a vseeno imajo zelo prepoznavne blagovne znamke kot sta Dior in Guerlain pri parfumih ter Bulgari pri nakitu.

LVMH s svojimi znamkami dosega visoko rast in jemlje tržni delež konkurenci na večini poslovnih segmentov. Od leta 2010 naprej dosega 9-odstotno organsko rast, konkurenca pa 6-odstotno. V zadnjih treh letih je imel LVMH več kot 12-odstotno povprečno rast prihodkov, maržo iz poslovanja 20,4 odstotka ter EBITDA maržo 23,5 odstotka. Prilagojeni donos na investirani kapital je presegal 10 odstotkov.

Gibanje cene delnice LVMH v EUR
Vir: Bloomberg.

Imajo enega najmočnejših portfeljev blagovnih znamk na svetu in večina jih je bila ob nakupu precej dragih. Tako je precej kapitala vezanega v dobrem imenu in neopredmetenih sredstvih. Zato je donos na investirani kapital le dobrih 10 odstotkov.

Srednjeročno lahko pričakujemo, da bo organska rast LVMH presegala 5 odstotkov, kar je posledica povečevanja premoženja posameznikov po svetu. V prihodnje bo rast verjetno pod 9 odstotki, saj je njihova glavna znamka že precej stara. Ob tem se rast na Kitajskem umirja. Letos bo pandemija coronavirusa odločilno vplivala na poslovanje. Verjamemo, da bo to enkraten učinek, ki bo v prihodnjih letih oslabel, in ne bo bistveno vplival na njihovo poslovanje.

Konkurenčni položaj LVMH je stabilen. Večina blagovnih znamk gre skozi cikle vzponov in padcev na poslovnem področju. Da bi konkurenca ustvarila podobne blagovne znamke in podobno organizacijo, bi potrebovala veliko kapitala ter časa. Glavna omejitev rasti za njihova ključna segmenta (moda in usnjeni izdelki) je globalni ekonomski cikel, ki se trenutno nagiba h krajši recesiji v razvitem svetu ter nižji globalni rasti za približno 1,5 odstotka.



Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 16. marca 2020. 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice MC FP so v portfeljih:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni defenzivni
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
V ključnih trenutkih je Trump vselej stopil korak nazaj
29.04.2025
Težko si je predstavljati, kakšen stres doživljajo podjetja, ki so se ne kriva ne dolžna znašla v prvih bojnih linijah
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.